Ερώτηση προς τον υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνη Γεωργιάδη και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη κατέθεσε η βουλευτής του Μέρα 25 Φωτεινή Μπακαδήμα αναφορικά με τις καταγγελίες χρηστών κινητής τηλεφωνίας που είχε δημοσιοποιήσει το documentonews.gr και την Cosmote.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες η εταιρεία δεν επέτρεπε σε όσους χρήστες έχουν αρνητικό υπόλοιπο στους λογαριασμούς τους να αποστείλουν μήνυμα στο 13033 για ενδεχόμενη μετακίνησή τους. Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε μεσούσης της πανδημίας και παρά το γεγονός ότι η αποστολή μηνυμάτων στην συγκεκριμένη υπηρεσία είναι δωρεάν όπως άλλωστε διαβεβαίωσαν οι αρμόδιοι υπουργοί της κυβέρνησης από την πρώτη στιγμή. Μάλιστα η αναλγησία της Cosmote ήταν τέτοια που ζητούσε από τους χρήστες να τοποθετήσουν νέα κάρτα στα καρτοκινητά τους τηλέφωνα προκειμένου να μπορούν να στέλνουν τα ΔΩΡΕΑΝ μηνύματα στον πενταψήφιο αριθμό ώστε να είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους προς τις οδηγίες της πολιτείας.
Διαβάστε αναλυτικά την ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής του Μερα 25:
Θέμα: «Cosmote: μη δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων μετακίνησης στο 13033 σε όσους έχουν αρνητικό υπόλοιπο»
Με μεγάλη κατάπληξη διαβάζουμε τις σοβαρότατες καταγγελίες πελατών της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Cosmote τόσο προς το documentonews.gr όσο και στην ιστοσελίδα της Cosmote στο facebook αναφορικά με τη δυνατότητα αποστολής δωρεάν μηνυμάτων στον πενταψήφιο αριθμό 13033.
Η συγκεκριμένη εταιρεία, σύμφωνα με τις καταγγελίες, δεν επιτρέπει, μεσούσης της πανδημίας, σε όσους χρήστες έχουν αρνητικό υπόλοιπο στους λογαριασμούς τους να αποστείλουν μήνυμα στο 13033 για ενδεχόμενη μετακίνησή τους, παρότι η αποστολή μηνυμάτων στην συγκεκριμένη υπηρεσία είναι δωρεάν όπως ανακοίνωσαν οι αρμόδιοι υπουργοί της κυβέρνησης από την πρώτη στιγμή.
Σύμφωνα με καταγγελίες, μάλιστα, η Cosmote ζητεί από τους χρήστες να τοποθετήσουν νέα κάρτα στα καρτοκινητά τους τηλέφωνα προκειμένου να μπορούν να στέλνουν τα δωρεάν μηνύματα στον πενταψήφιο αριθμό ώστε να είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους προς τις οδηγίες της πολιτείας.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, η αποστολή δωρεάν μηνύματος στο 13033 συνιστά σαφής και αδιαμφισβήτητη οδηγία της Κυβέρνησης στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που λαμβάνει για την προστασία της δημόσιας υγείας και την ανακοπή της διασποράς του κορωνοϊού και η παροχή αυτή από όλες τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πραγματοποιείται για την βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών στις δύσκολες συνθήκες της καθημερινότητάς τους εν μέσω πανδημίας.
Με βάση τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Τι είδους συμφωνία σύναψε η Κυβέρνηση με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για την αποστολή των δωρεάν μηνυμάτων από τους συνδρομητές τους; Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας παρέχουν δωρεάν στην Κυβέρνηση αυτή την παροχή ή έχει προσυμφωνηθεί η κάλυψη του όποιου κόστους προκύψει από το Κράτος;
2. Στη συμφωνία της Κυβέρνησης με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας υπάρχει η πρόβλεψη πως η δωρεάν αποστολή των μηνυμάτων συναρτάται της εξοφλήσεως των λογαριασμών των πολιτών;
3. Αν η συμφωνία της Κυβέρνησης με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν προβλέπει την παροχή της δωρεάν αποστολής μηνυμάτων μόνο σε όσους έχουν εξοφλήσει πλήρως τους λογαριασμούς τους, τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση απέναντι στην εταιρεία που ακυρώνει μια Κυβερνητική οδηγία σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης;
4. Αφού η αποστολή των μηνυμάτων είναι δωρεάν, όπως ανακοίνωσε εξαρχής η Κυβέρνηση, για ποιο λόγο ένας πολίτης πρέπει να έχει εξοφλήσει το λογαριασμό του στη συγκεκριμένη εταιρεία, αφού ο υπάρχων λογαριασμός, προφανώς και δεν αυξάνεται;
5. Είναι ηθικό, εν μέσω πανδημίας, με την Κυβέρνηση να λαμβάνει υγειονομικά μέτρα, αλλά και μέτρα οικονομικά ελάφρυνσης των πολιτών, μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να συσχετίζει τη συμφωνημένη δωρεάν αποστολή μηνυμάτων από τους συνδρομητές της με οικονομικά οφέλη;
6. Τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση προς τη συγκεκριμένη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, η οποία, μη δίνοντας τη δυνατότητα αποστολής των δωρεάν μηνύματος για την όποια μετακίνηση εν μέσω πανδημίας, ωθεί τους πολίτες στο να παρακούσουν τις οδηγίες του Κράτος και, βγαίνοντας από το σπίτι δίχως το νομιμοποιητικό μήνυμα της όποιας μετάβασής τους, να κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο;
7. Καθώς όλα τα μέτρα έχουν ως πρωταρχικό στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής, με δεδομένο πως η αποστολή του δωρεάν μηνύματος μεταξύ άλλων γίνεται ώστε να επιτραπεί η μετάβαση σε νοσοκομείο ή φαρμακείο καθώς και για την παροχή βοήθειας σε συνανθρώπους μας που χρήζουν βοήθειας, τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση προς τη συγκεκριμένη εταιρεία που για ιδία οικονομικά οφέλη ωθεί στη διακύβευση ακόμα και της ζωής πολιτών;
H ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα