Στέλιος Παππάς: Τα κοινά αγαθά, όπως οι συγκοινωνίες, πρέπει να είναι καθολικού χαρακτήρα

Στέλιος Παππάς: Τα κοινά αγαθά, όπως οι συγκοινωνίες, πρέπει να είναι καθολικού χαρακτήρα

Προτάσεις για την αναβάθμιση της αστικής συγκοινωνίας και την «υποστήριξη του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της», της σχέσης της με τους χρήστες της και την πόλη κατατέθηκαν σε εκδήλωση της νεοσυγκροτειθείσας «Πρωτοβουλίας για Δημόσιες Ανθρώπινες Συγκοινωνίες», σε αίθουσα του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, από πολίτες, εκπροσώπους φορέων και συλλογικοτήτων.

«Θέλουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, με λεωφορεία, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία και τραμ» τόνισε ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Απόστολος Αντωνούδης, σημειώνοντας ότι αυτές θα πρέπει να λειτουργούν όχι ανταγωνιστικά, αλλά συμπληρωματικά μεταξύ τους.

Ο κ. Αντωνούδης αναφέρθηκε και σε άλλους εννιά άξονες διεκδικήσεων της Πρωτοβουλίας, όπως, δωρεάν μεταφορά αδύναμων κοινωνικών ομάδων, αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων, σταθερή τιμή εισιτηρίου στα σημερινά επίπεδα με διασφάλιση της επιδότησης και διερεύνηση δυνατότητας αναλογικότητας σε σχέση με την απόσταση, κάλυψη δρομολογίων όλων των περιοχών της αντιπεριφέρειας, επέκταση ωραρίου και πύκνωση των δρομολογίων, δημόσιος προγραμματισμός και λογοδοσία φορέων, δημιουργία χάρτας δικαιωμάτων των χρηστών – επιβατών, αξιοποίηση του παραγωγικού δυναμικού της χώρας για την προμήθεια εξοπλισμού και συντήρησης και διαφάνεια στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Υπογράμμισε, ότι με το προσφάτως ψηφισμένο νομικό πλαίσιο έγινε ένα πρώτο θετικό βήμα, αλλά επίσης χρειάζεται και η «ενεργή συμμετοχή» της αυτοδιοίκησης και πρότεινε για τους πιο οικονομικά αδύναμους δήμους να υπάρξει ένα πρόγραμμα ευνοϊκής, χαμηλότοκης, δανειοδότησης από την πολιτεία, «ώστε να αφαιρεθεί και το τελευταίο φύλλο συκής από κάποιους δημάρχους που ψάχνουν να βρουν λόγους για να μη συμμετέχουν».

«Οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι συγκοινωνίες είναι ένα κοινό αγαθό. Τα κοινά αγαθά πρέπει να είναι καθολικού χαρακτήρα, όπως είναι η υγεία, όπως είναι η παιδεία, όπως είναι το δικαίωμα να μεταφέρεται ο πολίτης από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο, να μεταφέρεται στη δουλειά του, στη διασκέδαση του.

Είναι δικαίωμα. Να το καταγράψουμε λοιπόν, ως κίνημα, ότι είναι ένα δικαίωμα» τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς και πρόσθεσε: «Έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία, αυτό που διατυπώθηκε, η χάρτα των δικαιωμάτων του χρήστη των συγκοινωνιών. Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να τη δούμε αυτή τη χάρτα».

«Επιχειρούμε να κάνουμε μια τομή, σε ένα δύσκολο φορέα» συνέχισε ο κ. Παππάς και επεσήμανε ότι «απέχουμε πολύ από το να είμαστε καλά», υπογραμμίζοντας ότι για να γίνει αυτό θα πρέπει για αυτό να καταβληθούν σοβαρές προσπάθειες το επόμενο διάστημα.

«Καταρχήν για να καθαρίσουμε την κόπρο του Αυγεία, εννοώ να καθαρίσουμε ένα πελατειακό κράτος, το οποίο στήθηκε κυρίως ως μηχανισμός και όχι ως φορέας εξυπηρέτησης των δικαιωμάτων των πολιτών και βεβαίως να μετατρέψουμε αυτόν τον φορέα σε ένα φιλικό φορέα προς τον πολίτη».

Ο κ. Παππάς τόνισε ότι επιδίωξη είναι να αλλάξει η «κακή» εικόνα του οργανισμού, οι εργαζόμενοι «να αισθάνονται περήφανοι που προσφέρουν ένα κοινωνικό έργο», οι πολίτες «να αγαπήσουν το λεωφορείο» και να γίνει «ένα στοιχείο πολιτισμού», όπως και να συμφιλιωθεί ο πολίτης με την ιδέα ότι η προσπάθεια γίνεται για να τον ωφελήσει και να τον εξυπηρετήσει. Σε ότι αφορά τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων τόνισε ότι «απλώς εφαρμόσαμε το νόμο» και πρόσθεσε ότι θα υπάρξει μέριμνα και για άλλες κατηγορίες πολιτών, όπως, άτομα με ειδικές ανάγκες, πρόσφυγες, παιδιά, γέροντες, κ.α.

