Στο τραπέζι η «ασυδοσία» των μεγάλων social media

Στο τραπέζι η «ασυδοσία» των μεγάλων social media

Το Ευρωκοινοβούλιο εξετάζει την έλλειψη κανόνων που χαρακτηρίζει τη λειτουργία τους

Να θεσπιστούν κανόνες δημοκρατικού ελέγχου των τεχνολογικών κολοσσών που ελέγχουν τις μεγάλες πλατφόρμες social media προκειμένου να διασφαλιστεί η ελευθερία της έκφρασης ζήτησαν την περασμένη Τετάρτη οι ευρωβουλευτές.

Ειδικότερα, σχεδόν όλοι οι ευρωβουλευτές που πήραν τον λόγο επέκριναν την τεράστια δύναμη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και τον ανησυχητικό αντίκτυπό τους στην πολιτική και την ελευθερία του λόγου.

Η μεγάλη πλειονότητα των ευρωβουλευτών που μίλησαν τόνισε την έλλειψη σαφών κανόνων που διέπουν αυτές τις αποφάσεις και την έλλειψη διαφάνειας των πρακτικών των κολοσσών της τεχνολογίας. Προέτρεψαν δε την επιτροπή να λάβει την κατάσταση αυτή υπόψη στις νομοθετικές προτάσεις της για τις ψηφιακές υπηρεσίες και την ψηφιακή αγορά.

Οι περισσότεροι ομιλητές επικεντρώθηκαν στην ανάγκη να υπάρξει ασφάλεια δικαίου κατά την αφαίρεση περιεχομένου και να διασφαλίζεται ότι οι εν λόγω αποφάσεις λαμβάνονται από δημοκρατικά ελεγχόμενες αρχές και όχι από ιδιωτικές εταιρείες, προκειμένου να διασφαλίζεται η ελευθερία του λόγου.

Επίσης τέθηκαν και άλλα θέματα όπως:

-Η χρήση της τεχνολογίας για την ενίσχυση και όχι τον περιορισμό του πολιτικού διαλόγου, με την παράλληλη αντιμετώπιση της διάδοσης της ρητορικής μίσους και των διακρίσεων στο διαδίκτυο.

-Η διαφάνεια των αλγορίθμων, η χρήση προσωπικών δεδομένων και ο περιορισμός (ή η απαγόρευση) των πρακτικών μικροστόχευσης και προσωποποιημένης διαφήμισης.

-Τα προβλήματα από την εμφάνιση τεχνολογικών μονοπωλίων και τον αντίκτυπό τους στην πολυφωνία των ΜΜΕ και στον πλουραλισμό στον δημόσιο διάλογο.

-Η ψευδής διάκριση μεταξύ της «ψηφιακής» και της «πραγματικής» σφαίρας του δημόσιου βίου και η ανάγκη θέσπισης κανόνων που να καλύπτουν όλες τις πτυχές της ζωής.

-Οι συστημικοί κίνδυνοι και η κοινωνική και οικονομική ζημιά που μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν οι μεγάλες πλατφόρμες social media.

Revolut: Και στην Ελλάδα τώρα η ευρωπαϊκή τραπεζική άδεια

Σε λειτουργία έθεσε από την περασμένη Τετάρτη την εξειδικευμένη ευρωπαϊκή τραπεζική άδειά της η Revolut. Ετσι περισσότεροι από 15 εκατ. πελάτες της αποκτούν τη δυνατότητα αναβάθμισης του λογαριασμού τους σε Revolut Bank με επιπλέον υπηρεσίες, καθώς και προστασία στις καταθέσεις τους μέσω του συστήματος εγγύησης καταθέσεων από την κρατική επιχείρηση Ασφάλισης Καταθέσεων και Επενδύσεων της Λιθουανίας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η διαδικασία αναβάθμισης παίρνει μόνο λίγα λεπτά.

Εως σήμερα η Revolut έχει προσελκύσει περισσότερους από 270.000 πελάτες στην Ελλάδα, με την ίδια να εκτιμά ότι το λανσάρισμα της τράπεζας στην Ελλάδα θα προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στους πελάτες της και θα της επιτρέψει να εισαγάγει μια σειρά από νέα προϊόντα και υπηρεσίες στο άμεσο μέλλον. Μέσα από την εφαρμογή της Revolut οι χρήστες μπορούν, μεταξύ άλλων, να έχουν πλήρη έλεγχο των χρημάτων που ξοδεύουν, να δαπανούν και να μεταφέρουν χρήματα παγκοσμίως χωρίς κρυφά κόστη, να έχουν στην κατοχή τους και να συναλλάσσονται σε 29 διαφορετικά νομίσματα μέσω του app, καθώς και να στέλνουν άμεσα χρήματα στους φίλους και στην οικογένειά τους.

VentureGarden: Νέος κύκλος για τη στήριξη των επιχειρηματικών ιδεών

Μέχρι και τις 7 Μαρτίου 2021 θα έχουν οι ενδιαφερόμενοι τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση στο VentureGarden (www.venturegarden.gr) προκειμένου να αξιολογηθεί και να είναι υποψήφιοι για μια από τις περιορισμένες θέσεις της θερμοκοιτίδας επιτάχυνσης επιχειρηματικών ιδεών αρχικού σταδίου.

Το VentureGarden απευθύνεται σε ανθρώπους με όραμα και αφοσίωση οι οποίοι φιλοδοξούν να ενταχθούν στο επιχειρηματικό οικοσύστημα δημιουργώντας τη δική τους επιχείρηση ή εξελίσσοντας την ήδη υπάρχουσα εταιρεία τους.

Tik Tok: Κατηγορίες για παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας

Δεκαέξι ενώσεις καταναλωτών από ισάριθμες χώρες της Ευρώπης κατηγορούν τη δημοφιλή πλατφόρμα δημιουργίας και ανταλλαγής video Tik Tok για σωρεία παραβιάσεων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας προστασίας του καταναλωτή, καθώς και για μη προστασία των παιδιών από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο. Σχετική καταγγελία έχει υποβάλει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) στην ΕΕ, ενώ και στην Ελλάδα καταγγελία έχει καταθέσει η ΕΚΠΟΙΖΩ στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Η BEUC ζητά από την ΕΕ να ξεκινήσει ολοκληρωμένη έρευνα για το Tik Tok και να διασφαλίσει ότι η πλατφόρμα θα πράξει άμεσα τα δέοντα.

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter