Σπίρτζης: Σε 20 μέρες ξεκινούν τα ηλεκτροδοτούμενα τρένα στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης

Σπίρτζης: Σε 20 μέρες ξεκινούν τα ηλεκτροδοτούμενα τρένα στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης

Ολοκληρώθηκε η νέα ηλεκτροδοτούμενη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και μέσα στις επόμενες 2Ο ημέρες θα έχει τη δυνατότητα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογήσει ηλεκτροκίνητα τρένα, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης παρουσιάζοντας τα έργα επί υπουργίας του για την ανάταξη και ανάπτυξη των σιδηροδρόμων. Μάλιστα, όπως είπε, έχει ενημερωθεί από την Διοίκηση του ΟΣΕ η ΡΑΣ( Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων).

Μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕ για την συμπλήρωση 150 ετών ζωής του Ελληνικού Σιδηροδρόμου παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλου και της Επιτρόπου Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς ο κ. Σπίρτζης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών που κατάρτισε πρόσφατα το υπουργείο τονίζοντας ότι αποτελεί έναν οδικό χάρτη για τα έργα που έχει ανάγκη η χώρα μέχρι το 2037 με ενδιάμεσο σταθμό το 2027. Τέτοιο σχέδιο καταρτίζεται για πρώτη φορά, είπε ο κ. Σπίρτζης. 

Το είχε ανάγκη η χώρα και ο Ελληνικός λαός και θα μπορεί μάλιστα να αναπροσαρμόζεται. Πλέον δεν θα μπορεί ο κάθε υπουργός ο κάθε περιφερειάρχης να κάνει έργα για την εκλογική του πελατεία. Μάλιστα στο υπουργείο Υποδομών έχουν συσταθεί δυο διευθύνσεις για να παρακολουθούν την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών. 

Ο κ Σπίρτζης έκανε εκτενή αναφορά στις προσπάθειες του μετά τον διορισμό του ως υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να ξαναζωντανέψουν τα τελματωμένα και χωρίς χρηματοδότηση σιδηροδρομικά έργα αλλά και στα δύο μεγάλα συγκοινωνιακά έργα διασύνδεσης των Βαλκανικών χωρών . Τον άξονα Θεσσαλονίκη- Καβάλα – Βουλγαρία – Ρουμανία και τον άξονα Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι. Τόνισε δε την ιδιαίτερη συμβολή που έχει η Ιστορική Συμφωνία των Πρεσπών σε αυτό το ζήτημα και οι κοινές διακρατικές εταιρίες Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ελλάδας, Βόρειας Μακεδονίας. Η συμφωνία των Πρεσπών, είπε, ήταν μια ακτίδα ελπίδας.

«Όραμά μου, τόνισε ο κ Σπίρτζης, να συμβεί και στην περιοχή των Βαλκανίων αυτό που συμβαίνει στη Δυτική Ευρώπη που δεν καταλαβαίνει κάποιος που ταξιδεύει όταν διέρχεται τα σύνορα των χωρών της». Ευχαρίστησε επίσης την επίτροπο Μεταφορών για τη συμβολή της στη χρηματοδότηση της ΕΕ στην ανάπτυξη των διαβαλκανικών δικτύων.

Ιστορική αναδρομή στους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους έκανε ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης επισημαίνοντας την τεράστια συμβολή τους στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας καθώς και τη νέα εποχή που αναδύεται με την επικείμενη ολοκλήρωση της διπλής ηλεκτροκινούμενης και τηλεδιοικούμενης γραμμής και τον στρατηγικό αναπτυξιακό σχεδιασμό των νέων υποδομών στο δίκτυο.

Χαρακτήρισε την εκδήλωση ορόσημο, αφού όπως είπε, το 2019 δεν συμπίπτει μόνο με τα 150 χρόνια από την ίδρυση του σιδηρόδρομου αλλά και με την ολοκλήρωση ή και την έναρξη μεγάλων αναπτυξιακών σιδηροδρομικών έργων που αλλάζουν τον οικονομικό και κοινωνικό χάρτη της χώρας. “Κανένα άλλο δίκτυο ή μέσο στον κόσμο δεν συνέβαλε τόσο πολύ στην πρόοδο και ανάπτυξη των κοινωνιών, κανένα άλλο δίκτυο ή μέσο δεν προκαλεί νοσταλγία, κανένα άλλο δίκτυο ή μέσο δεν δημιούργησε την κουλτούρα και τον πολιτισμό που δημιούργησε ο σιδηρόδρομος” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, ανέφερε πως η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας το 1909, χρειάστηκε 40 ολόκληρα χρόνια κοπιαστικών ελιγμών ανάμεσα στην πολιτική αστάθεια, την οικονομική δυσπραγία, τις καθοδηγούμενες τεχνικές και τεχνολογίες και τα γεωστρατηγικά παιχνίδια». «Το 1991, είπε, η Ευρώπη κάνει το πρώτο δειλό βήμα που θα οδηγήσει στη σημερινή απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά. Μιλάει για τον «λογιστικό διαχωρισμό υποδομής-εκμετάλλευσης» αλλά παρόλα αυτά η Ελλάδα, κρύβεται για 15 ολόκληρα χρόνια πίσω από το δικαίωμα της μη συμμόρφωσης. 

Ένα διάστημα στο οποίο ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος θα μπορούσε να διαμορφώσει το πλέον κατάλληλο επιχειρησιακό και θεσμικό πλαίσιο που θα τον στήριζε στον 21ο αιώνα. Στο παράδοξα μακρύ διάστημα που η Ελλάδα πάσχιζε για το αυτονόητο -μία διπλή, ηλεκτροκινούμενη και τηλεδιοικούμενη γραμμή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης- η Βρετανία έχει πάψει να είναι νησί, η Ευρώπη έχει κατασκευάσει 11.000 χιλιόμετρα γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, η Κίνα έχει αναδειχθεί σε σιδηροδρομική Υπερδύναμη εγκαινιάζοντας τον Νέο Δρόμο του Μεταξιού και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακαλύπτουν ξανά τον επιβατικό σιδηρόδρομο».

Documento Newsletter