Στους δρόμους δάσκαλοι και καθηγητές για τα κολέγια της Κεραμέως – Όχι και από πολλά ΑΕΙ

Στους δρόμους δάσκαλοι και καθηγητές για τα κολέγια της Κεραμέως – Όχι και από πολλά ΑΕΙ

Στους δρόμους βρίσκονται σήμερα, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, δάσκαλοι και καθηγητές ζητώντας να αποσυρθούν οι ρυθμίσεις που πλήττουν την δημόσια εκπαίδευση και εξισώνουν τα πανεπιστημιακά πτυχία με τους τίτλους των κολεγίων.

Οι τρεις μεγάλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ) προχώρησαν σε κινητοποίηση στα Προπύλαια, με βασικό σύνθημα «Λέμε όχι στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με τους τίτλους των κολεγίων – Να αποσυρθούν τώρα οι ρυθμίσεις που χτυπούν τον πυρήνα της δημόσιας εκπαίδευσης».

Στην κινητοποίηση συμμετέχει επίσης το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, ενώ οι τοπικές ΕΛΜΕ καλούν σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις κατά τόπους διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αιχμή του δόρατος για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί η καταστρατήγηση, όπως καταγγέλλουν, του άρθρου 16 και η υποβάθμιση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων. 

Ακόμα και η ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης -η παράταξη που πρόσκειται στη Ν.Δ.- ζήτησε την απόσυρση της διάταξης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υποβαθμίζει τα πανεπιστημιακά πτυχία με «όχημα την αναγκαιότητα (;) εξίσωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων».

Βολές από πανεπιστημιακούς και πρυτάνεις

Την ίδια ώρα πληθαίνουν οι φωνές πανεπιστημιακών που εξαπολύουν βολές κατά της Νίκης Κεραμέως ζητώντας την απόσυρση της διάταξης για τα κολέγια. Το πρώτο «όχι» ήρθε από τη Σύγκλητο του ΕΜΠ, η οποία σε πρόσφατη απόφασή της ανέφερε ότι «η επαγγελματική εξίσωση των αποφοίτων των κολεγίων με τους αποφοίτους δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης υποβαθμίζει περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση, οξύνει το πρόβλημα της ανεργίας των αποφοίτων των πανεπιστημίων και εμπορευματοποιεί ένα κοινωνικό αγαθό αίροντας στην πράξη το άρθρο 16 του συντάγματος».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Ενιαίος Σύλλογος Διδασκόντων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας χαρακτηρίζει τη ρύθμιση «επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον» και «απαξιωτική» για την ανώτατη δημόσια εκπαίδευση, ενώ ο Σύλλογος Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ διευκρινίζει ότι «το συγκεκριμένο άρθρο αποσυνδέει τη χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος σε πτυχιούχους καθηγητικών σχολών από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής από την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοτιμίας των πτυχίων που χορηγείται από τον ΔΟΑΤΑΠ» με αποτέλεσμα να καταργείται εμμέσως το άρθρο 16, το οποίο προβλέπει ότι «η Ανώτατη Εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση».

Το ζήτημα των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί θέτει το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. «Τα παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν διαθέτουν αξιολογημένα και συγκρίσιμα προγράμματα σπουδών με τα ελληνικά ΑΕΙ, ενώ η εισαγωγή νέων φοιτητών σε αυτά δεν γίνεται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων» αναφέρει προσθέτοντας ότι οι φοιτητές των κολεγίων αποκτούν ένα προνόμιο που δεν παρέχεται στους μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. Ως εκ τούτου, «αυτό εγείρει θέματα άνισης και άδικης μεταχείρισης προσκρούοντας στις πρόνοιες του άρθρου 16».

Για ρύθμιση που «παραβιάζει την αρχή της ισονομίας» κάνει λόγο και η Κοσμητεία Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ υπενθυμίζοντας πως οι σπουδαστές των κολεγίων δεν επιλέγονται με πανελλαδικές εξετάσεις, τα κολέγια δεν έχουν αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ και ότι λειτουργούν αποκλειστικά ως εκπαιδευτικά κέντρα, χωρίς να επιτελούν ερευνητικό έργο.

ΠΗΓΗ: avgi.gr

Διαβάστε ακόμα τι δήλωσε στο documentonews.gr ο Μάνος Ανδρουλάκης Υπεύθυνος Τύπου και Δημ. Σχέσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας

Διαβάστε επίσης

Κώστας Γαβρόγλου: Το ακαδημαϊκό αδιέξοδο της υπουργού Παιδείας

Μαρία Γεωργαρίου: Οι αντιφάσεις μιας υποκριτικής εκπαιδευτικής πολιτικής

Documento Newsletter