«Τεμαχίζουν» τη σχολική τάξη, το ενιαίο διδακτικό έργο, το μαθητικό θρανίο…Σαν βιοθρυματιστές της ελπίδας για λιγότερους φραγμούς στη γνώση πουλάνε …αυτονομία και εμπορεύονται «μεταρρυθμίσεις» για κατηγοριοποιημένους μαθητές ανάλογα το κοινωνικό τους στάτους.
Η κυβέρνηση της ΝΔ ετοίμασε και έδωσε μόλις για διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία- μέσα στον Ιούλιο των κλειστών δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, που η Αλφαβήτα έχει σταματήσει στο Δέλτα της πανδημίας… Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κρατά γυαλισμένα λουκέτα για το σχολείο των (σε έναν βαθμό) ίσων ευκαιριών και φέρνει το κλειδί για να ανοίξει το πιο ταξικό και εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων. Κι όμως χωράνε όλα αυτά στις προωθούμενες ρυθμίσεις με τους …σκαλιστούς τίτλους, όπως “διατάξεις για την αυτονομία της σχολικής μονάδας”, “μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας” , “μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων”, δυνατότητα επιλογής διδακτικού βιβλίου σε κάθε μάθημα από κάθε σχολική μονάδα. Κατηγοριοποίησης το ανάγνωσμα…
Χωρίς καθυστερήσεις γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεκινούν (και θα κλιμακώσουν) πορείες και συγκεντρώσεις “αντίστασης” σε γειτονιές όλης της χώρας κατά των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης Μητσοτάκης στην εκπαίδευση. Πρόκειται για αντιεκπαιδευτική επιλογή, καταγγέλλουν σύλλογοι γονέων, κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί φορείς, σύλλογοι εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και λειτουργών Μέσης, μαζί με αναπληρωτές. Η κυβερνητική εκπαιδευτική αντιμεταρρύθμιση έχει συμπυκνωθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (θα είναι σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 14 Ιουλίου 2021, και στη συνέχεια να κατατεθεί στη Βουλή).
Ομως ήδη ενώσεις εκπαιδευτικών και κοινωνικοί φορείς οργανώνουν κινητοποιήσεις και πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια το απόγευμα της Τετάρτης 7 Ιουλίου 2021.
Το γονεϊκό κίνημα λαμβάνει ήδη πρωτοβουλίες συμμετοχής. Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλεί όλες τις Ενώσεις και τους Συλλόγους να μετέχουν μαζικά και δυναμικά στο συλλαλητήριο, απαιτώντας να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο.
Οπως σημειώνουν, δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει να φέρει το νομοσχέδιο σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά. Το κάνει γιατί «θεωρεί πως έτσι θα αμβλυνθούν οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, μιας και αυτό το πολυνομοσχέδιο επανακαθορίζει πλήρως το είδος της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας που θα έχουμε στην χώρα μας αν τελικά εφαρμοστεί, αφού οικοδομεί ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθεί την κατηγοριοποίησή των σχολείων μέσα από την αυτονομία τους».
Θυμίζουν ότι μόλις πρόσφατα ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας, «μπήκαν από την «πίσω πόρτα» στο Στρογγυλό Σχολείο του Αγ. Δημητρίου για να παρουσιάσουν τους βασικούς άξονες του πολυνομοσχέδιου, μην τυχόν και έρθουν σε επαφή με τους 100άδες συγκεντρωμένους που διαμαρτύρονταν με το σύνθημα: «Στις πολυεθνικές τα ξεπουλάτε όλα – σε λίγο τα σχολεία μας θα γράφουν Coca-Cola»».
Μάλιστα, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής , στο κάλεσμα συμμετοχής στο πανεκπαιδευτικό, σκιαγραφεί το πλαίσιο και τους στόχους των υπό προώθηση αναδιαρθρώσεων. Εξηγεί ότι «η εφαρμογή των σχεδιασμών, που προωθούνται από το εν λόγω νομοσχέδιο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις». Και καταλήγει: «Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτό το νομοσχέδιο δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά»
Το σχέδιο νόμου της Κεραμέως