Στην ολομέλεια του ΣτΕ η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Στην ολομέλεια του ΣτΕ η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Παρουσία και εργαζομένων συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το θέμα της κρατικοποίησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και της υπαγωγής του σε καθεστώς εκκαθάρισης.

Η απόφαση του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου αναμένεται να εκδοθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Επισημαίνεται ότι στο ΣτΕ έχουν προσφύγει 399 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ οι οποίοι ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, παράνομη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου τόσο η απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών όσο και ο νόμος 4482/2017 σχετικά με «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης».

Με το επίμαχο νομοθετικό πλαίσιο συνίσταται Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ ΑΕ), ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει τον Δεκέμβριο του 2019, λύνεται η από 30-4-2001 σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΘ και ελληνικού Δημοσίου και διαλύεται και εξαγοράζεται ο ΟΑΣΘ και τίθεται σε καθεστώς εκκαθάρισης.

Ο εκπρόσωπος των παλαιών μετόχων αναφέρθηκε κατά την συζήτηση της υπόθεσης σε αντίθεση του νέου νομοθετικού πλαισίου (και ειδικά του νόμου 4482/2017) με τις επιταγές του άρθρου 106 του Συντάγματος.

Ισχυρίστηκε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 106), για να επέλθει εξαγορά επιχείρησης και απαλλοτρίωση μετοχών πρέπει να καταβληθεί πρώτα η αποζημίωση. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση ο νόμος 4482/2017 προβλέπει ότι η εξαγορά του ΟΑΣΘ συντελείται και τελειούται διά της ψήφισης του εν λόγω νόμου και ότι η αποζημίωση στους μετόχους θα καταβληθεί εκ των υστέρων.

Υποστήριξε τέλος ότι ο επίμαχος νόμος θα έπρεπε να προβλέπει τη συμμετοχή εκπροσώπων των πρώην μετόχων στην εκκαθάριση του ΟΑΣΘ για να διαφυλαχθούν η διαφάνεια και ο αντικειμενικός τρόπος διενέργειάς της.

Από την πλευρά των συνηγόρων των αρμόδιων υπουργείων αναφέρθηκε ότι τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τον ΟΑΣΘ επέβαλαν λόγοι δημοσίου συμφέροντος και πρέπει να περιέλθουν όλα τα στοιχεία του Οργανισμού στο Δημόσιο, ώστε να ελεγχθούν και οι χρηματοδοτήσεις των παιδικών σταθμών από τον νέο φορέα.

Ακόμη, οι εκπρόσωποι των υπουργείων επισήμαναν ότι μόνο με τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου μπορεί να λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ.

Οι δικηγόροι του ΟΑΣΘ υπογράμμισαν ότι οι μετοχές του Οργανισμού πωλούνται στην μαύρη αγορά. Όπως πρόσθεσαν, από την εκκαθάριση του Οργανισμού δεν προκύπτει βλάβη των τέως μετόχων, η βλάβη είναι μόνο περιουσιακή και για αυτόν τον λόγο προβλέπεται αποζημίωση.

Σύμφωνα μάλιστα με τον εισηγητή της υπόθεσης, στην συνεδρίαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, Ηλία Μάζου, τίθεται θέμα απαράδεκτου των αιτήσεων ακύρωσης των 399 πρώην μετόχων, καθώς στρέφονται ευθέως κατά του νόμου 4482/2017.

Ετικέτες

Documento Newsletter