«Συγκατάθεση ή συνδρομή» – Η αλλαγή που σχεδιάζει η Meta για Facebook και Instagram

«Συγκατάθεση ή συνδρομή» – Η αλλαγή που σχεδιάζει η Meta για Facebook και Instagram

Η Meta, ιδιοκτήτρια εταιρεία του Facebook και του Instagram εξετάζει το ενδεχόμενο να βάλει συνδρομή στη Βρετανία, για όσους επιθυμούν να αφαιρούν τις διαφημιστικές καταχωρήσεις από την πλατφόρμα, σύμφωνα με το BBC.

Οι συζητήσεις για την πιθανότητα συνδρομών ξεκίνησαν όταν η εταιρεία συμφώνησε να σταματήσει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε μία Βρετανίδα, έπειτα από μία παρατεταμένη νομική διαμάχη.

Η Meta παρέχει ήδη συνδρομές χωρίς διαφημίσεις για τους χρήστες του Facebook και του Instagram στην ΕΕ, ξεκινώντας από 5,99 ευρώ το μήνα. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι η εταιρεία «διερευνά την επιλογή» να προσφέρει μια παρόμοια υπηρεσία στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών δήλωσε προηγουμένως ότι ανέμενε από τη Meta να εξετάσει τις καταγγελίες για παραβίαση της προστασίας των δεδομένων πριν ξεκινήσει να βάζει επιλογή για συνδρομή ώστε να υπάρχει η σχετική εμπειρία χωρίς διαφημίσεις.

Σύμφωνα με τη Meta, η εξατομικευμένη διαφήμιση επιτρέπει στις πλατφόρμες της να είναι δωρεάν στο σημείο πρόσβασης.

H οδηγία που εξέδωσε η ρυθμιστική αρχή τον Ιανουάριο αναφέρει ότι οι χρήστες πρέπει να έχουν μια πραγματικά ελεύθερη επιλογή.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως η Meta βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από διαφημίσεις και η εταιρεία σημειώνει ότι η εξατομικευμένη διαφήμιση επιτρέπει στις πλατφόρμες της να είναι ελεύθερες.

Η διαφήμιση αντιπροσώπευε περισσότερο από το 96% των εσόδων της στα τελευταία τριμηνιαία οικονομικά της αποτελέσματα.

Άλλες κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το Snapchat, το TikTok και το X (πρώην Twitter), έχουν επίσης αναζητήσει επιλογές χωρίς διαφημίσεις ως έναν τρόπο να συγκεντρώσουν περισσότερα χρήματα μέσω συνδρομών.

Συναίνεση ή πληρωμή

Ορισμένες διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως ορισμένα ΜΜΕ, ζητούν από τους χρήστες είτε να πληρώσουν είτε να συναινέσουν στην παρακολούθηση κατά τη δωρεάν χρήση της πλατφόρμας.

Ο Guardian ήταν το πιο πρόσφατο παράδειγμα τον περασμένο Μάρτιο, ακολουθώντας τα βήματα της Daily Mirror, του Independent και άλλων.

Το διαφημιστικό μοντέλο, γνωστό ως «συγκατάθεση ή πληρωμή», έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλές.

Οι εκδότες λένε ότι δεν έχουν άλλη επιλογή λόγω των αυξανόμενων πιέσεων στα οικονομικά, ενώ διάφορες οργανώσεις για την ελευθερία του Τύπου τονίζουν ότι είναι άδικο για τους χρήστες να τους ζητούν να πληρώσουν σε αντάλλαγμα για να μην στοχεύουν με διαφημίσεις.

Και τα μοντέλα «consent or pay» μπορεί να παραβιάζουν τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, εάν η συγκατάθεση του χρήστη δεν έχει δοθεί «ελεύθερα», σύμφωνα με την ICO.

«Εάν οι οργανισμοί επιλέξουν να υιοθετήσουν ένα μοντέλο «συναίνεσης ή πληρωμής», πρέπει να αποδείξουν ότι το μοντέλο είναι συμβατό με τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε εκπρόσωπος στο BBC.

«Αυτό σημαίνει ότι, μεταξύ άλλων προτύπων προστασίας δεδομένων, οι οργανισμοί πρέπει να αποδείξουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να δώσουν ελεύθερα τη συγκατάθεσή τους για την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων για εξατομικευμένη διαφήμιση».

Διαβάστε επίσης

Γέμισε το Gmail σου; – Έτσι θα αποκτήσεις δωρεάν αποθηκευτικό χώρο

Netflix: Μετά το ρεκόρ εγγραφής νέων συνδρομητών φέρνει αυξήσεις

Ετικέτες

Documento Newsletter