Στελέχη, κουμπάροι, καταδικασμένοι, υπόδικοι… άριστοι. Κοίτα, ποιοι θέλουν να μας σώσουν, στο Documento που κυκλοφορεί – Μαζί το HotDoc History, το Docville και το Doclife

Στελέχη, κουμπάροι, καταδικασμένοι, υπόδικοι… άριστοι. Κοίτα, ποιοι θέλουν να μας σώσουν, στο Documento που κυκλοφορεί – Μαζί το HotDoc History, το Docville και το Doclife

Κοίτα, ποιοι θέλουν να μας σώσουν. Διώξεις σε 9 κομματικούς ταμίες για τα θαλασσοδάνεια των 250 εκατομμυρίων ευρώ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Εκλεκτοί και του εισαγγελέα 19 άριστοι του Κυριάκου Μητσοτάκη.

-Αποκάλυψη για τον Νίκο Γεωργιάδη. Δυο ακόμη παιδιά-θύματα αναφέρει το ένταλμα της INTERPOL. Καραμπινάτη μεθόδευση των ελληνικών δικαστικών αρχών για μην του ασκηθεί δίωξη.

-Οδηγία για τα πνευματικά δικαιώματα. Λογοκρισία που θα ζήλευε και η χούντα. Δικτατορία των πολυεθνικών στον λόγο του διαδικτύου επέβαλαν Κομισιόν, λόμπι και Ευρωκοινοβούλιο.

Τα 3 «Π» του κυρίου διοικητή. Οι εντιμότατοι φίλοι και συνεργάτες του Γιάννη Στουρνάρα. Ο κεντρικός τραπεζίτης έβαλε τους υπόδικους να φυλάνε τα πρόβατα.

Προσλήψεις: Διορισμοί 15.500 στο δημόσιο εντός του 2019.

Φορολογικές δηλώσεις: Ο διάβολος κρύβεται στα… τεκμήρια.

-Δεξιό παρακράτος εναντίον Podemos. Πώς η μυστική ομάδα «Πατριωτική Ταξιαρχία» που συγκρότησε στην αστυνομία η κυβέρνηση Ραχόι συκοφαντούσε πολιτικούς αντιπάλους του Λαϊκού Κόμματος.

Τιμ Μπάρτον: «Ο Ντάμπο είναι ο τύπος του περιθωρίου». Αποκλειστική συνέντευξη με τον εμβληματικό σκηνοθέτη.

Παντελής Θαλασσινός: «Αν έχεις πολιτική δράση το κράτος σε περιθωροποιεί». Συνέντευξη με τον τραγουδοποιό.

Γιώργος Χρηστάκης: «Η τέχνη αποτελεί εργαλείο για την αποδοχή των ΑμεΑ». Συνέντευξη με τον χορευτή, χορογράφο και υποψήφιο ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.

Το HOTDOC HISTORY

Η Ελλάδα μετά το 1821-Η συγκρότηση του ελεύθερου κράτους στο HOTDOC HISTORY

Μετά την Επανάσταση, τι; Αφού πρώτα ανέτρεψε παγιωμένες οθωμανικές ιεραρχίες τώρα εκαλείτο να τις αντικαταστήσει. Το πρόβλημα αυτό ταλάνισε τους Ελληνες μετά τη νίκη του αγώνα για την Ανεξαρτησίας. Αποδείχτηκε πως η ελληνική περιπέτεια μόλις άρχιζε το 1830. Μέσα από σωρούς ερειπίων η χώρα προσπαθούσε να γίνει ένα κράτος με νεωτερικές φιλοδοξίες. Με στέρεη βάση το νωπό επαναστατικό πνεύμα και τα ριζοσπαστικά Συντάγματα Επιδαύρου και Τροιζήνας τα οποία βρισκόντουσαν στην πρωτοπορία του ευρωπαϊκού φιλελευθερισμού.

