Συντριβή Antonov: Διάβημα της Αθήνας και προς την Ουκρανία για το φορτίο του αεροσκάφους

Συντριβή Antonov: Διάβημα της Αθήνας και προς την Ουκρανία για το φορτίο του αεροσκάφους

Μετά το διάβημα που απέστειλε νωρίτερα την Δευτέρα στη Σερβία, το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ζητεί πληροφορίες και από την Ουκρανία για το φορτίο του αεροσκάφους Antonov με το οκταμελές πλήρωμα που συνετρίβη στην Καβάλα το Σάββατο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, κατόπιν εντολή του Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο Γενικός Γραμματέας Θεμιστοκλής Δεμίρης πραγματοποίησε διάβημα στον Ουκρανό Πρέσβη στην Αθήνα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς για την φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας.

Διαβάστε επίσης: Συντριβή Antonov: Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για τη φύση του φορτίου του αεροσκάφους

Υπενθυμίζεται πως βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση από τις Ένοπλες Δυνάμεις  και την Πολιτική Προστασία για την περισυλλογή των πυρομαχικών και άλλων στρατιωτικών υλικών καθώς επίσης και τα συντρίμμια που διασκορπίστηκαν μετά την πτώση το μοιραίο Antonov12, το οποίο κατέπεσε λίγο πριν τις 11 το βράδυ, του περασμένου Σαββάτου στο Παλαιοχώρι Καβάλας.

Σοβαρά ερωτήματα

Ωστόσο, σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν σχετικά με την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους.

«Τα περί “μεγάλου κινδύνου” από το φορτίο του Antonov 12BK που αναπαράγουν ΜΜΕ και διάφοροι αξιωματούχοι έρχονται σε λογική σύγκρουση με την ανακοίνωση ότι τα υλικά ήταν “γενικά ακίνδυνα” και “εκπαιδευτικής φύσεως”. Ή υπήρχαν πυρομαχικά με χημικά εκρηκτικά (high explosives, TNT, composition P) ή ήταν εκπαιδευτικής φύσεως ή φωτοβολίδες που δεν προκαλούν μεγάλες εκρήξεις» ανέφερε ο διευθυντής του Κέντρου Ελέγχου Όπλων και αναπληρωτής κοσμήτορας της Σχολής Ευελπίδων Θεόδωρος Λιόλιος μιλώντας στον Alpha. 

Παράλληλα, επισήμανε ότι «αν ήταν φωτιστικά, ο κίνδυνος υπάρχει αλλά δεν είναι τόσο μεγάλος όσο αν ήταν χιλιάδες βλήματα όλμου μάχης (έχουν μέσα 1-2 κιλά εκρηκτικά)». Στο σημείο της συντριβής «βλέπω ότι δεν υπάρχει κρατήρας, δεν υπάρχει μονήρης έκρηξη μεγάλης ισχύος. Αυτό σημαίνει ότι δεν εξερράγησαν πολλά μαζί πυρομαχικά… αν έχουμε 11 τόνους πολεμικό υλικό, ίσως είναι 2, 3, 5 τόνοι εκρηκτικών… μπορούν να δημιουργήσουν τεράστιο κρατήρα … αν έχουμε όλμους μάχης. Πρέπει να βγει μια ανακοίνωση, ανεξάρτητα του τι είπαν οι Σέρβοι, ότι σε εκείνο το σημείο δεν έχει βρεθεί ούτε ένας όλμος με χημικά εκρηκτικά που να χρησιμοποιείται σε μάχη… αν υπήρχαν, δεν υπάρχουν εκεί. Είτε έχουν διασκορπιστεί είτε έχουν απορριφθεί» πρόσθεσε.

Σχετικά με τις πληροφορίες που θέλουν το Antonov να μην μπορεί να απορρίψει φορτίο εν πτήσει ο ίδιος διέψευσε κάτι τέτοιο. Όπως είπε  υπάρχουν σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο που δείχνουν ότι τα Antonov 12ΒΚ έχουν δυνατότητα να ανοίξουν εν πτήσει τον χώρο του φορτίου και να κάνουν κάτι τέτοιο. «Μια χαρά ανοίγει η πόρτα» όπως είπε χαρακτηριστικά.

Εξάλλου, «φανταστείτε ένας πιλότος που καταλαβαίνει ότι φλέγεται το αεροσκάφος και είναι γεμάτο πυρομαχικά. Είναι λογικό να σκεφτεί να το προσγειώσει ήρεμα; Ή ένας πύργος ελέγχου που γνώριζε ότι κουβαλάει πυρομαχικά, θα τον καλούσε να περάσει πάνω από κατοικημένες περιοχές, μια φλεγόμενη βόμβα;».

«Σκεφτείτε για ποιο λόγο, στις 10.30 περίπου, το αεροσκάφος κάνει στροφή 180 μοιρών και μετά από αρκετά λεπτά ενημερώνει ότι υπάρχει κίνδυνος; Τόση ώρα δεν υπήρχε κίνδυνος;» αναρωτήθηκε ο κ. Λιόλιος. Σημειώνεται ότι στα βίντεο από εφαρμογές ζωντανής παρακολούθησης πτήσεων, καταγράφεται η στροφή του αεροσκάφους στις 22.30.

Τι συνέβη τα τελευταία 38 λεπτά

Παράλληλα, οι ειδικοί ερευνούν εξονυχιστικά τα τελευταία 38 λεπτά του αεροσκάφους όταν και αυτό εισήλθε στον ελληνικό εναέριο χώρο. Το αεροσκάφος εμφάνισε μηχανική βλάβη στον αέρα και πετούσε φλεγόμενο και σε μικρό ύψος πάνω από παραθεριστικές περιοχές του νομού Καβάλας, πριν τελικά καταπέσει.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) παρουσιάζονται περισσότερες λεπτομέρειες για την πορεία του μοιραίου αεροσκάφους. Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν), την Σαουδική Αραβία (Ριάντ) και την Ινδία (Αχμενταμπάντ).

Δεν εντοπίστηκε επικίνδυνη ουσία

Καθησυχαστικοί είναι πάντως οι ειδικοί οι οποίοι δεν εντόπισαν επικίνδυνες ουσίες στον χώρο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος, έπειτα από τις μετρήσεις που έγιναν, όπως γνωστοποίησε ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς οι μετρήσεις θα πρέπει να συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες.

Διαβάστε επίσης:
https://www.documentonews.gr/article/antonov-den-metefere-alithina-pyra-leei-to-mpagklantes-sovara-erotimata-gia-tin-poreia-toy-kai-ta-epikindyna-pyromaxika/

Ετικέτες

Documento Newsletter