«Ο πολιτισμός μιας κοινωνίας προσδιορίζεται από το βαθμό στον οποίο μπορεί να ικανοποιεί τα δικαιώματα των πολιτών και τα δικαιώματα των πολιτών στην συγκεκριμένη περίπτωση συνδέονται με τα δικαιώματα της χάρτας? αλλά ιδιαίτερα ακόμα τα δικαιώματα των πολιτών εκείνων που δεν έχουν τη δυνατότητα να τα διεκδικήσουν οι ίδιοι» είπε ο κ. Παππάς και συνέχισε:

«Όλοι μαζί θα μπορέσουμε, στο τέλος του 2019, εγώ να σας αποχαιρετήσω πολύ φιλικά και συντροφικά και εσείς να έχετε ως προίκα ένα καινούργιο οργανισμό συγκοινωνιών, που σε συνδυασμό με τις άλλες μορφές αστικών συγκοινωνιών θα μπορούν να δώσουν ένα νέο πολιτισμένο περιβάλλον στη Θεσσαλονίκη που το δικαιούται».

«Το συνδικάτο εργαζομένων στον ΟΑΣΘ χαιρετίζει τις δημόσιες συγκοινωνίες στο νομό Θεσσαλονίκης, χαιρετίζει την πρωτοβουλία για την προσπάθεια να ξεκινήσει μια συζήτηση για τι μέσα μαζικής μεταφοράς θέλουμε» τόνισε ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, σημειώνοντας, ωστόσο ότι για καλές αστικές συγκοινωνίες απαιτείται συνδυασμένη προσπάθεια από όλους τους φορείς. Σημείωσε, ότι σήμερα κυκλοφορούν περίπου τριακόσια δέκα λεωφορεία και «το νέο στοίχημα της νέας διοίκησης και του ΟΣΕΘ» είναι αυτά να φτάσουν σύντομα στα πεντακόσια εικοσιπέντε λεωφορεία και πρόσθεσε:

«Για να γίνουν όλα αυτά, πρέπει να υπάρχει και θα τολμήσω να πω, γενναία επιδότηση για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και όχι για τους εργολάβους της συγκοινωνίας. Οι εργαζόμενοι είναι αρωγοί στην προσπάθεια όλου του νομού Θεσσαλονίκης για συνδυασμένες συγκοινωνίες».

«Εμείς μιλούσαμε πάντα για δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, είτε με τη μορφή δημοτικοποίησης παλαιότερα, είτε αργότερα με το μοντέλο της κρατικοποίησης» τόνισε ο ταμίας του ΕΚΘ Παναγιώτης Παγώνης και πρόσθεσε ότι η συγκοινωνία «δε θα πρέπει να αποτελεί πηγή εκμετάλλευσης» και να είναι «προσβάσιμη σε όλους».

Στην εισήγηση του, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Γιάννης Μυλόπουλος αναφέρθηκε στις δύο «ιστορικές αλλαγές» που συνέβησαν στην πόλη, στην «επανεκκίνηση του μετρό με σαφή, για πρώτη φορά, ορίζοντα ολοκλήρωσης» και την «κρατικοποίηση του αμαρτωλού και δήθεν «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ».

Σημείωσε, ότι στα έργα του μετρό έχει ολοκληρωθεί το 100% των γραμμών, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, το 80% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 35% των αρχιτεκτονικών εργασιών, το 6% των έργων Η/Μ και εκτίμησε ότι το 2019 θα γίνει η δοκιμαστική και το 2020 η εμπορική λειτουργία του.

Αναφορικά «με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί Σοβιετίας» υπογράμμισε ότι «το μοντέλο των δημοσίων, ή και δημοτικών αστικών συγκοινωνιών είναι παρόν σε δεκάδες πόλεις στην Ευρώπη, όπως το Παρίσι, το Βερολίνο, η Φρανκφούρτη και η Κοπεγχάγη».

Την ανάγκη για συντονισμένο και συνδυασμένο σύστημα αστικών συγκοινωνιών με μέσα μαζικής μεταφοράς που θα λειτουργούν αλληλοσυμπληρωματικά μεταξύ τους, επεσήμανε η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη», Ρία Καλφακάκου.

Στην εκδήλωση παρέστησαν, επίσης, ο πρόεδρος της ΕΔΟΘ/ΝΤ ΑΔΕΔΥ Πέτρος Κετικίδης, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ, Γιάννης Κρεστενίτης, κ.α.

Ετικέτες

Documento Newsletter