Στον αντίποδα τα καπετανάτα, οι πατριαρχικές αγκυλώσεις, οι κομματικοί φατριασμοί. Και οι ανεκπλήρωτες προσδοκίες πως η συμβολή στη νίκη της Επανάστασης θα «εξαργυρωνόταν» με κάποια δημόσια θέση ή ένα δωρεάν κομμάτι από τις δημόσιες γαίες.

Στο τεύχος παρακολουθούμε την πορεία του κουτσουρεμένου βασιλείου με τους 750.000 κατοίκους και τα 47,000 τετραγωνικά χιλιόμετρα που κατέληγε βόρεια στη γραμμή Αμβρακικού-Παγασητικού. Την δολοφονία του Καποδίστρια, το πρώτο από τα 6 Πρωτόκολλα του Λονδίνου (3 Φεβρουαρίου 1830) και την ανάρρηση στο θρόνο του 17χρονου Οθωνα το 1832. Ο οποίος κυβέρνησε με τους Βαυαρούς του –λιγότερο ή περισσότερο ανεξέλεγκτα- μέχρι το 1862.

Εξετάζουμε την τριακονταετία που χαρακτηρίστηκε από ανατροπές πολιτικών συμμαχιών, παλιές έχθρες και νέες φιλίες, κομματικές πατρωνίες, ανάπτυξη της μάστιγας της ληστείας, ανταρσίες ακόμη και εμφύλιες συγκρούσεις. Ερμηνεύονται κοινωνικά οι ιδιόμορφες ριζοσπαστικές επιβιώσεις σύμφυτες με τον μοναρχισμό, η εισαγωγή της καθολικής ψηφοφορίας των ανδρών και η πλήρης μεταμόρφωση του Κωλέττη όταν ανέβηκε στην πρωθυπουργία το 1844: Σε φορέα ενός αλυτρωτισμού που ήθελε το Βασίλειο βάση εξόρμησης κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και πρόδρομο της «Μεγάλης Ιδέας».

Όμως η περίοδος που εξετάζεται χαρακτηρίστηκε όμως κι από τη μεταμόρφωση του «χωριού» των 4.000 κατοίκων στην πολύφερνη Αθήνα που φιλοδόξησε να αναστήσει πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά το «αρχαίον κάλλος». Με τα ρυμοτομικά σχέδια των Κλεάνθη-Σάουμπερτ και Φον Κλέντσε, με την «τριλογία» των αδελφών Χάνσεν (Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο, Ακαδημία) καθώς και τα μεταγενέστερα μνημειακά κτίσματα των Τσίλερ και Καυτατζόγλου.

Το Docville

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης Τιμ Μπάρτον μιλά αποκλειστικά στο Docville

Ο σκηνοθέτης Τιμ Μπάρτον σε αποκλειστική συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη μιλάει για τη νέα ολοζώντανη βερσιόν του «Ντάμπο» όπου οι άνθρωποι – σε αντίθεση με το κινούμενο σχέδιο της κλασικής ταινίας του 1941- έρχονται σε πρώτο πλάνο, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “ο Ντάμπο είναι διαχρονικό σύμβολο”.

Μια συζήτηση με τον Κώστα Τουρνά με αφορμή τις εμφανίσεις του στο Κύτταρο. Ο σπουδαίος τραγουδοποιός αναφέρει στην Έμυ Ντούρου τους κρίσιμους σταθμούς στη ζωή και την καριέρα του: από τα παιδικά χρόνια στην Τρίπολη και τη δημιουργία των Poll, μέχρι την πολιτική σκέψη και το μερίδιο της προσωπικής ευθύνης για όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Ο Παντελής Θαλασσινός μιλάει στην Αφροδίτη Ερμίδη για τη μουσική, την καρμική του σχέση με τη θάλασσα, τους «Λαθρεπιβάτες» και την ξεχωριστή ιστορία με τους Αλκαίο και Μητροπάνο που κρύβεται πίσω από το νέο του δίσκο με τίτλο “12 +1 Ηλιοτρόπια”, με αφορμή τις εμφανίσεις του στον Σταυρό του Νότου.

