Χρ. Στυλιανίδης: Από την ανοργάνωτη Πολιτική Προστασία στο υπουργείο Ναυτιλίας

Χρ. Στυλιανίδης: Από την ανοργάνωτη Πολιτική Προστασία στο υπουργείο Ναυτιλίας
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Μετά την παραίτηση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναλαμβάνει ο Χρήστος Στυλιανίδης.

Με αυτή την επιλογή του, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποδεικνύει ότι είναι… οικολόγος. Επειδή ανακυκλώνει στην κυβέρνηση ανθρώπους, που υπήρξαν προσωπικές του επιλογές, όχι από την κομματική ιεραρχία.

Ο κ. Στυλιανίδης δεν μάς είναι άγνωστος. Ο Κ. Μητσοτάκης τον είχε φέρει, μεταγραφή από την Κύπρο, ως τον πλέον ειδικό για να προστατεύσει την Ελλάδα από καταστροφές. Του έφτιαξε ειδικό υπουργείο, τον Σεπτέμβριο 2021, το Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, για να έχει ανεξαρτησία και αρμοδιότητες.

Αντί όμως να οργανώσει την πολιτική προστασία κατάφερε να είναι το κράτος απόν, όποτε το χρειάστηκαν οι πολίτες. Για παράδειγμα, όταν αποκλείστηκε η Αττική Οδός τον Ιανουάριο 2022 και άνθρωποι βρέθηκαν παρατημένοι στα χιόνια για ώρες, όχι σε κανένα βουνό, αλλά στην Αθήνα, ο κ. Στυλιανίδης ήταν υπουργός.

Αντί να ζητήσει την παραίτησή του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και για να καλύψει τις δικές του ευθύνες για την ανικανότητα της κυβέρνησης είχε πει μέσα στη Βουλή επί λέξει το αμίμητο: «σε αντίθεση με άλλες χιονοθύελλες το χιόνι έπεσε μέρα μεσημέρι, συνήθως πέφτει βράδυ».

Χαρακτηριστικό της ικανότητας του Χρήστου Στυλιανίδη, που ήταν υπουργός Πολιτικής Προστασίας έως τις εκλογές του Μαϊου, είναι ότι το υπουργείο, δύο χρόνια μετά τη δημιουργία του δεν έχει ακόμη οργανόγραμμα!

Είναι ο ίδιος που έπρεπε να ανανεώσει τους χάρτες κίνδυνου πλημμύρας, όπως απαιτούσε ευρωπαϊκή οδηγία και είχε προειδοποιήσει πολλές φορές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αποτέλεσμα αυτής της ολιγωρίας ήταν, όπως αποκάλυψε πρόσφατα το Documento, η Κομισιόν να κινήσει νομική διαδικασία κατά της Ελλάδας. Μάλλον ντροπιαστικό για έναν πρώην Επίτροπο!

Στις πλημμύρες, που την τελευταία εβδομάδα έχουν καταστρέψει τη Θεσσαλία, το υπουργείο Πολιτικής Προαστασίας έπρεπε να είχε ακούσει τους μετεωρολόγους που είχαν προειδοποιήσει μέρες πριν για τον όγκο του νερού που θα πέσει στην περιοχή και να πάρει τα κατάλληλα μέτρα. Οχι να τρέχει, μέρες μετά από την αρχή της καταιγίδας, να βρει ελικόπτερα και διασώστες.

Ο κ. Στυλιανίδης ευθύνεται για τις καταστροφές στη Θεσσαλία επειδή έπρεπε να έχει ενημερώσει τους χάρτες κινδύνου πλημμύρας και πάνω σε αυτούς τους χάρτες να έχει ελέγξει την αντιπλημμυρική θωράκιση.

Αντίθετα, το βασικό έργο της Πολιτικής Προστασίας είναι τα μηνύματα του 112 για απομάκρυνση κατοίκων. Ομως αν μπορεί κάποιος που κινδυνεύει από πυρκαγιά να απομακρυνθεί, στις πλημμύρες αυτό πρέπει να γίνει πολύ νωρίτερα.

Στον Παλαμά Καρδίτσας η πλημμύρα ξεκίνησε στις 3 το πρωί και το 112 ήχησε τουλάχιστον 3,5 ώρες μετά. Τέτοια πολιτική προστασία οργάνωσε ο κ. Στυλιανίδης.

Οπως έγραψε ένας χρήστης του Twitter, αν τα καταφέρει τόσο καλά και στη Ναυτιλία μπορεί να ξαναγεννηθεί η πειρατεία στο Αιγαίο!

Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη: Η Ελλάδα στο «σκαμνί» της ΕΕ από τον Φεβρουάριο 2022 για τα αντιπλημμυρικά που δεν έκανε

Documento Newsletter