Όχι μόνον δεν ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία αλλά και την αποτυχία του Μεγάλου Περιπάτου με τα περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ που πέταξαν από το παράθυρο αλλά ο Δήμαρχος Αθηναίων μας λέει πως δεν καταλαβαίνουμε από… πιλοτικά προγράμματα.
Προφανώς έπρεπε να το κάνουν εν μέσω κορονοϊού, επίσπευσης, χωρίς καμία ζύμωση, συζήτηση, και να πληρώσουν 500άρικα τις μικρές ζαρντινιέρες και πολλά χιλιάρικα τις μεγάλες, για να δουν πως αυτά είναι πεταμένα, άχρηστα λεφτά που θα μπορούσαν να πάνε σε ουσιαστικά έργα.
Αλλά μετά το χθεσινό στραπάτσο όπου παραδέχθηκε το φιάσκο, ο ίδιος δηλώνει πως έχει όραμα τον Τρίτση, τη Μελίνα και την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων.
Παρά το ότι η «Ανοιχτή Πολή» τον έχει προειδοποιήσει ο ίδιος μιλώντας σήμερα στον Αθήνα 98,4 είπε ότι ο Μεγάλος Περίπατος έχει πολλές πτυχές:
«Ο Μεγάλος Περίπατος δεν είναι μόνο η Πανεπιστημίου. Μεγάλος Περίπατος είναι η Όλγας, είναι το Σύνταγμα, Μεγάλος Περίπατος είναι η Ερμού. Έχει πολλές πτυχές ως έργο».
Όσον αφορά τον καταιγισμό από τα σχόλια σε πολλά ΜΜΕ αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα, ο Κώστας Μπακογιάννης εμφανίστηκε μάλλον εκνευρισμένος:
«Αρκετά με τα ψέματα. Δεν είπα τίποτα διαφορετικό από αυτά τα οποία λέω εδώ και μήνες», υποστηρίζοντας πως ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα, είναι πιλοτικό. Είναι, ανέφερε, η «σύγχρονη μεθοδολογία η οποία λέει το εξής πάρα πολύ απλό: Πριν βάλεις μέσα τις μπουλντόζες, πριν αρχίσεις δηλαδή να δημιουργείς μόνιμα έργα, πας δοκιμαστικά».
Περίεργο ωστόσο ένα τόσο μεγάλο όραμα να γίνεται με συνοπτικές διαδικασίες, με την απουσία στήριξης από την κοινωνία και παράλληλα να πετάς λεπτά ενώ μέσω κρίσης… Περίεργο να μην υπάρχουν οι αναγκαίες μελέτες και να δοκιμάζεις με λεφτά από τις τσέπες των άλλων. Λες και περίσσευαν!
Το όραμα του Τρίτση και της Μελίνας.
Μπορεί όμως το πρώτο «πιλοτικό» να ήταν φιάσκο αλλά ο ίδιος δηλώνει πως θέλει να συνεχίσει το έργο του Τρίτση και της Μελίνας Μερκούρη.
«Θέλουμε να υλοποιήσουμε την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, [έργο το οποίο] πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Αντώνη Τρίτση το ’82- ’83, όπως το συνέχισε μετά η Μελίνα Μερκούρη και τόσοι άλλοι. Είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, είναι μία πολύ γενναία παρέμβαση, η οποία πέρα από το ότι εξασφαλίζει 50.000 τετραγωνικά μέτρα δημόσιου χώρου, πέρα από το ότι δημιουργεί μία μοναδική διαδρομή 7 χιλιομέτρων περιπατητική και ποδηλατική, είναι μία παρέμβαση η οποία μπορεί να αλλάξει όχι μόνο την εικόνα, αλλά και τη λειτουργία της πόλης».
«Πέτυχε» η πιλοτική περίοδος
Για τον κύριο Μπακογιάννη η πιλοτική περίοδος (λεφτά με τη σέσουλα), «έχει πετύχει γιατί αναδεικνύει και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα. Και όπου υπάρχουν αδυναμίες, διορθώνονται. Είχαμε μία μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Είναι η πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια που η Αθήνα επιτέλους απέκτησε μία ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη. Αυτήν ακολουθήσαμε».
Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που έρχεται
Το επόμενο βήμα, πρόσθεσε, είναι το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε ουσιαστική διαβούλευση, η οποία δεν θα είναι μόνο τυπική, θα είναι ουσιαστική διαβούλευση. Σε ό,τι αφορά το κόστος της πιλοτικής φάσης ο Κώστας Μπακογιάννης επανέλαβε ότι ο αστικός εξοπλισμός θα μεταφερθεί μετά τη σημερινή πιλοτική εφαρμογή στις 129 γειτονιές της πόλης.
Είναι λογικό ο Κώστας Μπακογιάννης να προσπαθεί να κερδίσει κάποιο χαμένο έδαφος.
Συμβαίνει συχνά στους πορφυρογέννητους που αρχικά δεν έχουν επαφή με το περιβάλλον.
Καλύτερα θα ήταν για τον Κώστα Μπακογιάννη να αποκτήσει το συντομότερο δυνατόν και για τον εαυτό του και για τους δημότες και για την Αθήνα…
Διαβάστε επίσης: Ανοιχτή Πόλη προς Μπακογιάννη: Χάσαμε 2 εκατομμύρια, κινδυνεύουμε να χάσουμε άλλα 63