Στα_x000D_
ύψη ανέβηκε το πολιτικό θερμόμετρο στη Βουλή κατά τη συζήτηση της επίκαιρης_x000D_
επερώτησης της ΝΔ με θέμα: «Εγκληματική ολιγωρία στην αντιμετώπιση της_x000D_
Οικολογικής Καταστροφής στον Σαρωνικό».
Δημοκρατική Συμπαράταξη και αξιωματική αντιπολίτευση επέμειναν στο αίτημα παραίτησης του υπουργού Ναυτιλίας, με τον Παναγιώτη Κουρουμπλή να απαντά: «Αυτό, θα το κρίνουν άλλοι».
Ο κ. Κουρουμπλής και στην απάντηση του στην επίκαιρη ερώτηση προς τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ, Θανάση Θεοχαρόπουλο, αλλά και στις τοποθετήσεις του κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της ΝΔ άφησε εμμέσως αιχμές κατά των πολιτικών του αντιπάλων για υποκρισία και όψιμη ευαισθησία. «Ήταν τόσο μεγάλη η αγωνία της ΝΔ που μόλις έγινε το ατύχημα, δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος της ΝΔ να με πάρει τηλέφωνο» τόνισε και παρέθεσε το τί είχε κάνει ο Θεόδωρος Δρίτσας όταν συνέβη ανάλογο ναυτικό ατύχημα και ο ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν στην αντιπολίτευση.
Απαντώντας στον Άδωνη Γεωργιάδη, υποστήριξε πως η ΝΔ ζήτησε τη σύγκλιση της Επιτροπής Περιβάλλοντος αμέσως μετά την ανάλογη πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Σχετικά με την αρωγή του πλοίου του EMSA, ο υπουργός παρέθεσε: «Έγινε ολόκληρη ιστορία γι’ αυτό το περίφημο πλοίο. Ξέρετε από πότε είναι στην Ελλάδα αυτό το πλοίο; Αμφιβάλω αν το ξέρετε. Από το 2009 έχει έδρα την Ελλάδα. Πότε το χρησιμοποιήσατε; Δεν έγιναν άλλα ναυάγια; Κι έρχεστε εδώ, με αυτό το ύφος του εισαγγελέα και με ψέμα στο ψέμα και με αθλιότητα στην αθλιότητα». Κατά τον κ. Κουρουμπλή, το πλοίο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας και Περιβάλλοντος την ημέρα του ναυαγίου «μάζευε τα πετρέλαια του “Πάτμος” και ήταν σε σύμβαση», γι’ αυτό -σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού- κλήθηκαν τα ανάλογα πλοία της Μάλτας, της Κύπρου και αυτό της Βουλγαρίας. Επ ‘ αυτού, όταν ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός πήρε το λόγο, διευκρίνισε -χωρίς να διαψεύδεται από την αντιπολίτευση- ότι «ποτέ έως τώρα» δεν έχει επιχειρήσει πλοίο της ΕΜSA στις ελληνικές θάλασσες για αντιμετώπιση ρύπανσης μετά από Ναυάγιο.
Κατατοπιστική ήταν και η αφήγηση του κ. Σαντορινιού για το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών υπουργείου και Λιμενικού αμέσως μετά το σήμα για τη βύθιση του πλοίου. «Από την πρώτη στιγμή όλα τα διαθέσιμα πλωτά μέσα ήταν εκεί» είπε για το ναυάγιο ο υφυπουργός και παρουσίασε τα παρακάτω αναλυτικά στοιχεία:
10/9: 3 σκάφη του Λιμενικού και 11 της αναδόχου εταιρείας,
11/9: 3 σκάφη του Λιμενικού και 14 της αναδόχου,
12/9: 5 σκάφη του Λιμενικού και 17 της αναδόχου,
13/9: 6 σκάφη του Λιμενικού και 16 της αναδόχου,
14/9: 7 του Λιμενικού και 16 της αναδόχου,
15/9: 7 του Λιμενικού και 18 της αναδόχου.
