ΣτΕΧΤΑ δικαστών, στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HOTDOC και το Docville

Φάκελος δικαιοσύνη: Μια σέχτα ανώτατων δικαστών παρασέρνει τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης σε επικίνδυνες ατραπούς. Αρνούνται να δηλώσουν στο πόθεν έσχες περιουσιακά στοιχεία, κινητά αντικείμενα αξίας και ρευστό χρήμα. Αρνούνται να εξεταστούν οι δηλώσεις τους από την αρμόδια επιτροπή και να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους άλλους Έλληνες.

Την ίδια ώρα η… υπόλοιπη Δικαιοσύνη αποστασιοποιείται όλο και περισσότερο από την κοινωνία. Δικαστικές αποφάσεις χαϊδεύουν τους εγκληματίες του λευκού κολάρου ενώ η αυστηρότητα εξαντλείται στον απλό πολίτη.

Αποκάλυψη: «Ανέστησαν» συγγραφέα για να μην πληρώνουν ΔΕΗ. Έβγαλαν στο όνομά του κοινωνικό τιμολόγιο!

-Αλέξης Τσίπρας: Από το Λευκό Οίκο στο …Χίλτον. Η προσγείωση στην αξιολόγηση και τα σχέδια για την απόδοση κοινωνικού μερίσματος.

-Έρευνα : Παράνομα και επικίνδυνα τα μισά φυτοφάρμακα στην Ελλάδα

Κωνσταντίνος Σύρος: «Γιατί καλλιεργώ χασίς στο μπαλκόνι μου». Ο πρόεδρος του συνδέσμου ασθενών υπέρ της χρήσης φαρμακευτικής κάνναβης, μιλά για την άγνοια και την προκατάληψη που οδηγούν σε αδιέξοδο χιλιάδες ασθενείς.

Δημήτρης Αβραμόπουλος: Επίτροπος, μόνος, ψάχνεται. Οι περιπλανήσεις Αβραμόπουλου από την «εβδομάδα Τσίπρα» στην «εβδομάδα Κυριάκου» αναζητώντας μια θέση στον ήλιο της Αθήνας.

Παιδεία: Ο μύθος των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Πιέζουν να ανοίξουν στην Ελλάδα ενώ βάζουν λουκέτο στις άλλες χώρες της Ευρώπης.

Μάλτα: Η μαχητική δημοσιογραφία (δεν) τινάζεται στον αέρα. Η δολοφονία της 53χρονης ρεπόρτερ Ντάφνι Καρουάνα Γκαλιζία ήταν προμελετημένη δολοφονία με σκοπό να σωπάσει για πάντα. Οι άνθρωποι που χύνουν κροκοδείλια δάκρυα και καταδικάζουν τη δολοφονία της είναι οι ίδιοι που η Γκαλιζία κατήγγειλε για διαφθορά.

Καταλονία: Ποιοι είναι και τι θέλουν οι εθνικιστές. Η χαρτογράφηση των μεγαλύτερων αποσχιστικών κομμάτων και φορέων που δρουν στην Καταλονία.

Το ΗΟΤDOC

Εξωγήινοι. Επαφές τρίτου τύπου και άλλες ιστορίες στο HOT DOC 

Εμείς και οι άλλοι στο σύμπαν: Θεωρίες και μαρτυρίες. Οι πολιτικοί που είδαν με τα μάτια τους, άκουσαν ή το «έψαξαν».

Επαφές τρίτου τύπου στην Ελλάδα και στον κόσμο. Από τον Φον Ντένικεν στον Λιακόπουλο. Μπίζνες με νεφελίμ και άλλες εξωγήινες ανησυχίες. Δοξασίες με αυξημένες δόσεις φαντασίας. Ο ουρανός με τ΄ άστρα στα κινηματογραφικά καρέ. Η μυθολογία που πρεσβεύει ότι η αλήθεια είναι εκεί έξω. Πώς η μυθοπλασία μπλέκει στα χωράφια της αστρονομίας και πως απαντάται επιστημονικά το ερώτημα: Υπάρχουν εξωγήινοι; Και αν ναι, έφτασαν στον Υμηττό;

To Docville

Η Σβετλάνα Ζαχάροβα μιλάει στο Docville και  το Documento

Η μεγαλύτερη εν ζωή μπαλαρίνα Σβετλάνα Ζαχάροβα, μιλάει στο Documento και την Αφροδίτη Ερμίδη με αφορμή την παράσταση «Amore» που θα δούμε σε λίγες ημέρες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και τονίζει: «Τα περισσότερα βήματα στη ζωή μου τα έχω κάνει χορεύοντας».

-Ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις ανεβάζει για λογαριασμό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος τη «Ρώσικη Επανάσταση» και στη συνέντευξη του στη Στέλλα Χαραμή αναφέρεται στη σημερινή Ευρώπη επισημαίνοντας: «Η ελληνική κρίση ήταν ο μπαμπούλας που χρησιμοποίησε η προπαγάνδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης για να τρομοκρατήσει τους ανθρώπους και να τους καταστήσει πιο υπάκουους»

-Μια κουβέντα της Έμυς Ντούρου με τον Δημήτρη Γ. Υφαντή, συγγραφέα της έρευνας «Τοξικομανία δι’ ηρωίνης – Η χρήση ουσιών στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου» (Εκδόσεις Αγρα) πάνω στις εξαρτήσεις, έχει εκτός από κοινωνιολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον.

-Αντισυμβατική και χειμαρρώδης η γνωστή τραγουδίστρια Φωτεινή Βελεσιώτου μιλάει για όλα και για όλους στον Γιάννη Παπαϊωάννου αναφέροντας: «Αν δεν τραγουδούσα, θα ήμουν μια ευτυχής συνταξιούχος, θα έκανα εκδρομές, θα πήγαινα για ψάρεμα. Η ζωή μου δεν είναι μόνο το τραγούδι, έχει πάρα πολλές πτυχές».

O Teodosio Sectio Aurea ανήκει στους σημαντικότερους shadow artists παγκοσμίως. Στα έργα του ξαναδίνει ζωή σε αντικείμενα όπως παλιά ηλεκτρόδια, ελάσματα, λαμαρίνες, ανταλλακτικά αυτοκινήτων ενώ αγαπάει την pop art και το χρώμα. Με αφορμή την έκθεσή του στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο (στην οποία εκθέτει 24 καρδιές-γλυπτά) μιλάει στο Documento για τη ζωή του –από την Αμπχαζία στην Ελλάδα– και για την ομορφιά που βρίσκεται παντού.

Η καρδιά της Κρήτης χτυπά κινηματογραφικά και το 5ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων ανοίγει τις πόρτες του στο Documento. Ο διευθυντής του φεστιβάλ Ματθαίος Φραντζεσκάκης γράφει για τον θεσμό και τη φετινή διοργάνωση και υπογραμμίζει τη σημασία ενός κινηματογραφικού θεσμού που αναπτύσσεται στην ελληνική επαρχία.

-Eνα νέο μουσείο ανοίγει στην Αθήνα την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Το Μουσείο Παιχνιδιών είναι αφιερωμένο στην παιδική ηλικία και υπό την αιγίδα του Μουσείου Μπενάκη ετοιμάζεται να υποδεχτεί μικρούς και μεγάλους στο «πυργόσπιτο» του Παλαιού Φαλήρου, το οποίο παραπέμπει από μόνο του σε παραμύθι.

Οι λουλουδούδες των νυχτερινών μαγαζιών έχουν δει και έχουν ζήσει καταστάσεις που άλλοι άνθρωποι δεν έχουν συναντήσει ούτε μια φορά στη ζωή τους. Η Έμυ Ντούρου συνάντησε δύο από αυτές και τις άφησε να ξετυλίξουν το κουβάρι των εντυπωσιακών αναμνήσεων τους.

Στην περιοχή του Υμηττού, σε ένα βουλκανιζατέρ στην οδό Αναγεννήσεως αργά το βράδυ τα παλιά ποδήλατα «ζωντανεύουν» και διηγούνται στον Mario Volante ιστορίες ξεγνοιασιάς, έντασης, καθημερινότητας από τα παλιότερα χρόνια. Ο ιδιοκτήτης συστήνεται στο Documento και εξομολογείται τη μεγάλη αγάπη του: «Αγαπώ αυτό που αποκαλούν πατίνα. Τη φυσική φθορά του χρόνου, τη σκουριά και τα σημάδια που αφήνει πάνω τους. Ενα από τα πιο παλιά ποδήλατα που έχω είναι αυτό το αγωνιστικό μοντέλο κούρσα του 1920, το οποίο έχω αφήσει όπως το πήρα».

Στο 14ο γυμνάσιο στα Καμίνια του Πειραιά στεγάζεται το Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά, το οποίο αποτελείται από 32 εθελοντές διδάσκοντες και ένα σύνολο 43 τάξεων με ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα τμήματα. Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε αρχικά για τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, διευρύνθηκε, συνδέθηκε με τη γειτονιά και τους ανθρώπους της και έγινε αναπόσπαστο και πολύτιμο κομμάτι της. Το ρεπορτάζ της Ηλέκτρας Ζαργάνη αναλύει τα χαρακτηριστικά αυτού του σπάνιου σχολείου.

Ετικέτες