Στη κυκλοφορία το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα του Ε65: Παρελθόν οι στροφές του Δομοκού – Τι θα γίνει με τα διόδια

Στη κυκλοφορία το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα του Ε65: Παρελθόν οι στροφές του Δομοκού – Τι θα γίνει με τα διόδια

Δόθηκαν στην κυκλοφορία, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, τα 79 χιλιόμετρα τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, τον οποίο χρησιμοποιούν ήδη, από το πρωί, οι πολίτες.

Σε δηλώσεις του, στη Λαμία, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «δεν γίνονται εγκαίνια, καθώς πρόκειται για ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65. Δεν πρόκειται για ολοκληρωμένο έργο». «Πρόκειται για την ολοκλήρωση μίας από τις πέντε συμβάσεις» πρόσθεσε. Μάλιστα, προσδιόρισε «το έργο θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη τετραετία και τα εγκαίνια θα τα κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη διαπραγμάτευση που έγινε και με τις εταιρείες που έχουν αναλάβει τον Ε65, αλλά και με τα όργανα της ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας επενδύσεων, προσδιορίζοντας ότι στις αρχές της ερχόμενης χρονιάς, μέχρι τον Φεβρουάριο, θα ξεκινήσουν τα έργα στο νότιο τμήμα, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Όλοι έχουν δει τον φάκελο στην τελευταία του λεπτομέρεια. Πιστεύω ότι μέχρι τέλος Ιανουαρίου ή το πολύ αρχές Φλεβάρη θα έχουμε την έγκριση και την επόμενη μέρα θα ξεκινήσουν τα έργα» τόνισε. Για το βόρειο τμήμα, που θα συνδέει τον Ε65 με την Εγνατία, είπε τα έργα θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2018. «Πιστεύουμε ότι μέχρι τον Μάρτιο θα έχει ολοκληρωθεί η τελική έγκριση της διαπραγμάτευσης χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Είναι πάρα πολύ ώριμο το έργο, καθώς κρίθηκε, πλέον, με τους νέους όρους βιωσιμότητας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα» σημείωσε.

Ο κ. Σπίρτζης επισήμανε πως με την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος των 79 χιλιομέτρων ουσιαστικά επιταχύνεται κατά περίπου 30 λεπτά η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα και αποφεύγονται κάποια κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου, μέχρι σήμερα, όπως είναι οι γνωστές στροφές του Δομοκού. Εξέφρασε, μάλιστα, την αισιοδοξία του ότι οι εργασίες τόσο στο νότιο τμήμα, όσο και στο βόρειο, με τις οποίες ολοκληρώνεται συνολικά το έργο, θα εκτελεστούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, καθώς έχουν λυθεί όλα τα ενδιάμεσα προβλήματα, ιδιαίτερα εκείνα που έχουν σχέση με τις απαλλοτριώσεις.

Τα διόδια

Ξεκινά την ερχόμενη βδομάδα η διαδικασία εγκατάστασης ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων σε όλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε ότι την ερχόμενη Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου, θα δημοσιευθεί ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων και «το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί είναι να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας στο τέλος του 2018 έως αρχές του 2019. Έτσι θα έχουμε ένα σύγχρονο και δίκαιο σύστημα, ένα σύστημα που δεν θα επιτρέπει σε ένα μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου της χώρας να διέρχονται βαριά επαγγελματικά οχήματα από το παράπλευρο δίκτυο και θα μειώσει την τιμή των διοδίων για τους χρήστες».

Ηλεκτροκίνηση στα τρένα

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο υπουργός για την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μεταξύ της Αθήνας και του Λιανοκλαδίου. Όπως υπογράμμισε, τα έργα στο πρώτο τμήμα από τον Πειραιά μέχρι την Τιθορέα έχουν ολοκληρωθεί και μετά τις 15 Ιανουαρίου τα τρένα θα κινούνται με ηλεκτράμαξες μέχρι την Τιθορέα. Ακόμη, την ίδια ημέρα θα αρχίσει να κυκλοφορεί το τρένο στην πεδινή νέα χάραξη, δηλαδή με πετρελαιοκίνητους κινητήρες.

Πάντως, ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε και νέα επίσκεψη στην περιοχή για την επιθεώρηση των σιδηροδρομικών έργων, το επόμενο δεκαήμερο. Υποστήριξε ότι όλα τα έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ολοκλήρωση των έργων για την ηλεκτροκίνηση από τον Πειραιά μέχρι την Τιθορέα, τονίζοντας ότι ήδη οι δοκιμές που έχουν γίνει είναι απολύτως θετικές. Επίσης, σημείωσε ότι θα υπάρξει και σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με το αεροδρόμιο, «γεγονός το οποίο θα αποσυμφορήσει το οδικό δίκτυο της περιοχής».

Τέλος, αναφερόμενος στην παλιά χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι υπενθύμισε τη δέσμευση του υπουργείου «έτσι ώστε να αρχίσει η αξιοποίησή της για τουριστικούς σκοπούς, όπως, άλλωστε, έχει ζητηθεί και από τοπικούς παράγοντες».

«Διευρύνουμε τη στήριξη…»

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι και την επόμενη τετραετία θα είναι πρωθυπουργός ο Αλέξης Τσίπρας, παρά τις αρνητικές δημοσκοπήσεις. «Ποτέ δεν μας βοήθησαν δημοσκοπήσεις. Άλλοι μάς βοήθησαν… » σχολίασε. Αναφερόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ επισήμανε ότι «συνήθως, όταν ένας χώρος ή μία κυβέρνηση, όπως ισχυρίζεται ο κ. Μητσοτάκης, είναι σε αποδόμηση φεύγουν βουλευτές. Σε μας, όμως, συμβαίνει το αντίθετο. Αυτό που βλέπουμε είναι να διευρύνουμε τη στήριξη των πολιτικών μας… ».

Μάλιστα, προσδιόρισε τους δύο παράγοντες που ενισχύουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στην κυβέρνηση, λέγοντας πως «το 2018 θα είναι η τελευταία χρονιά θλίψης για τον ελληνικό λαό και η πρώτη χρονιά που θα μπορέσουμε να πάμε σε μία άλλη εποχή για να ανθίσει το χαμόγελο στα χείλη των ανθρώπων. Το πρόγραμμα που έχουμε εφαρμόζεται και με πολύ μεγάλη ακρίβεια, αλλά και επιτυχία». «Το δεύτερο στοιχείο είναι το κοινωνικό πρόσωπο, η πολιτική κοινωνικής δικαιοσύνης της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το δείχνει σε όλες τις πολιτικές που εξαγγέλλει και που θέλει να ακολουθήσει ως κυβέρνηση» υπογράμμισε για να καταλήξει: «Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό έδειξε ένα μέρος αυτής της πολιτικής. Είπε για πολλούς εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα ότι πρέπει να μην υπάρχουν. Πραγματικά, είναι να απορεί κανείς, καθώς με τις ελλείψεις που υπάρχουν στον δημόσιο τομέα υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να λέει ότι θα πρέπει να απολυθούν ή να μην υπάρχουν στελέχη του Δημοσίου, ακόμη και με τη μορφή της πρόσθετης απασχόλησης… ».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Documento Newsletter