Έπειτα από δεκαετίες αναμονής το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Παρουσιάστηκε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου «Ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών, Πλαίσιο Λειτουργίας Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων», με πρωτοβουλία των υπουργών Παιδείας, Πολιτισμού και Εσωτερικών. Η Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών (ΑΣΠΤ) «θα προσφέρει προγράμματα σπουδών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου στις τέχνες του θεάτρου, του χορού και της μουσικής», όπως ανακοινώθηκε χθες στην επίσημη σελίδα του ΥΠΠΟ στο Facebook.
«Για ουσιαστική μεταρρύθμιση την οποία ζητούσε ο καλλιτεχνικός κόσμος για δεκαετίες» έκανε λόγο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σε ραδιοφωνική συνέντευξή της σήμερα, συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για «πολύ μεγάλη τομή και ένα πολύ θετικό βήμα για το σύγχρονο πολιτισμό» καθώς και «μια νομοθετική πρόταση που πρέπει να ενώσει και όχι να διχάσει».
Η υπουργός, αναφερόμενη στο σάλο που είχε ξεσπάσει με το Προεδρικό Διάταγμα και τον ξεσηκωμό για την ανωτατικοποίηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, δήλωσε: «Σήμερα εμείς λέμε ναι, ο καλλιτεχνικός κόσμος αποτελεί μια διακριτή οντότητα, την οποία πρέπει να διαχειριστούμε ακριβώς ως μια διακριτή οντότητα και αυτό θεσπίζεται με την καλλιτεχνική εκπαίδευση».
Το μοντέλο που θα ακολουθηθεί στην ίδρυση της ΑΣΠΤ είναι αυτό της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (στις εξετάσεις και στους διδάσκοντες) και τα πέντε τμήματα της νέας σχολής θα προέρχονται από τις υφιστάμενες Σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
Όπως ανακοινώθηκε, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου «αναβαθμίζεται συνολικά η καλλιτεχνική εκπαίδευση, η Ελλάδα αποκτά για πρώτη φορά ΑΕΙ αποκλειστικά για τις παραστατικές τέχνες και καθιερώνεται κλάδος Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στο Προσοντολόγιο Δημοσίου». Επίσης «οι τίτλοι σπουδών Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης & Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων διαβαθμίζονται στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και δημιουργείται ‘ακαδημαϊκός διάδρομος’ ώστε οι κάτοχοι τίτλων σπουδών ΑΣΚΕ & ΜΕΙ να αποκτούν πρόσβαση στο επίπεδο 6 ΕΠΠ.