Ξέρουμε τι θα σας τρομάξει αυτό το καλοκαίρι: το «Meg 2» με υπότιτλο «Η τάφρος» βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 3 Αυγούστου.
Η προσφορά του Στίβεν Σπίλμπεργκ στην έβδομη τέχνη δεν εξαντλείται μόνο στον ΕΤ, τον Ιντιάνα Τζόουνς και τους δεινόσαυρους. Κυρίως, αν όχι πρωτίστως, ο μεγάλος παραμυθάς του Χόλιγουντ έφτιαξε το trade mark του ξεκινώντας με εκείνο τον ταπεινό και μισοδιαλυμένο μηχανικό καρχαρία του «Jaws» στα 1975.
Μετά από την τρομακτική επιτυχία εκείνου το φιλμ, το κολύμπι στα αβαθή έπαψε να είναι ξένοιαστο ή χαλαρωτικό. Η σκέψη πως ένας πεινασμένος καρχαρίας μπορεί να καραδοκεί στα σκοτεινά νερά καρφώθηκε μόνιμα στη σκέψη κάθε κολυμβητή. Έκτοτε οι κινηματογραφικοί σαρκοφάγοι κυνηγοί δεν έλειψαν ποτέ από τη μεγάλη οθόνη αλλά κανείς δεν επανέλαβε την επιτυχία εκείνου του πρώτου καρχαρία. Το «Meg» (ή ο «Κυρίαρχος του βυθού» όπως βαπτίστηκε από την ελληνική διανομή) που σκηνοθέτησε ο αμερικανός Τζον Ταρτελτάουμπ με τον Τζέισον Στέιθαμ στο ρόλο του διασώστη δύτη ειδικών αποστολών, ήταν η μόνη ταινία που την πλησίασε κάπως όταν βγήκε στις παγκόσμιες αίθουσες το καλοκαίρι (φυσικά) του 2018.
Ο εξαιρετικά άνισος Ταρτελτάουμπ ξεκίνησε δυνατά την καριέρα του σκηνοθετώντας επιτυχίες σαν την κωμωδία «Cool runnings» το 1993 και την ρομαντική κομεντί με την Σάντρα Μπούλοκ και τον Μπιλ Πούλμαν «Ενώ εσύ κοιμόσουν» το 1995. Όμως στη συνέχεια χάθηκε σε μια σειρά άτυχων επιλογών και κάκιστων δημιουργιών («Υποψήφιος μάγος», «Last Vegas», «Στα ίχνη του χαμένου θησαυρού»). Το 2018 πάντως με το «Meg» θύμισε τον παλιό καλό εαυτό του με ένα διασκεδαστικό φιλμ γεμάτο με τρελό fun και χορταστική δράση, που έσκισε στα ταμεία ξεπερνώντας τα 530 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις σε διεθνή κλίμακα.
Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός πώς ο Ταρτελτάουμπ παρά την επιτυχία του φιλμ δεν συνεχίζει να κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Τη θέση του στο σίκουελ παίρνει ο Μπεν Γουίτλι του «Free fire» (η κωμική περιπέτεια με τους Μπρι Λάρσον και Άρμι Χάμερ δεν βγήκε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες αλλά θα τη βρείτε στην αγορά του dvd με τον τσαχπίνικο τίτλο «Φωτιά στις κάνες μας»). Ο βρετανός σκηνοθέτης έχει αποχτήσει δυνατή φήμη στους κύκλους των φαν του θρίλερ χάρη στο επίσης ακυκλοφόρητο στην Ελλάδα «In the earth». Πάντως η τελευταία του δουλειά (η μοντέρνα μεταφορά του «Ρεβέκα» που επιμελήθηκε για λογαριασμό του Netflix) δεν ήταν ότι ακριβώς περιμέναμε.