Σπίρτζης – Πολάκης: Σκίτσα οι μελέτες της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Σπίρτζης – Πολάκης: Σκίτσα οι μελέτες της κυβέρνησης για  τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Επίθεση στην κυβέρνηση με φόντο το Βόρειο Οδικό ‘Αξονα Κρήτης, (ΒΟΑΚ), εξαπέλυσαν από το Ηράκλειο οι τομεάρχες Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης και Παύλος Πολάκης. Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν, ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο έργο και τις μελέτες που έχει στα χέρια της η κυβέρνηση, απαντώντας στα σχόλια ότι επρόκειτο για σκίτσα.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, οι πολίτες της Κρήτης γνωρίζουν πολύ καλά αν πρόκειται για σκίτσα, παραπέμποντας στα στοιχεία που ο ίδιος παρουσίασε στις 27 Μαρτίου 2019, ενώ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση ακυρώνει το σχεδιασμό που έγινε, χωρίς να εξηγεί ποιος είναι ο δικός της σχεδιασμός, χαρακτηρίζοντας «κωλοτούμπα» τη στάση αυτή, που οδηγεί την υλοποίηση του έργου, όπως ανέφερε, σε απροσδιόριστο χρόνο. 

«Ο ΒΟΑΚ θα γίνει με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα γιατί δεν πρόκειται μέσα σε αυτή την τετραετία να γίνει οτιδήποτε. Η ανατροπή του σχεδιασμού με τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες στέλνει την υλοποίηση σε απροσδιόριστο χρόνο. Υπάρχουν μελέτες και όχι σκίτσα σε κλίμακα 1:5000 ενώ έχουν ανατεθεί μελέτες σε κλίμακα 1:2000 με σκοπό να δοθούν εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων και να μην έχει η υλοποίηση του έργου καθυστερήσεις όπως τα προηγούμενα οδικά έργα» είπε ο κ. Σπίρτζης που σημείωσε ότι ο ενιαίος διαγωνισμός από το Καστέλι μέχρι τη Σητεία ή μέχρι τον ‘Αγιο Νικόλαο ή την Νεάπολη, συνεπάγεται την υλοποίηση του έργου με μικρότερες διατομές, χωρίς διαχωριστική νησίδα και όχι όπως το σχεδίασε η προηγούμενη κυβέρνηση, με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό.

Ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε επίσης ότι «η επιβολή διοδίων δείχνει το σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόσωπο της Κυβέρνησης, που θέτει τα έργα υποδομών στην υπηρεσία των συμφερόντων και όχι των κοινωνικών αναγκών». « Οι πολίτες επί δέκα χρόνια στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, πλήρωναν διόδια και δεν είχαν δρόμο. Αυτό έγινε γιατί έπρεπε να καλύψουν τη χρηματοδοτική εισφορά του δημοσίου. Αν το ίδιο σκοπεύουν να κάνουν στην Κρήτη, για να μπορέσουν να πάρουν έγκριση από την ΕΚΤ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει για να βγει ως σχεδιασμός να υπάρχουν κυκλοφοριακοί φόρτοι 20 χιλιάδες οχήματα ημερησίως, που δεν υπάρχουν», είπε υποστηρίζοντας ότι ο μόνος τρόπος για να παρακαμφθούν οι φόρτοι αυτοί και να γίνει το έργο χωρίς εγκρίσεις, είναι το έργο να υλοποιηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ο Παύλος Πολάκης αναφέρθηκε στα έργα της προηγούμενης κυβέρνησης, λέγοντας ότι « τα έργα προχώρησαν γιατί εμείς δεν κλέβουμε. Θέλαμε να γίνει ο ΒΟΑΚ και όχι να φάμε λεφτά σε μελέτες ή σε παράπλευρα οφέλη που προκύπτουν από τα δημόσια έργα. Έτσι όπως λένε ότι θέλουν να κάνουν το έργο, ένα είναι σίγουρο ότι έργο δεν θα γίνει όπως απαιτούν οι συνθήκες. Δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθεί ως αυτοκινητόδρομος. Επιπλέον η απουσία διοδίων ήταν μια κεντρική πολιτική επιλογή μας, για τις νησιωτικές περιοχές που σε καμία περίπτωση με τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της, δεν υπολογίζει η σημερινή Κυβέρνηση».

Ο κ. Πολάκης που ζήτησε από τους πολίτες και τους φορείς του νησιού να συνεχίσουν την πίεση προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο, υποστηρίζοντας ότι ο μόνος σχεδιασμός για να υλοποιηθεί, είναι αυτός που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση, τον οποίο ακυρώνει, η σημερινή. 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Documento Newsletter