Σχολικά είδη και ρεύμα γονατίζουν τα νοικοκυριά – Στον κόσμο της η κυβέρνηση, πανηγυρίζει για δήθεν μειώσεις

Δύσκολος ο Σεπτέμβρης εξαιτίας των αυξήσεων στις τιμές που επιβαρύνουν  τον οικογενειακό προϋπολογισμό. 

Αν ένας μήνας θεωρείται εφιαλτικός για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, είναι ο Σεπτέμβριος. Από τη μία οι δαπανηρές προετοιμασίες για τη νέα σχολική περίοδο και από την άλλη η έλλειψη χρήματος λόγω των διακοπών. Στη μέση η αισχροκέρδεια που γεννά η πολιτική Μητσοτάκη που αφήνει τον πληθωρισμό της απληστίας ανεξέλεγκτο για να εισπράττει έμμεσους φόρους και να πανηγυρίζει για τη φορομπηχτική αύξηση του ΑΕΠ.

Οι εκτιμήσεις λοιπόν καταγράφονται δυσοίωνες για τον φετινό Σεπτέμβριο. Στο λιανικό εμπόριο έχουν ήδη προεξοφληθεί νέες μεγάλες ανατιμήσεις σε σειρά τροφίμων που αφορούν την καθημερινότητα, ενώ στην πρόσφατη συνάντηση του αρμόδιου υπουργού με στελέχη της αγοράς για τα σχολικά είδη δεν εξάχθηκε το συμπέρασμα ότι θα συγκρατηθούν οι τιμές. Σε όλα αυτά έρχεται η νέα αύξηση του κόστους ρεύματος να πυροδοτήσει προβλήματα στα καθημαγμένα νοικοκυριά. Ειρήσθω εν παρόδω, φέτος μόλις οι τέσσερις στους δέκα Ελληνες κατάφεραν να κάνουν διακοπές και ο μέσος όρος σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ήταν τρεις ημέρες!

 

Βλέπουν…  μειώσεις

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση επιμένει επικοινωνιακά. Κοροϊδεύει ότι δήθεν μειώνονται οι τιμές λαμβάνοντας υπόψη το όργιο αισχροκέρδειας 2021-22. Μάλιστα φτάνει στο τραγελαφικό συμπέρασμα –την ώρα που η Eurostat κατατάσσει τους Ελληνες καταναλωτές ως τους φτωχότερους της Ευρώπης των 27– να πανηγυρίζει, προεξάρχοντος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, επειδή οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα είναι της τάξης του 25,8% από τον Δεκέμβριο του 2021 ενώ στα υπόλοιπα 26 κράτη-μέλη είναι 26,1% το ίδιο διάστημα. Αυτή ήταν η παρουσίαση που έγινε εν χορδαίς και οργάνοις την περασμένη Τετάρτη κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Μικρή παρατήρηση ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα εκκίνησε τον Ιούλιο του 2021 ως απότοκο κυρίως της αύξησης του κόστους ρεύματος από το target model που εφάρμοσαν οι Μητσοτάκης και Χατζηδάκης, αφού πρώτα απολιγνιτοποίησαν την παραγωγή ρεύματος.

 

«Καίνε» οι λογαριασμοί

Η πραγματικότητα έρχεται να συνθλίψει τις ετοιμασίες για κυβερνητικά πανηγύρια στη βάση του ότι μειώθηκε η τιμή του ρεύματος τον Αύγουστο, άρα θα καταγραφούν μειωμένες τιμές τον Σεπτέμβριο. Παρότι το πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου η μέση χονδρική τιμή της μεγαβατώρας έδειχνε μικρή μείωση σε σχέση με τον Ιούλιο (από τα 140 στα 130 ευρώ), ήρθε το δεύτερο 15νθήμερο να δώσει τη χαριστική βολή στα νοικοκυριά. Τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου η τιμή της χονδρεμπορικής άγγιξε ακόμη και τα 200 ευρώ η μεγαβατώρα, που σημαίνει ότι θα έχουμε τα επίπεδα του Ιουλίου και τον Αύγουστο. Για να ξέρουμε τι λέμε, υφίσταται αύξηση της τάξης του 140% σε σχέση με την περασμένη άνοιξη.

Ολα αυτά ενεργοποιούν την κοροϊδία των επιδοτήσεων. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα επιδοτήσει την τιμή ρεύματος πάνω από τα 15 λεπτά την κιλοβατώρα (το 2019 η μέση τιμή από παρόχους και ΔΕΗ δεν ξεπερνούσε τα 10 ευρώ η κιλοβατώρα). Το επιπλέον ποσό θα το καλύψει το δημόσιο μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης και με τα έσοδα από το έκτακτο τέλος στα υπερκέρδη των παρόχων. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά, μια λάθρα εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας. Παίρνουν τα αισχρά κέρδη των παρόχων, τα οποία ονομάζουν υπερκέρδη, και τους τα ξαναδίνουν πίσω με τη μορφή επιδότησης. Ποιοι μένουν χωρίς επιδότηση; Οι επαγγελματικές συνδέσεις. Το σημαίνει αυτό; Ανατιμήσεις στα πωλούμενα προϊόντα.

 

Τσουχτερά τα έξοδα για το σχολείο

Για να γεμίσει η τσάντα ενός μαθητή του δημοτικού πρέπει να ξοδευτούν τουλάχιστον 90-100 ευρώ. Ολα αυτά συντηρητικά χωρίς την πίεση που ασκούν τα παιδιά στους γονείς επηρεαζόμενα από τον ορυμαγδό διαφημίσεων. Από την άλλη, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το κόστος αγγίζει τα 130-140 ευρώ. Αναφερόμαστε στα βασικά είδη που ζητά το σχολείο, δηλαδή τετράδια, μολύβια, στιλό, μπλάνκο, ντοσιέ κ.λπ.

Ολα αυτά χωρίς τη σχολική τσάντα. Αντε τώρα να πείσεις το παιδί να πάει στο σχολείο με την περσινή τσάντα ή αυτή να είναι φτηνιάρικη. Πώς θα αντεπεξέλθει στο σκληρό σχολικό περιβάλλον;