Ο συγγραφέας και μελετητής της στρατιωτικής ιστορίας Νίκος Γιαννόπουλος επί εικοσαετίας συγκέντρωνε υλικό για τα σπουδαιότερα γεγονότα της Παλιγγενεσίας. Για όλη αυτή την έρευνα που κατέληξε στο τελευταίο του βιβλίο (στο οποίο παρουσιάζει τις δεκαέξι σημαντικότερες μάχες –νικηφόρες ή μη– του 1821) μιλάει στον Κώστα Καρτάλη εξηγώντας πως ισορρόπησε την επιστημονική ακρίβεια και την αφηγηματική χάρη.

Το Γαλλόφωνο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ελλάδος κλείνει φέτος τα 20 χρόνια του και τα γιορτάζει με ένα ελκυστικό πρόγραμμα. Στο ρεπορτάζ ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.

Δημοκρατία σε κρίση; Οι γελοιογράφοι έχουν απάντηση. Τέσσερις σκιτσογράφοι μιλούν στο Documento με αφορμή τη φετινή έκθεση που εγκαινιάζεται στο Μετρό Συντάγματος. Στο ρεπορτάζ η Ηλέκτρα Ζαργάνη.

Το μουσικό φεστιβάλ Borderline που αμφισβητεί κάθε είδους οριογραμμές και σύνορα, ταξιδεύει από τη Βηρυτό στην Αθήνα (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση) και εξερευνά τις μουσικές πρωτοπορίες που ενώνουν ανατολή και δύση. Στο ρεπορτάζ η Αφροδίτη Ερμίδη.

Το Open House Athens, ο καθιερωμένος αρχιτεκτονικός περίπατος κάθε άνοιξης, διοργανώνεται φέτος για έκτη χρονιά και περιμένει τους κυνηγούς της δυνατής αστικής εμπειρίας. Στο ρεπορτάζ η Μαρίνα Αγγελάκη.

Ο χορευτής και χορογράφος Γιώργος Χρηστάκης, ιδρυτής της μικτής (ατόμων με και χωρίς αναπηρία) ομάδας χορού Dagipoli, υποψήφιος διδάκτορας κοινωνικής ψυχολογίας και προσφάτως υποψήφιος ευρωβουλευτής σε συνέντευξη του στην Αφροδίτη Ερμίδη τονίζει τη σημασία της διαφορετικότητας κι όπως λέει χαρακτηριστικά «Καθετί μη φυσιολογικό φοβίζει».

Doclife: Το Ευ Ζην της Άνοιξης

Το docLife είναι μια ειδική έκδοση 32 σελίδων για την υγεία με χρήσιμες πληροφορίες για όλη την οικογένεια.

Καταξιωμένοι επιστήμονες μας ενημερώνουν για τις αλλεργίες και τις ιώσεις της εποχής. Και ακόμα:

-Πώς θα χάσουμε τα κιλά του χειμώνα

-Ο,τι χρειάζεται να γνωρίζουμε για τον πνευμονιόκοκκο

-Σήμα κινδύνου για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 στα παιδιά

-H άνοια και η νόσος αλτσχάιμερ σήμερα

-Οι μυοσκελετικές παθήσεις από την εργασία και τον τρόπο ζωής

-Γιατί έχουν αυξηθεί κατά 50% στην Ελλάδα τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.

-Ο κίνδυνος θάνατος με τα ποτά «μπόμπες» και τι πρέπει να προσέχουν οι νέοι.

-Σκλήρυνση κατά πλάκας. Γιατί ο φόβος για το αναπηρικό καροτσάκι είναι απομακρυσμένος.

-Ότι πρέπει να ξέρουμε για τον θυρεοειδής.

-Πρώτη φορά κατοικίδιο στο σπίτι μας. Στον κτηνίατρο… επειγόντως

-Θεραπεία με γέλια

Documento Newsletter