Μία αντισυμβατική και ιδιαίτερη σχολή λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια στην χώρα μας με στόχο να βοηθήσει επίδοξους επιχειρηματίες να κυνηγήσουν τα όνειρα τους. Ο λόγος για την Σχολή Επιχειρηματικότητας που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα της Coca-Cola και στηρίζεται από την Coca-Cola στην Ελλάδα.
Η σχολή έχει, μέχρι στιγμής, εμπνεύσει 700 νέους στη χώρα μας και είναι μία πρωτοβουλία της διεθνούς ΜΚΟ ThinkYoung, η οποία έχει πραγματοποιήσει ήδη 37 Σχολές σε όλο τον κόσμο, σε πόλεις όπως το Χονγκ Κονγκ, οι Βρυξέλλες η Μαδρίτη κ.α. Στη χώρα μας, η πρώτη Σχολή υλοποιήθηκε το 2015 και από τότε, 7 Σχολές σε πόλεις της Ελλάδας όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, και η Πάτρα, έχουν δώσει την ευκαιρία στους επίδοξους επιχειρηματίες της χώρας να συντάξουν το δικό τους business plan, με την καθοδήγηση επιχειρηματιών- μεντόρων.
Η λειτουργία της είναι απλή. Περίπου 100 συμμετέχοντες κάθε φορά, χωρίζονται σε ομάδες και καλούνται να εμπνευστούν μία επιχειρηματική ιδέα, την οποία πρέπει να μετατρέψουν σε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο μέσα σε 5 μόλις ημέρες. Στη συνέχεια, το παρουσιάζουν μπροστά στην κριτική επιτροπή για να αναδειχθούν τα τρία καλύτερα! Σε αυτή τη διαδικασία, οι συμμετέχοντες έχουν έναν πολύτιμο σύμμαχο: Τους μέντορες, καταξιωμένους δηλαδή επιχειρηματίες οι οποίοι βρίσκονται δίπλα τους σε κάθε στιγμή, δίνοντας πολύτιμες συμβουλές.
Η Βαλεντίνη Αμαραντίδου, Συνιδρύτρια του Artion που συμμετείχε στο πρόγραμμα της Σχολής μίλησε για την εμπειρία της και ανέφερε ότι «η Σχολή Επιχειρηματικότητας και το project που ζήσαμε θεωρώ πως είναι μια φανταστική ιδέα και μπορεί πραγματικά να δώσει το έναυσμα και να αποτελέσει την εκκίνηση μικρών ή μεγαλύτερων επιχειρήσεων από νέους ανθρώπους. Αποτελεί τόπο έμπνευσης και ιδεών για νέους ανθρώπους που μπορεί να είχαν την επιχειρηματικότητα σαν σενάριο πολύ μακριά από τον εαυτό τους».
Από την πλευρά του ο Νάσος Κοσκινάς, ενεργό μέλος της start up επιχειρηματικής κοινότητας της Πάτρας και μέλος της κριτικής επιτροπής στη Σχολή που πραγματοποιήθηκε εκεί πριν από ένα περίπου μήνα, μίλησε για την ευθύνη που φέρει κάθε ομιλητής και μέντορας. «Ήταν ιδιαίτερα ξεχωριστό να ακούς νέες ιδέες αλλά και ιδιαίτερα δύσκολο να πρέπει να τις βαθμολογήσεις σαν κριτής. Οι νέοι επίδοξοι επιχειρηματίες αποτελούν ό,τι πολυτιμότερο αυτή την στιγμή και πρέπει όλοι οι φορείς να συνεργαστούν ώστε αυτοί οι νέοι να παραμείνουν στην Ελλάδα και να μπορέσουν να πετύχουν από εδώ τους στόχους τους», είπε ο κ. Κοσκινάς.
Μετά το τέλος της Σχολής οι επιχειρηματίες ακολουθούν και κάνουν πραγματικότητα το όνειρο τους. Ο Ηρακλής Πέκκας, 24 ετών, πρώην συμμετέχων της Σχολής Επιχειρηματικότητας της Θεσσαλονίκης το 2016, αποτελεί παράδειγμα ενός νέου επιχειρηματία ο οποίος κατάφερε να εξελίξει τη δική του επιχείρηση. «Ήταν μια μοναδική εμπειρία. Μέσα σε 5 μέρες καταφέραμε, άγνωστοι μεταξύ μας, να σχηματίσουμε μια ομάδα, να φτιάξουμε ένα προϊόν και να το παρουσιάσουμε. Ήταν κάτι καταπληκτικό που δεν περίμενα να το καταφέρουμε. Η εμπειρία μου στη Σχολή Επιχειρηματικότητας μου προσέφερε γνώση και δεξιότητες οι οποίες ήταν χρήσιμες και στη δική μου εταιρία αλλά και σε οποιαδήποτε επαγγελματική πορεία αποφασίσω να ακολουθήσω στο μέλλον», είπε ο Ηρακλής Πέκκας.
H Σχολή Επιχειρηματικότητας χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα της Coca-Cola και στηρίζεται από την Coca-Cola στην Ελλάδα. Η Σίσσυ Ηλιοπούλου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας της Coca-Cola για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, μίλησε για τη δέσμευση της εταιρείας απέναντι στους νέους:
«Η Σχολή Επιχειρηματικότητας εντάσσεται στην ευρύτερη πλατφόρμα προγραμμάτων της Coca–Cola και της Coca–Cola Τρία Έψιλον που απευθύνονται στους νέους της χώρας μας με στόχο να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να αξιοποιήσουν ευκαιρίες για το μέλλον που ονειρεύονται. Από το 2015 έως και σήμερα, περίπου 4000 νέοι έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα, όπως οι Σχολές Επιχειρηματικότητας, το Πρόγραμμα ενίσχυσης της απασχολησιμότητας Youth Empowered, αλλά και το πρόγραμμα αμειβόμενης απασχόλησης ReGeneration, μια πρωτοβουλία των Global Shapers Athens Hub που υποστηρίζεται ενεργά, μεταξύ άλλων, από τo Ίδρυμα της Coca-Cola (Τhe Coca-Cola Foundation) και την Coca-Cola», είπε η Σίσσυ Ηλιοπούλου.
H Σχολή Επιχειρηματικότητας αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα της Coca-Cola, αποδεικνύουν πως όταν η κατάλληλη ευκαιρία συναντήσει το ταλέντο, τότε αναπτύσσονται οι κατάλληλες συνθήκες για να έρθουν οι νέοι λίγο πιο κοντά στο μέλλον που ονειρεύονται!
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη Σχολή Επιχειρηματικότητας και τις δράσεις της μπορείτε να βρείτε στο www.entrepreneurshipschool.com