Στους δρόμους βγαίνετε με δική σας ευθύνη!

Η Ελλάδα, μια μικρή χώρα με συνεχή μείωση του πληθυσμού της, βρίσκεται στη χειρότερη θέση της ΕΕ σε πολλούς δείκτες. Οι Ελληνες έχουν μισθούς και αγοραστική δύναμη Βαλκανίων, μια θέση πάνω από την τελευταία Βουλγαρία, και έχουν κόστη, τιμές (έργο των ασύδοτων καρτέλ) και φόρους (έργο Μητσοτάκη) βόρειας Ευρώπης και Σουηδίας. Και ακόμη μια αρνητική πρωτιά προκύπτει, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε ό,τι αφορά τα τροχαία δυστυχήματα και το ποσοστό νεκρών από αυτά. Μάλιστα, από το 2021 παρατηρείται σταδιακή αύξηση. Το 2024 ο αριθμός τους ανερχόταν στις 11.346. Ανάλογη είναι και η εξέλιξη σε σχέση με τον αριθμό των νεκρών. Συνολικά έχουν χάσει τη ζωή τους τα τελευταία εννέα χρόνια 11.970 άτομα! Ο φόρος αίματος αναλογεί σε 798 νεκρούς κατά μέσο όρο ανά έτος ή σε περίπου δύο νεκρούς ανά ημέρα από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024.

Το 2024 η χώρα μας είχε 6,4 νεκρούς ανά 100.000 κατοίκους από τροχαία, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος τη χρονιά αυτή ήταν 4,4 άτομα! Τι συμβαίνει; Πολλοί είναι οι λόγοι, αλλά ειδικά στην ελληνική περίπτωση βασική αιτία είναι η παντελής έλλειψη παρακολούθησης των οδικών δικτύων από κάμερες που είναι σε θέση να πιστοποιήσουν και να χρεώσουν αυτομάτως τις παραβάσεις των ορίων ταχύτητας και της επικίνδυνης οδήγησης. Και αυτό το γνωρίζουν οι απείθαρχοι οδηγοί που πολλαπλασιάζονται και συμπεριφέρονται με τσαμπουκά λες και ο δρόμος είναι δικός τους. Και το τολμούν διότι δεν υπάρχουν ποινές και δεν υπάρχει σωφρονισμός.

Θυμάμαι ότι πριν από 20 χρόνια που είχα ταξιδέψει για δύο βδομάδες στη Φινλανδία και οδηγούσα επισκεπτόμενος τη μισή (κάτω) χώρα το πρώτο πράγμα που μου είπαν, όταν νοίκιασα το αυτοκίνητο (ίσως επειδή είδαν στο διαβατήριο ότι είμαι Ελληνας), ήταν να μη διανοηθώ να παραβιάσω τα όρια ταχύτητας διότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην εντοπιστούν ηλεκτρονικά και να μη χρεωθούν οι παραβάσεις μου. Ναι, υπάρχουν και στη χώρα μας πινακίδες που ειδοποιούν «προσοχή, η ταχύτητα ελέγχεται από ραντάρ», αλλά δεν υπάρχουν παραλήπτης του προστίμου της παράβασης και σύστημα εντοπισμού της διεύθυνσης του παραβάτη. Κατά συνέπεια, οι οδηγοί με τις αυτοκινητάρες που πιάνουν τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, που σου αναβοσβήνουν απειλητικά τα φώτα και κορνάρουν να κάνεις στην πάντα εσύ, η «φτωχάτζα», με το ταπεινό αυτοκινητάκι που τόλμησες να βγεις για λίγα λεπτά στην αριστερή λωρίδα, δεν έχουν καμία συνέπεια! Και συνεχίζουν!

Δυστυχώς, η αρμόδια υπηρεσία για τον έλεγχο της οδήγησης, η τροχαία, έχει ουσιαστικά διαλυθεί και ό,τι υπάρχει διευκολύνει τους VIP φίλους της πολιτικής εξουσίας στις μετακινήσεις τους. Ολες οι προσλήψεις στο αρμόδιο υπουργείο αφορούν τις ειδικές δυνάμεις για την προστασία της πολιτικής εξουσίας από τις κοινωνικές διαμαρτυρίες. Θυμάστε την περίπτωση του τηλεπαρουσιαστή Μένιου Φουρθιώτη; Αυτός ο μάνατζερ-τηλεπωλητής-τηλεπαρουσιαστής trash εκπομπών είχε στη διάθεσή του (από τις 25 Μαΐου 2020) 14 αστυνομικούς (!) και οχήματα μετακινήσεων ως ευγενική χορηγία από την κυβέρνηση Μητσοτάκη! Μάλιστα, μετά τις αποκαλύψεις των αστυνομικών που τον υπηρετούσαν για την άθλια συμπεριφορά του προστατευόμενου, το θέμα έλαβε μεγάλες διαστάσεις.

