Συγκλονιστικές καταγγελίες αποκαλύπτουν τις αυθαιρεσίες των ιδιωτών παρόχων ενέργειας

Συγκλονιστικές καταγγελίες αποκαλύπτουν τις αυθαιρεσίες των ιδιωτών παρόχων ενέργειας

Σοβαρές καταγγελίες σε βάρος ιδιωτών παρόχων ρεύματος, οι οποίες έχουν φτάσει στα γραφεία της Ένωσης Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), έφερε στο φως το Documento. Πρόκειται για μερικές μόνο από τις εκατοντάδες καταγγελίες που γίνονται τους τελευταίους μήνες σε βάρος παρόχων ενέργειας και αφορούν μονομερείς αλλαγές στις συμβάσεις, αδικαιολόγητα υπέρογκες χρεώσεις και άλλες παραβάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί από τους καταναλωτές που έχουν απευθυνθεί στην ΕΚΠΟΙΖΩ εκφράζουν ανοικτά την απόγνωσή τους για το κόστος που καλούνται να καλύπτουν κάθε μήνα και ζητούν βοήθεια για τις περεταίρω ενέργειές τους.

Δείτε επίσης: Η μεγάλη κομπίνα στην ενέργεια

Διαβάστε τις καταγγελίες, όπως τις δημοσιοποίησε το Documento της Κυριακής:

«Δεν ξέρω τι να κάνω, ζω με €600 τον μήνα!»

Από τον Δεκέμβριο του 2020 είμαι στην … (σ.σ.: αναφέρει επωνυμία γνωστής εταιρείας) ως πελάτης-καταναλωτής. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 πλήρωνα λογαριασμό ρεύματος 70-90 ευρώ μηνιαίως. Τον Δεκέμβριο του 2021 μου ήρθε λογαριασμός 120 ευρώ, τον Ιανουάριο του 2022 λογαριασμός ύψους 206 ευρώ, τον Φεβρουάριο 180 ευρώ και τώρα, τον Μάρτιο, 480 ευρώ! Βοήθεια! Δεν ξέρω τι να κάνω. Σημειωτέον, δεν άλλαξε κάτι στην κατανάλωση ρεύματος. Μόνη μου ζω, με μισθό 600 ευρώ τον μήνα! Τι να κάνω; Ν’ αλλάξω πάροχο να πάω πού;

«Η εταιρεία ανανέωσε μονομερώς της σύμβαση»

Παρακαλώ, ενημερώστε με για τις ενέργειες που πρέπει να κάνω καθώς μου ήρθε δίμηνο πληρωμής για το αέριο θέρμανσης στο σπίτι μου στα 1.630 ευρώ, με 900 ευρώ ρήτρα αναπροσαρμογής. Η … (σ.σ.: επωνυμία γνωστής εταιρείας), που είναι ο πάροχός μου, τον Σεπτέμβριο του 2021 ανανέωσε μονομερώς τη σύμβασή μου που έληξε στις 13 Σεπτεμβρίου 2021 σε άλλο πρόγραμμα με κυμαινόμενη τιμή χρέωσης, ενώ εγώ στο αρχικό συμβόλαιο είχα επιλέξει σταθερή χρέωση.

«Η εταιρεία δεν ανταποκρίνεται στις κλήσεις μου»

Με έκπληξη διαπίστωσα στους τελευταίους λογαριασμούς ρεύματος της οικίας μου με αριθμό παροχής … (σ.σ.: αναφέρεται ο αριθμός), υπερβολικά υψηλές χρεώσεις αναπροσαρμογής με τρόπο που κατάφωρα παραβιάζει την καλή πίστη στην οποία βασίστηκε η συνεργασία μας. Η διαβεβαίωση που είχα λάβει τηλεφωνικά ήταν ότι η χρέωση αναπροσαρμογής δεν θα ξεπερνούσε το 50% της συμφωνημένης τιμής ρεύματος των 0,0638 ευρώ ανά kWh. Ομως από τον Ιούλιο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022 η χρέωση αναπροσαρμογής έφτασε έως το 394,9% ανεβάζοντας την τιμή της kWh έως και 0,316 ευρώ! Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις μου, η εταιρεία σας ουδέποτε ανταποκρίθηκε. Διαμαρτύρομαι έντονα για τις υπερβολικές αυτές χρεώσεις και ζητώ να μου επιστραφούν τα ποσά που αντιστοιχούν σε χρεώσεις αναπροσαρμογής άνω του 50%.

«Υπάρχουν αναληθείς χρεώσεις και γενικευμένη αδιαφάνεια»

Με έκπληξη διαπιστώνω στους τελευταίους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ρεύματος πολύ υψηλές τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις. Επίσης διαπιστώνω ότι δεν είναι σαφής και ξεκάθαρη η αποτύπωση της προέλευσης της έκπτωσης συνέπειας κατά 45% στους λογαριασμούς μου. Διαπιστώνω ότι υπάρχουν αναληθείς χρεώσεις κατανάλωσης σε kWh που δεν αντιστοιχούν στις μετρήσεις των εκκαθαριστικών λογαριασμών. Υπάρχουν περίεργες εκπτώσεις και χρεώσεις που δεν εξηγούνται στους λογαριασμούς. Δεν τηρείται η έκπτωση για τον ηλεκτρονικό λογαριασμό. Υπάρχει γενικευμένη αδιαφάνεια σχετικά με το τι μου χρεώνεται και πώς προκύπτουν οι εκπτώσεις. Ο τρόπος χρέωσης αυτών δεν είναι διαφανής και κατανοητός. Διαμαρτύρομαι για τα ποσά αυτά και ζητώ την ανάλυση των χρεώσεων, καθώς και τη μείωσή τους.

