Στους ρυθμούς του τσιγγάνικου Εντερλέζι στροβιλίζεται το Docville που κυκλοφορεί το M. Σάββατο με το Documento

Ο Νίκος Μπατζαλής, συγγραφέας του βιβλίου «Γκογκί [Μνήμη]» (εκδόσεις Άπαρσις), και η Θεώνη Μαρτζάκλη, φιλόλογος – επιμελήτρια κειμένων, μας προσκαλούν σε ένα πανηγύρι ψυχής στην Αμαλιάδα, στη γιορτή που οι Ρομά – Τσιγγάνοι τιμούν τον Αϊ-Γιώργη.

«Μια φορά μες στη νύχτα του τηλεφώνησε ένα μικρό παιδί από το Νευροκόπι το οποίο αντιμετώπιζε κάποια ψυχολογικά ζητήματα και τον ρώτησε: “Mα υπάρχει ελπίς, κύριε Σαμαράκη;”. Eκτοτε μιλούσαν πολύ συχνά στο τηλέφωνο»: Η Ελένη Σαμαράκη, η πάνω από 40 χρόνια σύντροφος του αείμνηστου συγγραφέα Αντώνη Σαμαράκη, σε μια εκ βαθέων συζήτηση με την Αφροδίτη Ερμίδη.

«Το μοιρολόι είναι όσα δεν προλάβαμε να επικοινωνήσουμε και όλα όσα θέλουμε να πούμε. Μια εσωτερική κάθαρση. Eνα ξαπόσταμα και μια παρηγοριά»: Ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ «Ενθύμιον» Νίκος Ζιώγας μιλάει με τον Κωνσταντίνο Καϊμάκη για το έθιμο της «μέρας των νεκρών» τη Δευτέρα του Πάσχα στο Γιρομέρι Θεσπρωτίας.

Η Kομπανία Βέρδη μιλάει στην Ηλέκτρα Ζαργάνη για το ηχόχρωμα της μουσικής στην Ήπειρο και τα πασχαλινά και όχι μόνο γλέντια που στήνονται στα πωγωνίσια χωριά.

Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος, διευθυντής του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου Καΐρου, η Κωνσταντίνα Κλουβάτου, ηθοποιός στη Γενεύη, η Βασιλική και η Σοφία Τσαπάραmarketing specialist και λογίστρια αντίστοιχα στην Άνω Αυστρία, μοιράζονται την εμπειρία της γιορτής του Πάσχα μακριά από την Ελλάδα.

«Η Αριστερά είχε μια ευκαιρία και την έχασε. Δεν την έχασε, τη δυναμίτισε. Δεν τη δυναμίτισε, τη σαμποτάρισε. Δεν τη σαμποτάρισε, την έχωσε βαθιά. Δεν την έχωσε βαθιά, χόρεψε στον τάφο της»: Με αφορμή την κυκλοφορία του άλμπουμ του «Παλιές πουτάνες», o comic artist και υπεύθυνος επικοινωνίας του ΜέΡΑ25 Σπύρος Δερβενιώτης μιλάει στην Έμυ Ντούρου.

Ο «Ανθρωπος απ’ τον Βορρά» του Ρόμπερτ Έγκερς προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες και ο Παναγιώτης Φρούντζος ξεχωρίζει πέντε ταινίες με Βίκινγκ που αξίζει να δούμε ξανά.

Στη στήλη «Θεατρικά & κριτικά» ο Κώστας Ζήσης γράφει σχετικά με την παράσταση «Αφροδίτη» του Παύλου Μάτεσι, που ανεβαίνει στο Bios σε σκηνοθεσία Κατερίνας Κλειτσιώτη και Σοφίας Κορώνη.

Με αφορμή την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου σχετικά με τη μετονομασία της οδού Αθανάσιου Χρυσοχόου στη Θεσσαλονίκη, ο καθηγητής Δημόσιας Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Χάρης Αθανασιάδης γράφει για τη μνήμη της πόλης.

Ετικέτες