Στους δρόμους οι μαθητές κατά του φασισμού και του εθνικισμού μετά τις καταλήψεις στα σχολεία από ακροδεξιούς

Κάλεσμα για την πραγματοποίηση πορείας, σήμερα Πέμπτη στα Προπύλαια στις 12:00 απευθύνουν οι μαθητές της Αθήνας, προκειμένου να υψώσουν τις φωνές τους ενάντια στις «εθνικιστικές καταλήψεις» για τη Μακεδονία.

Την ίδια ώρα οι μαθητές στη Θεσσαλονίκη καλούν σε συγκέντρωση στις 11:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου, ενάντια «στο τέρας του φασισμού και του εθνικισμού».

Το κάλεσμα απευθύνει η «Πρωτοβουλία για τον Συντονισμό Σχολείων & Μαθητών Αθήνας» έπειτα από καταλήψεις που υποστηρίζουν ομάδες ακροδεξιών στα σχολεία όλης της χώρας επιχειρώντας να διαδώσουν τον ρατσιστικό λόγο τους, καλώντας τους μαθητές σε κινητοποιήσεις για τη Μακεδονία.

Διαβάστε ακόμα: Τα Πρότυπα Σχολεία λένε «όχι» στο φασισμό και στις καταλήψεις της 29ης Νοεμβρίου

Συγκεκριμένα, σε κείμενο – εκδήλωση που ανάρτησε η Πρωτοβουλία στο Facebook αναφέρει ότι «την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου διάφορες ακροδεξιές, φασιστικές ομάδες προσπαθούν να υποκινήσουν μαθητικές εθνικιστικές καταλήψεις σε σχολεία της χώρας. Η πρωτοβουλία για τον Συντονισμό Σχολείων και Μαθητών Αθήνας καλεί όλους τους αγωνιστές μαθητές να μπουν μπροστά και να μην επιτρέψουν στους φασιστές να βρουν χώρο έκφρασης στα σχολεία μας».

«Συντονίζουμε πολύμορφες δράσεις, κρεμάμε αντιφασιστικά πανό και κάνουμε εκδηλώσεις στα σχολεία μας για να μην χαρίσουμε ούτε μια μέρα εθνικιστικής φιέστας στους δολοφόνους του Παύλου Φύσσα και τους υποστηρικτές του μίσους και του ρατσισμού», προσθέτει.

Η Πρωτοβουλία, τέλος, καλεί όλους τους μαθητές να συμμετάσχουν «για να δώσουμε την πραγματική μάχη για ένα σχολείο στο ύψος των αναγκών μας» και για να μην αφήσουμε «τις παρακρατικές αυτές ομάδες να μας αποπροσανατολίσουν».

 

Τα σχολεία της Θεσσαλονίκης που αντιδρούν στη συμφωνία των Πρεσπών για την ονομασία της πΓΔΜ καλούν σε συγκέντρωση, σήμερα Πέμπτη, στις 11:00, στο άγαλμα Βενιζέλους. Στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα στον Εύοσμο, την Πολίχνη, τη Χαλάστρα, τη Νεάπολη, το Ωραιόκαστρο, τη Μενεμένη και την Καλαμαριά, υπό κατάληψη τελούν οκτώ σχολεία.

Υπό κατάληψη σχολεία από ακροδεξιούς 

Σύμφωνα με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, την Τετάρτη σε κατάληψη βρίσκονταν στην Ανατολική Θεσσαλονίκη επτά σχολεία (4ο και 5ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, 8ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης,1ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 1ο ΓΕΛ Πανοράματος, 2ο Γυμνάσιο Μίκρας και το ΕΠΑΛ Καλαμαριάς).

Αντίστοιχα στην Δυτική Θεσσαλονίκη κατειλημμένα ήταν άλλα επτά (3ο Γυμνάσιο Ευόσμου, 2ο ΓΕΛ Συκεών, Λύκειο Ασύρου, σχολείο του Αγ. Γεωργίου, 1ο ΓΕΛ Νεάπολης, 3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης και 1ο Γυμνάσιο Πολίχνης).

Πέντε σχολεία τελούν υπό κατάληψη στην Πέλλα.

Κατάληψη όμως πραγματοποιείται και σε σχολεία της Κρήτης για δήθεν εθνικά θέματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του cretapost.gr, η αρχή έγινε στο Γυμνάσιο Χερσονήσου και στο Λύκειο Μαλίων.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, σε ότι αφορά στο Γυμνάσιο Χερσονήσου, όλα ξεκίνησαν μέσω διαδικτύου όπου ενημερώθηκαν σχετικά οι μαθητές ενώ εμφανίστηκαν στο σχολείο και δύο πανό με συνθήματα «MAKEΔONIA ΓH EΛΛHNIKH» και «AΓEPAΣTH H MNHMH TOY KATΣIΦA».

Οι μαθητές χθες,  Τετάρτη έκαναν αποχή για δύο ώρες, ωστόσο, μόλις το γεγονός έγινε γνωστό σε γονείς, επενέβησαν προκειμένου να…επανέλθει η κατάσταση στα σχολεία σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Γονείς, μαθητές αλλά και κάτοικοι της περιοχής επιχειρούν πλέον να ενημερωθούν όλα τα παιδιά «σωστά για τα θέματα του εθνικισμού και του φασισμού»

Σέρρες: Γυμνασιάρχης έσπασε τη τζαμαρία του σχολείου για να σταματήσει την κατάληψη

Γυαλιά – καρφιά τα έκανε γυμνασιάρχης στην Πρώτη Σερρών για να σταματήσει την κατάληψη στο σχολείο.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του STAR Βόρειας Ελλάδας, γυμνασιάρχης στην Πρώτη Σερρών προκειμένου να σταματήσει την κατάληψη των παιδιών για τη Μακεδονία, έσπασε την τζαμαρία πετώντας μια γλάστρα.

Για να τους τιμωρήσει επίσης, σύμφωνα με τα παιδιά, τους στέρησε το δικαίωμα να μετακινηθούν δωρεάν με λεωφορεία για την επιστροφή τους στο σπίτι αναγκάζοντάς τους να καταβάλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, επιβεβαίωσε την πράξη του και την απέδωσε στην… κακιά στιγμή.