Οι τιμές των καυσίμων στη χώρα έχουν πατήσει γκάζι και πουθενά δεν φαίνεται ότι κάποιος θα τις φρενάρει. Το περίεργο είναι ότι ανεβαίνουν χωρίς «λογική». Η διεθνής τιμή του πετρελαίου Brent στο βαρέλι βρίσκεται γύρω από τα 87 δολάρια, αλλά η βενζίνη δεν ακολουθεί, όπως θεωρητικά θα έπρεπε.
«Πέρυσι τέτοια εποχή, λίγο πιο πριν, είχαμε το βαρέλι 134 δολάρια και είχαμε την ίδια τιμή, γύρω, στο 1,90-2 ευρώ στην Αττική. Τώρα λοιπόν με αυτή την τιμή πιάσαμε το ίδιο ποσό. Αυτό είναι ένα αξιοπερίεργο για εμάς τους πρατηριούχους. Ο μόνος που μπορεί να μάς εξηγήσει πώς αυτό συμβαίνει είναι τα διυλιστήρια, γιατί εμείς είτε είναι 1,90 είτε είναι 1,50 ευρώ, το ίδιο ποσοστό έχουμε κέρδος», είπε η η πρόεδρος της Ένωσης Βανζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, μιλώντας στο «Πρώτο Πρόγραμμα».
Τα καύσιμα ανεβαίνουν, η χώρα βρίσκεται ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες του κόσμου στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αλλά για την κυβέρνηση Μητσοτάκη «πέρα βρέχει».
Διαβάστε επίσης: Τιμή βενζίνης: Η Ελλάδα 7η ακριβότερη χώρα στον κόσμο
Σύμφωνα με την κ. Ζάγκα για την κατάσταση δεν φταίνε οι βενζινοπώλες επειδή όπως λέει «είναι περιορισμένο το ποσοστό κέρδους μας. Δεν μπορεί κανείς να πει, Ζάγκα, τώρα ήρθε ο Αύγουστος, έχεις αυξήσει τις τιμές. Όχι, εμείς έχουμε πλαφόν. Σύμφωνα λοιπόν με το ποσοστό κέρδους που πουλάγαμε πριν ένα μήνα, πριν ένα χρόνο, το ίδιο πουλάμε και τώρα. Ξεκάθαρα τα πράγματα».
«Εμείς έχουμε τιμολόγια. Όταν λοιπόν εγώ έχω αρχίσει και τελειώνω και έχει ανέβει η τιμή και θα πάρω τιμολόγιο, είμαι υποχρεωμένη να ανεβάσω. Όταν όμως έχει πέσει, είμαι πάλι υποχρεωμένη με το τιμολόγιο (σ.σ. να την κατεβάσω), αυτό που λέω είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί το πρόστιμο είναι 5.000 και άνω και εμείς, οι απλοί πρατηριούχοι, το 5.000 είναι πολύ μεγάλο ποσό. Για ορισμένους «κυρίους» 50-150 χιλιάδες είναι ένα τίποτα. Γιατί αυτοί, το τι τιμή έχουν, το πόσα κερδίζουν και πόσα χάνει το κράτος και τι αθέμιτο ανταγωνισμό έχουμε εμείς και πώς εξαπατούν τον κόσμο, είναι μια άλλη ιστορία», συνέχισε η κυρία Ζάγκα.