Λίγο πριν βγει στις αίθουσες το «Wicked», το πρίκουελ του μυθικού «Μάγου του Οζ», ακολουθούμε τη δαιδαλώδη διαδρομή των ηρώων του πιο σκοτεινού τεχνικολόρ παραμυθιού. Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.
Σπουδαίος τραγουδοποιός ο Νίκος Ζούδιαρης με πηγαίο ταλέντο στο να φτιάχνει τραγούδια διαχρονικά κοσμαγάπητα επιστρέφει με έναν ολοκαίνουργιο κύκλο τραγουδιών με τίτλο «Mascaron» και ερμηνεύτρια την Αλεξάνδρα Γκουντούλια. Στη συνάντηση που είχε με τον Αντώνη Μποσκοΐτη μίλησε για τη ζωή του αλλά και τους λόγους που χάθηκε τα τελευταία χρόνια.
Πολύ σημαντική εξέλιξη στον αγώνα των καλλιτεχνών κατά του Π. Δ. 85/2022 είναι η απόφαση του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία παραπέμπει στην Ολομέλεια του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου το ζήτημα της συνταγματικότητας των διατάξεων που κατατάσσουν τους αποφοίτους των Ανώτερων Δραματικών Σχολών σε απόφοιτους Λυκείου. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Δήμος Αβδελιώδης μιλά στην Ειρήνη Δρίβα για τις μνήμες της παιδικής του ηλικίας στη Χίο, τα πρώτα χρόνια στην Αθήνα και τη διαδρομή του στο θέατρο, με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης «Όνειρο στο κύμα» – «Έρως Ήρως».
«Κόβει την ανάσα η μίνι σειρά «Μην πεις λέξη» που βουτάει στο αιματοβαμμένο παρελθόν της Βόρειας Ιρλανδίας, με πρωταγωνίστρια την Ντόλορς Πράις, τη διαβόητη βομβίστρια του Ιρλανδικού Δημοκρατικού Στρατού» σημειώνει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
«Ο Δημήτρης Καταλειφός προσπάθησε να εκσυγχρονίσει τον “Θείο Βάνια” του Άντον Τέχωφ στην παράσταση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με άνισα αποτελέσματα». Ο Ηρακλής Δ. Λογοθέτης είδε την παράσταση.
Κινητικότητα σημειώνεται τις τελευταίες μέρες στο θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα από τη βρετανική πλευρά με τη συνέντευξη του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Νίκολας Κάλιναν στους Financial Times και με άρθρο του Economist, εν όψει μάλιστα του επικείμενου ταξιδιού του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Λονδίνο. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη αποτυπώνει τις εξελίξεις.
«Τις τελευταίες δεκαετίες ο γυναικείος λόγος είναι πολύ ισχυρός, εξόχως ενδιαφέρων, περισσότερος ανοιχτός και συνάμα διεισδυτικός από τον αντρικό λόγο. Η γυναικεία δημιουργικότητα στην πεζογραφία, στα εικαστικά, στη μουσική, στην ποίηση, στο φιλοσοφικό πόνημα, και στα ερτζιανά εμφανίζεται ολοένα και πιο δυναμική, τόσο στη διεθνή σκηνή όσο και στην εγχώρια» σημειώνει ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης στη στήλη Καντράν.
Με αφορμή τη νέα ταινία του Μοχάμαντ Ρασούλοφ «Ο σπόρος της ιερής συκιάς» που σε λίγες μέρες (5 Δεκεμβρίου) προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες, ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης υπενθυμίζει την περιπέτεια του δημιουργού της.
Η έκθεση «Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα; Η ανθρώπινη κατάσταση στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης» θέτει αγωνιώδη ερωτήματα για το φλέγον ζήτημα του καιρού μας. Ο επιμελητής της έκθεσης Δημήτρης Τρίκας μίλησε στην Κατερίνα Αγγελιδάκη για την έκθεση που εξελίσσεται σε τέσσερις χώρους στο κέντρο της Αθήνας: στο Παλαιό Χημείο, το Μαράσλειο Διδασκαλείο, το Μέγαρο Στάη και το Γρυπάρειο Μέγαρο.
Ο Μανούσος Μανουσάκης ο οποίος έφυγε από τη ζωή της περασμένη Τετάρτη σε ηλικία 74 ετών ήταν ο τελευταίος συνδετικός αρμός του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου και της ιδιωτικής τηλεόρασης. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης ανατρέχει στο κινηματογραφικό και το τηλεοπτικό έργο του.
Η Ειρήνη Δρίβα το προτείνει το «Κυανιούχο κάλιο» του Φρίντριχ Γουλφ που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία της Μάρθας Μπουζιούρη.
Μια ιστορία από τη Μουσική: Όταν η Ελένη Καραΐνδρου ηχογραφούσε τον Μάρκο και τη Μπέλλου για το ντοκτορά της στο Παρίσι. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.
Διαβάστε επίσης:
COP29: Προσχέδιο για την άντληση 250 δισ. δολαρίων από τις πλούσιες χώρες έως το 2035
Γερμανία: Ο Πιστόριους αρνείται να κατέβει για καγκελάριος και στηρίζει Σολτς
Ισπανία: Μεγάλα πρόστιμα σε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους για καταχρηστικές πρακτικές
Washington Post: «Ο Πούτιν προειδοποιεί τη Δύση μετά την εκτόξευση νέου πυραύλου από τη Ρωσία
NYT: Μήνυμα στη Δύση η χθεσινή πυραυλική επίθεση από τη Ρωσία – Συναγερμός από τη «δοκιμή» Πούτιν