Σπίρτζης: Σταμάτησα το τραμ όταν τέθηκε θέμα ασφάλειας – Να ελεγχθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ

Σπίρτζης: Σταμάτησα το τραμ όταν τέθηκε θέμα ασφάλειας – Να ελεγχθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης μίλησε στον ΣΚΑΙ και στην εκπομπή «Αταίριαστοι» το μεσημέρι της Παρασκευής για όλους και για όλα σχετικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο κατά την κυβέρνηση Μητσοτάκη «εξαφανισμένος» τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, στη συνέντευξη του δήλωσε πως «το “όλοι φταίνε” δεν ισχύει. Εγώ πιστεύω πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και εγώ δεν έχουμε κάποια ευθύνη», επισημαίνοντας παράλληλα ότι το σύστημα στον ΟΣΕ κατέρρευσε μέσα σε 4 χρόνια.

Όταν η συζήτηση έφτασε στο θέμα της ασφάλειας, ο Χ. Σπίρτζης είπε πως «όταν έχεις καταγγελίες περί ασφάλειας, σταματάς. Όπως σταμάτησα εγώ το Τραμ. Όταν έμαθα ότι ενδεχομένως να μην είχε γίνει μελέτη για το Τραμ, σταμάτησα το Τραμ».

Μάλιστα, σχετικά με τις ευθύνες και την τρέχουσα εισαγγελική έρευνα, επισήμανε: «Οι ευθύνες είναι προσωποποιημένες, θα το βρει η Δικαιοσύνη. Να ερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ», ενώ στο τέλος της συζήτησης ο βουλευτής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επανήλθε στο θέμα και δήλωσε: «Δεν αισθάνομαι ευθύνη. Παραλείψεις προφανώς έγιναν. Κοιμόμουν ήσυχος».

Κατά τον ίδιο, το επίμαχο σύστημα σιδηροδρομικής τηλεδιοίκησης δεν επισκευάστηκε ποτέ μετά από τη πυρκαγιά που ξέσπασε το 2019 στον σταθμό της Λάρισας ενώ ανέφερε πως είναι ψέματα ότι δεν παρέδωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 68% του συστήματος.

Ειδικότερα, ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ είπε: «Υπήρχε τηλεδιοίκηση, υπήρχε και δευτεροβάθμια στην Καρόλου, η οποία σταμάτησε το 2020, όταν διαχωρίστηκε ο ΟΣΕ με την Hellenic Train. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το κάθε τρένο. Όταν λειτουργούσαν ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξέραμε που ήταν το κάθε τρένο, σε συνεργασία με τη Vodafone. Τώρα δεν ισχύει αυτό».

Απαντώντας σε ερώτημα γιατί δεν είχε τοποθετηθεί όλες αυτές τις μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα ανέφερε: «Όλες αυτές τις μέρες υπάρχει στοχευμένα το ”που είναι ο Σπίρτζης”. Υπήρξε δημοσιογράφος που με πήρε τηλέφωνο και δεν μίλησα;  Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι γονείς, δεν μπορείς να βγαίνεις με τον κ. Γεωργιάδη για να κάνουμε καβγά. Σεβάστηκα τον πόνο των ανθρώπων. Μέχρι χθες έκαναν κηδείες».

Σχετικά με την επίμαχη σύμβαση «717», ανέφερε: «Η σύμβαση του 2014 ήταν προαπαιτούμενο. Δεν μπορεί να μπει το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης σε μονή γραμμή. Έπρεπε πρώτα να μπει η δεύτερη γραμμή. Ή δεν θα γινόταν καθόλου άρα θα τελείωνε και η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ή θα προσπαθούσαμε να κάνουμε ολοκληρωμένο σύστημα. Κάναμε συμπληρωματική σύμβαση σε μια άθλια σύμβαση. Όλο αυτό το διάστημα λειτουργούσε με το παλιό σύστημα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχε ασφάλεια. Παραδώσαμε τον Σεπτέμβριο του 2018 68% με πρωτόκολλο παραλαβής. Αυτό που εγκαινίαζε ο κ. Μητσοτάκης έχει παραδοθεί κατά 95%. Από το Πλατύ μέχρι πάνω».

Τέλος, όσον αφορά την συνέντευξη τύπου που έδωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο Χ. Σπίρτζης σχολίασε: «Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι δεν είχε γίνει τίποτα. Όλα έγιναν. Μόνο αυτό που δεν είχε υπογραφεί η σύμβαση. Τον Δεκέμβριο του 2019 τους είπαν ότι δεν έχουν κάνει τίποτα και τελικά η σύμβαση υπογράφθηκε το 2021».

 

Διαβάστε επίσης

Τσίπρας: «Απόπειρα συγκάλυψης η αποποίηση και διάχυση της ευθύνης – Ο λαός ζητάει την αλήθεια»

Τέμπη: Εκτός κάδρου ευθυνών παραμένουν πολιτικός προϊστάμενος, διοίκηση ΟΣΕ και Ιταλοί της Hellenic Train (Εγγραφο)

Μητσοτάκης σε ρόλο «σχολιαστή» της τραγωδίας των Τεμπών στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Documento Newsletter