Εκτός όμως από την πρωτιά σε θανάτους, η χώρα είναι μακράν πρώτη και στην ηχορύπανση στους δρόμους, κυρίως από χιλιάδες μοτοσικλέτες που οι οδηγοί τους πειράζουν τις εξατμίσεις ώστε να προκαλείται θόρυβος αγωνιστικής μοτοσικλέτας, εκπέμποντας ριπές πολυβόλου στις γκαζιές, ηδονιζόμενοι ότι είναι πιλότοι moto GP, κάτι σαν τον Βαλεντίνο Ρόσι. Κανείς δεν ασχολείται με το ότι τα γκάζια ενεργοποιούν τους συναγερμούς των αυτοκινήτων προκαλώντας χαώδεις καταστάσεις. Και τολμούν να το κάνουν επειδή ακριβώς δεν υπάρχει κανένας έλεγχος ούτε από την αστυνομία ούτε από την τοπική αυτοδιοίκηση! Θυμάμαι ένα καλοκαίρι σε ένα νησί, το μεσημέρι, ώρες υποτιθέμενης κοινής ησυχίας, περνούσαν έξω από το παραλιακό κατάλυμα όπου έμενα οι μοτοσικλέτες-καλάσνικοφ. Οταν ρώτησα τον ξενοδόχο γιατί δεν κάνουν κάτι γι’ αυτό, ξέρετε τι μου απάντησε; «Τι ψάχνεις να βρεις, ρε φίλε. Στην Ελλάδα ζούμε»! Δηλαδή, εμείς το είπαμε αλλά κανείς δεν μας άκουσε.

Εμείς ζούμε στην Ελλάδα, αλλά μια φίλη μου η οποία είχε πάει στη Σαγκάη πριν από λίγο καιρό, την πρώτη μέρα βγαίνοντας από το ξενοδοχείο της για βόλτα στον δρόμο νόμιζε (όπως μου είπε) ότι είχε κουφαθεί. Περνούσαν αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες χωρίς κανένα θόρυβο. Ηταν όλα ηλεκτρικά!

Ας ολοκληρώσουμε με ακόμη μία αρνητική πρωτιά. Πλημμύρισαν οι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας (!) με ηλεκτρικά πατίνια χωρίς προδιαγραφές ασφαλείας. Πρόσφατα ένας οδηγός αυτοκινήτου στη Συγγρού κινούμενος πίσω από έναν νεαρό με πατίνι διαπίστωσε, συγκρίνοντας τη δική του ταχύτητα, ότι το πατίνι έτρεχε με 100 χλμ. την ώρα! Ενα δίκυκλο με μικρές ρόδες και μικρό τιμόνι, χωρίς καθρέφτη ώστε να ελέγχει την κίνηση πίσω του, στην παραμικρή στραβοτιμονιά ανατρέπεται και σκοτώνει! Και αυτοί που τα εισάγουν και τα εμπορεύονται, χωρίς προδιαγραφές ασφαλείας, ξέρετε τι θα σας απαντήσουν αν παραπονεθείτε; «Ασε μας, ρε φίλε, να κονομήσουμε»! Και η κυβέρνηση τους αφήνει! Και όποιον πάρει ο χάρος; Ετσι πάει;

Διαβάστε επίσης:

Εκτός από τα… πυρηνικά το Ισραήλ κάνει ό,τι θέλει – Απειλούνται με αφανισμό οι Παλαιστίνιοι

Η Βόρεια Κορέα επιβεβαίωσε ότι ανέπτυξε στρατεύματα στο Κουρσκ – «Συμμετείχαν στις επιχειρήσεις απελευθέρωσης»

Εκλογές στον Καναδά: Ένας τραπεζίτης έτοιμος να τα βάλει με δύο… Τραμπ

Βανκούβερ: Από 5 έως 65 ετών τα θύματα από τη φονική επίθεση – «Η πιο σκοτεινή ημέρα στην ιστορία της πόλης»

Τραμπ: «Υπογράψτε τη συμφωνία» – Το μήνυμα στον Πούτιν και η ατάκα για Ζελένσκι και Κριμαία

Τουρκία: Μπαράζ συλλήψεων 48 υποστηρικτών του Ιμάμογλου