«Πληρώνω με την τωρινή τιμή το ρεύμα που έχω καταναλώσει εδώ και 19 μήνες»

Εχω συνάψει σύμβαση με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας … (σ.σ.: αναφέρει την επωνυμία) από τις 25 Ιουνίου 2020 για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στην παροχή με αριθμό … (σ.σ.: αναφέρει τον αριθμό). Ολοι οι λογαριασμοί πληρώνονταν στην ώρα τους με πάγια εντολή. Στις 28.02.2022 εκδόθηκε λογαριασμός της εταιρείας στον οποίο έχει χρεωθεί ένα υπέρογκο ποσό. Διαπίστωσα ότι είναι εκκαθαριστικός και δεν είχε γίνει καμία καταμέτρηση από την έναρξη της σύμβασης, δηλαδή εδώ και 19 μήνες. Αποτέλεσμα αυτού είναι να χρεωθώ το σύνολο των κιλοβατωρών για όλο το διάστημα των 19 μηνών με τη χρέωση αναπροσαρμογής εκκαθάρισης αγοράς του ρεύματος, δηλαδή τη χρέωση που έχει προκύψει τους τελευταίους μήνες. Σίγουρα δεν υπήρχε αντίστοιχη χρέωση από την αρχή της σύμβασης. Καλούμαι δηλαδή να πληρώσω με την τωρινή τιμή αναπροσαρμογής ηλεκτρικό ρεύμα που έχω καταναλώσει μέσα σε διάστημα πάνω από ενάμιση χρόνο, αντί για τέσσερις μήνες που είναι η περίοδος καταμέτρησης. Αυτό μου επιφέρει μεγάλη οικονομική ζημιά και ένα κόστος που αδυνατώ να καλύψω. Σημειωτέον ότι πλήρωνα περίπου 60 ευρώ τον μήνα και ο πρόσφατος λογαριασμός είναι 688 ευρώ.

«Η εταιρεία δεν τηρεί τους όρους του συμβολαίου»

Είχα διετές συμβόλαιο με συνδρομή σε ιδιωτική εταιρεία … (σ.σ.: αναφέρει την επωνυμία). Δηλαδή πλήρωνα πάγιο για να μην επιβάλει η εταιρεία ρήτρα αναπροσαρμογής. Ομως η εταιρεία μονομερώς έσπασε τους ουσιώδεις όρους του συμβολαίου και δεν τήρησε τις σχετικές προβλέψεις της νομοθεσίας. Ναι μεν αντιμετωπίζω υπερβολικές χρεώσεις όπως πολλοί καταναλωτές, αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζω και μη σύννομες ενέργειες ως προς την τήρηση των όρων του συμβολαίου μου.

«Από 50 ευρώ, πληρώνω 460 ευρώ»

Θα ήθελα τη βοήθειά σας για το θέμα με τους εξωφρενικούς λογαριασμούς που στέλνει η … (σ.σ.: αναφέρει επωνυμία συγκεκριμένου ιδιωτικού παρόχου). Από 50 ευρώ που πλήρωνα μέσο όρο μου έστειλαν λογαριασμό 460 ευρώ και φυσικά δεν σηκώνουν ούτε τα τηλέφωνα για να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Η προσαύξηση είναι 400 ευρώ! Πώς μπορούμε να κινηθούμε για να βρούμε το δίκιο μας;

«Δεν απαντάει στις καταγγελίες η ΡΑΕ»

Δυστυχώς ύστερα από καταγγελία που έκανα στην πλατφόρμα της ΡΑΕ, η … (σ.σ.: το όνομα της εταιρείας) και αφού μου εξήγησε γενικά καθώς και με e-mail τον λόγο της μεγάλης αύξησης της ρήτρας, μου είπε ότι δεν πρόκειται να απαντήσει η ΡΑΕ γιατί μου απάντησε η ίδια η εταιρεία. Και στην πλατφόρμα της ΡΑΕ η εταιρεία απάντησε και μάλιστα περιμένουν να γράψω αν συμφωνώ με την ολοκλήρωση του αιτήματος. Ανήκουστα πράγματα. Γιατί υπάρχει τότε η ΡΑΕ; Ευχαριστώ πολύ.

«Σας παρακαλώ βοηθήστε με»

Εχω απλό οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ με 1.933 κιλοβατώρες ημέρας και 1.171 νύχτας και μου ζητούν 990 ευρώ. Μέσα σ’ αυτά υπάρχει ένα ποσό 674 ευρώ που είναι ρήτρα αναπροσαρμογής. Μένω 27 χρόνια εδώ και ποτέ δεν είδα τέτοιο λογαριασμό. Μπορώ να πληρώσω τα 316 ευρώ που είναι η κατανάλωσή μου, αλλά τα 674 ευρώ είναι αδύνατο να τα πληρώσω. Είναι παράλογο και παράνομο. Σας παρακαλώ, τι να κάνω; Βοηθήστε με πώς να κινηθώ.

Documento Newsletter