Στην Ιαπωνία τα τρένα σταμάτησαν αυτόματα, για τα Τέμπη αναρωτιόμαστε αν ήταν κακιά η ώρα

Στην Ιαπωνία τα τρένα σταμάτησαν αυτόματα, για τα Τέμπη αναρωτιόμαστε αν ήταν κακιά η ώρα
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Στην Ελλάδα του 2024 -πλέον-, για την τραγωδία των Τεμπών όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι, ακόμα παίζουμε την κολοκυθιά για το αν έφταιγε ο σταθμάρχης ή η κακιά ώρα. Για ευθύνη πολιτικών προσώπων ούτε λόγος.

Στην Ιαπωνία, από την άλλη, τα τρένα σταμάτησαν αυτόματα σε 3 περιφέρειες με το που ανιχνεύτηκε η πρώτη σεισμική δραστηριότητα, που τελικά έπληξε τη χώρα. Μάλιστα, η πρακτική αυτή ακολουθείται στην Ιαπωνία τα τελευταία 20 χρόνια, εφόσον το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργεί έχοντας σεισμογραφικό δίκτυο και επιχειρησιακό κέντρο, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος. Στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια μετράμε νεκρούς και ανολοκλήρωτες συμβάσεις.

Tα «bullet trains» (τρένα-σφαίρες) που έχουν την ονομασία «shinkasen» είναι από τα πιο σύγχρονα και εξελιγμένα δίκτυα σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας στον κόσμο και βρίσκονται στην Ιαπωνία. Η μέγιστη ταχύτητά τους φτάνει τα 320 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ σε δοκιμαστικές διαδρομές έχουν φτάσει τα 443 χιλιόμετρα την ώρα. Στην Ελλάδα, έχουμε την Hellenic Train και την ΕΡΓΟΣΕ.

Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη.

Ε.Κ.

Ετικέτες

Documento Newsletter