Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ τα περιστατικά αθρόων προσλήψεων και τοποθετήσεων εργαζομένων στα ΕΛΤΑ

Κοινοβουλευτική παρέμβαση για τις αθρόες προσλήψεις και τοποθετήσεις εργαζομένων, χωρίς εμπειρία, σε πόστα με ανύπαρκτο αντικείμενο, χαμηλόμισθων, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, πραγματοποίησαν 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας σχετική ερώτηση, προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρέθηκαν σε δεινή οικονομική κατάσταση, αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, από τα κόμματα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που τα συρρίκνωσαν και τα απαξίωσαν με στόχο την εκποίηση τους, στα ιδιωτικά συμφέροντα, με την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, μετά την εκλογή της τον Ιούλιο 2019, να συνεχίζει το καταστροφικό έργο της, για την διάλυση του Οργανισμού.
Αξίζουν να επισημανθούν οι διαδοχικές αποφάσεις για τη συρρίκνωση του δικτύου υποκαταστημάτων και του ανθρώπινου δυναμικού της Εταιρείας, το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, με τους εργαζόμενους να δέχονται μεγάλες πιέσεις και απειλές προκειμένου να συμμετάσχουν σε αυτό, αλλά και το γενικότερο σχέδιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της Ν.Δ. Σπατάλες δημοσίου χρήματος, προκλητικά «πάρτι» και golden boys στα ΕΛΤΑ, αυξήσεις μελών της Διοίκησης στους εαυτούς τους, εν κρυπτώ προσλήψεις υψηλόμισθων συνεργατών, γενναίες αυξήσεις μισθών και παραχώρηση προνομίων σε όλους τους ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες που προσλαμβάνουν.

Ακολούθησαν φυσικά και οι απαραίτητες «επενδύσεις», την ίδια περίοδο, με τις περικοπές και τις απολύσεις, σε πολυτελέστατα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, με συνολικό κόστος που ξεπερνά, με βάση τις παραγγελίες και τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει, τουλάχιστον τις 220.000 χιλ. Ευρώ.

Όλα αυτά η Κυβέρνηση τα βαφτίζει μέρος του σχεδίου εξυγίανσης και διάσωσης των ΕΛΤΑ. Αντί να εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας, τη βιωσιμότητα και τον εκσυγχρονισμό αυτού του πολύ σημαντικού οργανισμού, επιλέγει να επαναλάβει εγκληματικά λάθη και παραλείψεις 10ετιών και όλα αυτά στις πλάτες των εργαζομένων.

Το ανθρώπινο δυναμικό των ΕΛΤΑ στελεχώνεται πλέον, πέρα από ελάχιστους υπαλλήλους των ΕΛΤΑ και με ενοικιαζόμενους εργαζόμενους. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι τελευταίοι τοποθετούνται χωρίς αντικείμενο, στα κατά τόπους υποκαταστήματα. Ειδικότερα, υπάρχει περίπτωση υπαλλήλου που εμφανίστηκε σε υποκατάστημα για να αναλάβει τη θέση οδηγού, χωρίς ωστόσο να υφίσταται τέτοια υπηρεσιακή λειτουργία, στο εν λόγω υποκατάστημα. Άλλοι πάλι τοποθετούνται ως ταχυδρόμοι σε σημεία, χωρίς να γίνεται πλέον διανομή από το εν λόγω υποκατάστημα, παρά μόνο παράδοση και παραλαβή, αφού τη διανομή την έχει αναλάβει εργολάβος. Την ίδια ώρα, σημεία διανομής που χρήζουν προσωπικού, υποστελεχώνονται.
Κοινώς, μιλάμε για παραλογισμό, αφού από τη μια πλευρά, το έμπειρο προσωπικό των ΕΛΤΑ, είδε την πόρτα της εξόδου, είτε με πρόγραμμα εθελουσίας είτε με μη ανανέωση των συμβάσεων και από την άλλη, έχουμε αθρόες προσλήψεις και τοποθετήσεις ενοικιαζόμενων εργαζομένων, χωρίς αντικείμενο και μάλιστα χωρίς εμπειρία. Επιχειρείται η εγκαθίδρυση ενός εργασιακού καθεστώτος, χωρίς ΣΣΕ, χωρίς δικαιώματα. Η αναλγησία του κράτους και η έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών συνιστούν την τέλεια συνταγή για τις εταιρείες, οι οποίες απροκάλυπτα κερδοσκοπούν καταπατώντας βασικά εργασιακά δικαιώματα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Οι βουλευτές καλούν τον αρμόδιο Υπουργό, να διευκρινίσει αν οι αθρόες προσλήψεις εργαζομένων και οι τοποθετήσεις ενοικιαζόμενων εργαζόμενων με ανύπαρκτο αντικείμενο, χαμηλόμισθων, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, είναι το σχέδιο εξυγίανσης της Κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ. Επιπλέον ζητούν να μάθουν βάσει ποιου πλαισίου πραγματοποιούνται οι προσλήψεις εργαζομένων και με ποιο γνώμονα γίνονται οι τοποθετήσεις αυτών. Τέλος επιδιώκουν να ενημερωθούν για τους τρόπους με τους οποίους διασφαλίζεται ότι οι μεγάλες εταιρείες, που ενοικιάζουν τους εργαζόμενούς τους, δεν κερδοσκοπούν, καταπατώντας βασικά εργασιακά δικαιώματα και κυρίως την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Ετικέτες