Στην… πρίζα μπαίνει το Public Group

Στην… πρίζα μπαίνει το Public Group

Πωλήσεις που ξεπέρασαν το φράγμα των 500 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε για το 2023 το Public Group, έγραψε όμως και ζημιές, οπότε με τις αρχές του νέου έτους προχώρησε σε αλλαγές του καταστατικού ώστε να αλλάξει την εμπορική συνταγή του και μέσω επέκτασης στη λιανική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου να πετύχει περισσότερες συνέργειες και υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Τα ορόσημα του 2023

Ο τζίρος άνω των 500 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον στόχο που η διοίκηση του Ρόμπι Μπουρλά είχε θέσει από τις αρχές του 2023, και η επιστροφή στη λειτουργική κερδοφορία συγκαταλέγονται στα θετικά στοιχεία της χρονιάς που πέρασε και επιβεβαιώνουν την επιτυχημένη υλοποίηση της μακροχρόνιας στρατηγικής του Public Group, που εστιάζει σε επενδύσεις οι οποίες αναβαθμίζουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες και σε στρατηγικές συνέργειας.

Κατά την εταιρεία, ορόσημο για το 2023 στάθηκε η δημιουργία των 13 νέων μεγάλων καταστημάτων Public+home, βάσει των οποίων έγινε η ενσωμάτωση των προϊόντων και των ανθρώπων της MediaMarkt κάτω από τη μάρκα Public, τα οποία έχουν την εμπιστοσύνη του κόσμου, λαμβάνοντας ποσοστό ικανοποίησης που φτάνει το 97% (έρευνα Kantar). Χάρη σε αυτή την εμπιστοσύνη το Public Group παρέμεινε και το 2023 στην κορυφή της αγοράς ως ο δημοφιλέστερος omnichannel προορισμός τεχνολογίας, home living και ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και την Κύπρο, με αριθμό επισκέψεων στα φυσικά και online κανάλια το 2023 που ξεπερνά τα 100 εκατ.

Συν τοις άλλοις, αποδοτική σε επίπεδο τζίρου αποδείχτηκε η επιλογή της εταιρείας να επενδύσει σε καινοτόμες υπηρεσίες και να επιδιώξει συνέργειες. Η χρήση της υπηρεσίας Public Now Pay Later με Klarna ξεπέρασε το 50% των σχετικών συναλλαγών, η υπηρεσία Locker Pick up 24/7 με την Box Now έφτασε στο 40%, ενώ η ικανοποίηση πελατών για τις επισκευές στα iRepair points ξεπέρασε τον δείκτη 90 στα 100.

Από την άλλη μεριά, ωστόσο, το Public Group έκλεισε και το 2023 με ζημιές, όπως είχε γίνει και τα προηγούμενα χρόνια, τις οποίες κάλυψαν οι μέτοχοι πραγματοποιώντας αύξηση κεφαλαίου 27,83 εκατ. ευρώ. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία προχώρησε στην αρχή του 2024 σε αλλαγές στο καταστατικό, προκειμένου να διευρύνει τις δραστηριότητές της με νέες υπηρεσίες και συνέργειες που έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Συγκεκριμένα, επεκτείνεται στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου.

Εν αναμονή ανακοινώσεων

Η επέκταση προς τις τηλεπικοινωνίες βεβαίως είχε ξεκινήσει από το 2023, χάρη στη στρατηγική συμφωνία με τη Vodafone για τη δημιουργία shop in a shop του παρόχου τηλεπικοινωνιών στα καταστήματα του δικτύου της Public: τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος αυτού του τύπου έγιναν μάλιστα στο Public της πλατείας Συντάγματος λίγο πριν από τα τέλη Δεκεμβρίου.

Οπότε με τη νέα χρονιά αναμένονται ανακοινώσεις σχετικά με το πώς και με ποιους συνεργάτες η Public Group θα υλοποιήσει την επέκτασή της στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Η επιλογή αυτή είναι εύλογη και κατανοητή μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ, που έδειξε ότι το λιανεμπόριο προσπαθεί να αυξήσει τους τζίρους του και να δημιουργήσει ολοκληρωμένες πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών, δεδομένων και των υψηλών περιθωρίων κέρδους που υπάρχουν στον τομέα της ενέργειας.

Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2023 ξεπέρασαν το φράγμα των €500 εκατ., αλλά οι ζημιές επιμένουν

Documento Newsletter