Ιδιαιτέρως κακή χρονιά για το εμπόριο χαρακτήρισε το 2024, ο νέος πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Σταύρος Καφούνης, σε συνάντηση για δημοσιογράφους, με αφορμή την αλλαγή σκυτάλης στην προεδρία του δευτεροβάθμιου οργάνου των εμπόρων.
Οι τζίροι παρέμειναν ως επί το πλείστον στα ίδια επίπεδα, αυξήθηκαν όμως πολύ οι λειτουργικές δαπάνες, είτε μιλάμε για κόστος μισθοδοσίας, είτε για κόστος ενέργειας είτε για άλλα κόστη, με συνέπεια το αποτέλεσμα στο ταμείο να μην είναι θετικό, διευκρίνισε.
Τονίζοντας τη σημασία του εμπορίου για την ελληνική οικονομία ο κ. Καφούνης ανέδειξε τον μείζονα ρόλο του κλάδου ως του μεγαλύτερου εργοδότη με 811.000 απασχολούμενους, εκ των οποίων 588.000 είναι μισθωτοί και 233.000 αυταπασχολούμενοι, του κλάδου με τις περισσότερες επιχειρήσεις καθώς σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 25% του συνόλου των επιχειρήσεων της χώρας είναι εμπορικές, ενώ τόνισε ότι το εμπόριο συνεισφέρει το 23,5% των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία και αποδίδει τον περισσότερο ΦΠΑ.
Προκειμένου να ισχυροποιήσει τον παρεμβατικό ρόλο της, ώστε, με τεκμηριωμένη και δυνατή φωνή, να διεκδικήσει αποτελεσματικά ένα καλύτερο μέλλον για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της χώρας, η νέα ηγεσία της ΕΣΕΕ, υπό την προεδρία του Σταύρου Καφούνη, προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές στην οργανωτική δομή του οργάνου, με τη δημιουργία τριων αντιπροεδρίων:
– της αντιπροεδρίας Γυναικείας Επιχειρηματικότητα υπό τη Φανή Μπλιούμη.
– της αντιπροεδρίας Οικονομικών, Εργασιακών και Ρυθμιστικών Πολιτικών υπό τον Βασίλη Παγώνη.
– της αντιπροεδρίας μελών υπό τον Χαράλαμπο Παπαδόπουλο, με στόχο να φέρει πιο κοντά τις εμπορικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα με τη δευτεροβάθμια οργάνωσή τους και να ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικοτητα των ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων.
Παράλληλα η ΕΣΕΕ δρομολογεί ένα νέο σημαντικό πρόγραμμα, το «Shopping in Greece», με σκοπό τη στρατηγική συνεργασία ανάμεσα στο ελληνικό εμπόριο και τον τουρισμό, ώστε να γίνουν ορατές στους ξένους τουρίστες οι αγορές της Ελλάδας. Η βασική ιδέα – που έχει προετοιμαστεί από την προεδρία Καρανίκα – είναι η δημιουργία μιας καμπάνιας “Shopping in Greece” που θα ενταχθεί στη διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ και θα εμπλουτίσει στην ταξιδιωτική εμπειρία των ξένων επισκεπτών της Ελλάδας με τις περιοχές και τις επιχειρήσεις που παράγουν τα εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα αγροδιατροφής, ώστε το ελληνικό εμπόριο να αυξήσει τα έσοδά του από τον τουρισμό. Η ιδέα είναι μάλιστα οι τουρίστες να μην αγοράζουν τα ελληνικά προϊόντα μόνον όσο βρίσκονται στην Ελλάδα αλλά να επιδιωχθεί μέσα από το ψηφικό κανάλι να συνεχίζουν να τα παραγγέλουν και να τα αγοράζουν και όταν θα επιστρέφουν στην πατρίδα τους.
Διαβάστε επίσης:
Παραδέχεται η κυβέρνηση ότι πληρώνει εταιρεία για πολιτική επιρροή στο σύστημα Τραμπ
Σύμη: Εντολή για ψυχιατρική εξέταση στον 15χρονο – «Πολύ δύσκολο περιστατικό» (Video)