Η θρυλική σταρ του Χόλιγουντ Ζα Ζα Γκαμπόρ απεβίωσε σε ηλικία 99 ετών, σύμφωνα με το τηλεοπτικό κανάλι CBS στο Λος Άντζελες, που επικαλέστηκε τον/την υπεύθυνο των δημοσίων της σχέσεων.
Ουγγρικής καταγωγής, η Γκαμπόρ μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου έγινε γνωστή ως ηθοποιός τόσο για την πληθωρική προσωπικότητά της όσο και για τους γάμους της – το 1986 παντρεύτηκε τον έννατο και τελευταίο της σύζυγο.
Ο Έντουαρντ Λότσι, ο οποίος χειριζόταν επί χρόνια τις δημόσιες σχέσεις της Γκαμπόρ, είπε ότι η ηθοποιός που γεννήθηκε στην Ουγγαρία άφησε την τελευταία της πνοή στην οικία της στο Λος Άντζελες μετά από μακροχρόνιες περιπέτειες υγείας. Τον Φεβρουάριο θα έκλεινε τα 100 χρόνια.
Η Γκαμπόρ είχε κατά γενική ομολογία μια προσωπικότητα που επισκίαζε τα υποκριτικά της ταλέντα. Η εύθυμη και ζωηρή της προσωπικότητα καθώς και η ομορφιά της την βοήθησαν να αποκτήσει μια σειρά πλούσιων συζύγων. Είχε μια τάση να αποκαλεί τους πάντες “χρυσό μου” (dah-ling), με βαριά ουγγρική προφορά. Μαζί με τις αδελφές της Εύα και Μάγδα, έγινε στις δόξες της σήμα κατατεθέν του κοινωνικού κύκλου του Χόλιγουντ.
Κάποτε περιγράφηκε ως “η πιό ακριβή εταίρα από την εποχή της Μαντάμ ντε Πομπαντούρ”, αλλά η Γκαμπόρ επέμενε ότι ο μόνος γάμος της που είχε χρηματικό κίνητρο ήταν με τον σύζυγο νούμερο 2, τον μεγιστάνα ξενοδοχείων Κόνραντ Χίλτον.
Και είναι αλήθεια ότι οι γάμοι θα μπορούσαν να περιγραφούν ως οικογενειακή επιχείρηση της οικογένειας Γκαμπόρ, με τη Ζα Ζα ως διευθύνοντα σύμβουλο. Οι εννιά γάμοι της ξεπέρασαν τους πέντε της Εύας, η οποία πρωταγωνίστησε στην τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’60 “Green Acres” (Πράσινα λιβάδια), και τους έξι της Μάγδας, της οποίας η χολυγουντιανή καριέρα βασιζόταν κυρίως στο γεγονός ότι ήταν μία από τις αδερφές Γκαμπόρ.
Ενώ σπάνια αναγνωρίστηκε για τις υποκριτικές της δεξιότητες, η Ζα Ζα Γκαμπόρ έχτισε μια καριέρα από τις πρώτες της κιόλας μέρες στο Χόλιγουντ. Οι καλύτεροι ρόλοι της ήταν στην ταινία “Moulin Rouge” (Μουλέν Ρουζ), για το οποίο είχε θετικές κριτικές (1952), και για το “Lili” (1953).
Εμφανίστηκε σε πάνω από 30 ταινίες, ενώ τη δεκαετία του ’70 άρχισε να απορρίπτει μικρότερους ρόλους, καταλήγοντας να παίζει σε ταινίες χαμηλού κόστους με τίτλους όπως “Queen of Outer Space” (Βασίλισσα του διαστήματος) και “Picture Mommy Dead” (Φαντάσου τη μανούλα νεκρή).