«Summertime»: 88 χρόνια, 25.000 διασκευές και ηχογραφήσεις – Στο Docville την Κυριακή με το Documento

Η ιστορία του τραγουδιού που ξεκίνησε ως άρια σε όπερα του Τζορτζ Γκέρσουιν το 1935 και κατέληξε να τραγουδηθεί από τις σπουδαίες φωνές του 20ου αιώνα:  Μπίλι Χολιντέι, Έλα Φιτζέραλντ, Τζάνις Τζόπλιν, Μπίλι Στιούαρτ, Νίνα Σιμόν, κ.α. Σπιρίτουαλ, ποπ, τζαζ. Σε κάθε μουσική εκδοχή του, το Summertime κυριάρχησε στο ρεπερτόριο σημαντικών καλλιτεχνών. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

«Ο έλεγχος και η λογοκρισία στην Κούβα αποτελούσαν πάντα θεσμούς του κράτους». Ο σημαντικότερος εν ζωή συγγραφέας της Κούβας, Λεονάρδο Παδούρα συζητά με την Έμυ Ντούρου για το νέο βιβλίο του «Έντιμοι άνθρωποι», με ήρωα τον ντετέκτιβ Κόντε, για την πρόσφατη ιστορία της χώρας του και για την καθημερινότητα μιας κοινωνίας που αντιμετωπίζει τους πολίτες της σαν ανηλίκους.

Όταν ο Χάρι γνώρισε την Μέγκαν. Μετά από μια σειρά στο Netflix και μια μπεστ σέλερ αυτοβιογραφία, η δημοτικότητα του δούκα και της δούκισσας του Σάσσεξ βρίσκεται στο ναδίρ. Το πιο δημοφιλές ζευγάρι της βρετανικής βασιλικής οικογένειας πρέπει να επανεφεύρει τον εαυτό του, σε μια εποχή που όλα συγχωρούνται εκτός από το να είσαι προβλέψιμος και βαρετός. Της Κατερίνας Αγγελιδάκη.

Για μένα, ο Έλβις. Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει για τον Έλβις Πρίσλεΐ «που προλόγισε όλη τη μουσική σκηνή και όλα τα στυλ της νεολαίας που εναλλάχθηκαν από την αυγή της δεκαετίας του 1950 έως σήμερα, μιας και οι πάντες, από τον Νικ Κέιβ και τον Ντέβιντ Μπάουι μέχρι τον Μπόνο και τον άλλο Έλβις, τον Κοστέλο, έχουν στην ψυχή τους το ανεξίτηλο τατουάζ του επιτεύγματός του».

Γουίλιαμ Φρίντκιν: Ήταν θαυμαστής του Αγγελόπουλου. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για τον σπουδαίο σκηνοθέτη του «Εξορκιστή», αναφορά στο είδος του μεταφυσικού τρόμου, αλλά και σημαντικών αστυνομικών φιλμ,  που ανανέωσε το αμερικάνικο σινεμά τη δεκαετία του 70. Και οι ταινίες του «Ψωνιστήρι» και «Ο άνθρωπος από τη Γαλλία» επιβεβαιώνουν ότι ήταν μια διάνοια της έβδομης τέχνης.

Φάργκο: Ψάξε, ψάξε, δε θα το βρεις. Μπορεί εκεί να εκτυλίσσεται η ιστορία της ταινίας των αδερφών Κοέν, αλλά δεν κατάφεραν να γυρίσουν ούτε μία σκηνή λόγω έλλειψη…καλοκαιρίας. Ο Κωνσταντίνος Καΐμάκης γράφει για την ιστορία του φιλμ που βασίζεται στο θεματικό σήμα κατατεθέν του σινεμά τους: ένα αποτυχημένο έγκλημα που στραβώνει άσχημα. Στις αίθουσες σε επανέκδοση στις 17 Αυγούστου.

«Τρωάδες»: Η κραυγή των ηττημένων. Η Ρούλα Πατεράκη, ο Δημήτρης Πιατάς και ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης μιλούν για τη διαχρονική γοητεία της ευριπίδειας τραγωδίας, τη φρίκη του πολέμου και τις ηρωίδες που θρηνούν σε μία Τροία που καίγεται. Η παράσταση «Τρωάδες» του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σε μετάφραση του Θόδωρου Στεφανόπουλου και σκηνοθεσία του Χρήστου Σουγάρη, ανεβαίνει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Παρασκευή 18, Σάββατο 19 Αυγούστου. Της Ηλέκτρας Ζαργάνη.

Έσβησε «Το χαμόγελο της Λιζέττας». Στα 71 της πέθανε η εξαιρετική ερμηνεύτρια Λιζέτα Νικολάου. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για την πορεία της τραγουδίστριας που ταυτίστηκε με τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Γιάννη Μαρκόπουλο.