Σπίρτζης: Τα «εγκλήματα» ΝΔ – ΠΑΣΟΚ στην Εγνατία Οδό

Σπίρτζης: Τα «εγκλήματα» ΝΔ – ΠΑΣΟΚ στην Εγνατία Οδό

Μάλλον ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ενόχλησε με την τοποθέτησή του κατά την ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής, του  Αθανασίου Σχίζα, προτεινομένου από τον Υπουργό, για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.». Δεν εξηγείται αλλιώς το μπαράζ των δημοσιευμάτων, από τον δεξιό Τύπο, για την Εγνατία και την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, με την πλειοψηφία των δημοσιευμάτων να του καταλογίζουν καθυστερήσεις.

Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης ήταν ξεκάθαρος για τα «εγκλήματα» και τις ευθύνες που έχουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, τόσο σε σχέση με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, όσο και με τη δικαστική έρευνα που διενεργείται σε κάποιες από τις εργοληπτικές εταιρίες για τις σήραγγες, ένα στοίχημα, όπως είπε, για τη νέα Διοίκηση.

Ο Υπουργός μίλησε για έναν δρόμο ο οποίος κατασκευάστηκε δίχως καμία πρόβλεψη σύνδεσής του με κάποιο άλλο λιμάνι της χώρας, εκτός της Ηγουμενίτσας, χωρίς συνδετήριους δρόμους, χωρίς σταθμούς εξυπηρέτησης των οδηγών.

Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης καυτηρίασε το γεγονός ότι ο κ. Χατζηδάκης παρότι έχει διατελέσει Υπουργός Μεταφορών, δεν γνωρίζει ότι η Εγνατία Α.Ε. δεν είναι προς ιδιωτικοποίηση ενώ γνωστοποίησε πως τεχνικοί σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας είναι ο επί ΝΔ διευθύνων σύμβουλος σε τουλάχιστον δύο οργανισμούς Γιώργος Νέλλας και ως νομικός σύμβουλος το γραφείο Φορτσάκη.

Όπως είπε ο Υπουργός απευθυνόμενος στους βουλευτές της ΝΔ, «δημιουργήσατε και χρησιμοποιήσατε διάφορα τέτοια τρικ στο ίδιο λαϊκίστικο πλαίσιο που λειτουργούσατε όλα αυτά τα χρόνια και ένα από αυτά, κύριε Πρόεδρε, δεν είναι κακό να το πούμε στην Επιτροπή, είναι ότι αυτός ο δρόμος έγινε εδώ και δεκαετίες και σε αυτό το δρόμο οι εκλεκτές κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας, εκτός αυτών που προανέφερα για την υλοποίηση των έργων, δεν είχε σταθμούς διοδίων γιατί φρόντιζε η Νέα Δημοκρατία να το πουλάει αυτό και όχι μόνο, λαϊκίζοντας, αφήνοντας εκατοντάδες χιλιάδες βαριά οχήματα να περνούν από τη Δύση στην Ανατολή και το ανάποδο, χωρίς να χρεώνονται ένα σεντς του ευρώ, χωρίς να φέρνουν καμία προστιθέμενη αξία στη χώρα και χρεώνοντας τον ελληνικό λαό με εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου».

Ο Υπουργός τόνισε πως αυτό το μοντέλο δεν βγαίνει τεχνοκρατικά και πρόσθεσε πως «δεν βγαίνει γιατί, αυτή είναι και απάντηση στον κ. Καραμανλή, έφερε το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, στο ΤΑΙΠΕΔ και το ΤΑΙΠΕΔ σε εμάς, να θεσμοθετηθεί κοινή υπουργική απόφαση για τους 38 σταθμούς διοδίων.

Γνωρίζετε ότι, επειδή ήταν στις υποχρεώσεις της χώρας, εάν δεν έβγαιναν αυτές οι υπουργικές αποφάσεις δεν θα έκλειναν οι αξιολογήσεις.

Το υπογράψαμε και δεν εφαρμόστηκε βεβαίως, γιατί, όπως γνωρίζετε πολύ καλά, ακόμη και ο τελευταίος τεχνοκράτης καταλαβαίνει ότι αυτή η τιμολογιακή πολιτική πρέπει να έχει την έγκριση των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μέχρι στιγμής δεν την έχει για να γίνουν οι αυξήσεις.

Γιατί μας επέβαλαν άραγε να βάλουμε 38 σταθμούς διοδίων;».

«Πρώτον, γιατί είναι λάθος το μοντέλο, δεύτερον, γιατί εμείς είχαμε προτείνει αυτό που προχωράμε, δηλαδή να έχουμε ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων και που είμαστε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού και τρίτον, η Ευρώπη, που είχε χρηματοδοτήσει το έργο και είχε συμμετάσχει σε όλα αυτά, δεν εμπιστευόταν τη χώρα ότι θα κάνει ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, γιατί περίμενε δεκαετίες να μπουν οι προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων που είχαμε δεσμευτεί πριν το 2000, αν ανατρέξει κανείς στις υπουργικές αποφάσεις που είχαν βγει επί Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ..

Επομένως, όλη η σπέκουλα που όλον αυτόν τον καιρό είχαμε υποστεί, για πολλούς σταθμούς διοδίων, για αυξήσεις στα διόδια κ.λπ., μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιωθεί, όπως και όλες οι κατηγορίες, για τους λόγους που προανέφερα», κατέληξε ο Υπουργός. 

Documento Newsletter