Σχετικά με την στεγανοποίηση του “Αγία Ζώνη ΙΙ”, «έγινε σε τρεις μέρες» σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, ενώ η στεγανοποίηση στο ναυάγιο του «Α1» το 2012 έγινε σε μια εβδομάδα. «Εμείς δεν ρίξαμε ούτε ένα κιλό χημικών και αυτή είναι η διαφορά του πράγματος» είπε ο κ. Κουρουμπλής και συμπλήρωσε ότι πρέπει να ξέρει η κοινωνία πως με οικολογικό τρόπο προσπαθεί το υπουργείο να μαζέψει το πετρέλαιο.
Ενδελεχής ήταν η ενημέρωση του Νεκτάριου Σαντορινιού αναφορικά με τα πεπραγμένα των προηγούμενων κυβερνήσεων στα ναυάγια προηγούμενων ετών. «Στο ναυάγιο της ΑΓΙΑ ΖΩΝΗΣ 2: Σε δυο ώρες από τη βύθιση του πλοίου ξεκίνησε η διαδικασία πόντισης του φράγματος και σε 5 ώρες ολοκληρώθηκε. Η στεγανοποίηση ολοκληρώθηκε 2 μέρες μετά τη βύθιση» σημείωσε για το πρόσφατο ναυάγιο και ξεκίνησε την αναδρομή για να γίνει η σχετική σύγκριση με τους χειρισμούς του παρελθόντος. «Φορτηγό πλοίο EUROBULKER X: Ένας νεκρός. Βυθίστηκε την 01-09-2000 στη θαλάσσια περιοχή Λευκαντί, στο νότιο Ευβοϊκό κόλπο 10.30 το πρωί. Επλήγησαν οι περιοχές Ερέτρια, Λευκαντί, Βαρνάβα Αττικής, Αυλίδα, Δήλεσι, Χαλκούτσι, Σκάλα Ωρωπού, Μαρκόπουλο, Βαρνάβα συνολικού μήκους 24χιλ. Συνολικά έπεσαν στην θάλασσα 500 κυβικά μέτρα fueloil και dieseloil. Χρόνος απόκρισης των αρχών: 7 ώρες».
Σχετικά με τον ναυάγιο του ΣΛΟΠΣ1 στις 15-06-2000, αφηγήθηκε: «1 νεκρός. Εκδηλώθηκε πυρκαγιά και βυθίστηκε. Προκλήθηκε ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής Κυνοσούρας, Σαλαμίνας, Πέραμα, Κερατσίνι, Βουλιαγμένη, Αίγινα, απο Άκρα Βαθύ έως Άκρα Τούρλος, Φρεαττύδα, Πειραική, Αλιμο, Γλυφάδα, Αγκίστρι, Νήσοι Λαγούσες, μέχρι και την Επίδαυρο». Τότε, συνολικά, διέρρευσαν στη θάλασσα 600 κ.μ. επικίνδυνα απόβλητα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Σαντορινιού. «Η απόφαση της απόφασης καταλογισμού του ΥΝΑΝΠ αναφέρει ότι καθυστέρησε σημαντικά η πόντιση πλωτών φραγμάτων γύρω από το πλοίο» πρόσθεσε και πέρασε στην περίπτωση του SEADIAMOND, όπου υπήρχαν δύο αγνοούμενοι. «Βυθίστηκε στις 06-04-2007, στις 06:58. Το πρώτο αντιρρυπαντικό σκάφος έφτασε 12 ώρες μετά, ενώ στο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ έφτασε σε μια ώρα και 20 λεπτά» υποστήριξε.
Για το δεξαμενόπλοιο Α1 που βυθίστηκε το Μάρτιο του 2012 στον κόλπο Ελευσίνας, ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι επλήγησαν οι περιοχές Ελευσίνα, Μεγάλο Πεύκο, Μέγαρα, Ασπρόπυργος, Σαλαμίνα -σε ακτή αρμοδιότητας του ναυτικού και το Μπατσί. «404 κυβικά μέτρα πετρελαίου συνελέχθησαν, ενώ το πλοίο στεγανοποιήθηκε 7 μέρες μετά» συμπλήρωσε.
Τέλος, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής εκτός από την ψήφιση της τροπολογίας για το όριο ηλικίας των πλοίων, κάλεσε τη ΝΔ να συνυπογράψει τη μηνυτήρια αναφορά που θα καταθέσει στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου για τη διερεύνηση των αθωωτικών υποθέσεων λαθρεμπορίου καυσίμων σε βάθος δεκαετίας.