Σπίρτζης: Οι υποδομές της χώρας και τα έργα μπαίνουν στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και των κοινωνικών αναγκών

Σπίρτζης: Οι υποδομές της χώρας και τα έργα μπαίνουν στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και των κοινωνικών αναγκών

Επισφραγίστηκε σήμερα η συμφωνία του ΟΣΕ με τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ)– Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε για την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει τις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου και άλλων βιομηχανιών της περιοχής των Αγίων Θεοδώρων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η στρατηγική της κυβέρνησης για την ενίσχυση των Συνδυασμένων Μεταφορών και τη δημιουργίας συνθηκών εξυπηρέτησης των μεγάλων παραγωγικών μονάδων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, παρουσιάστηκε σήμερα με τον πιο απτό τρόπο, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Ο κ. Σπίρτζης, παρούσης της διοίκησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) διά του Προέδρου κ. Γιώργου Κακουλάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Παναγιώτη Θεοχάρη, αλλά και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Αθανάσιου Βούρδα και της διοίκησης της Εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε, διά του Αντιπροέδρου κ. Ιωάννη Βαρδινογιάννη και του Αν. Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Ιωάννη Κοσμαδάκη παρουσίασε σήμερα το πλαίσιο συνεργασίας των δύο Φορέων, που δημιουργεί νέα δεδομένα στη δυναμική του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου.

Αμφότερες οι πλευρές επιβεβαίωσαν με κοινές δηλώσεις τους που πραγματοποίησαν σήμερα το μεσημέρι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την άριστη συνεργασία τους, καρπός της οποίας, αποτελεί η υπογραφή της συμφωνίας που προβλέπει τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το διυλιστήριο της εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) –στους Αγίους Θεοδώρους με το σταθμό στον Ισθμό Κορίνθου, μήκους 10 χιλιομέτρων περίπου. Το κόστος της εκσυγχρονισμού της σε σιδηροδρομική γραμμή συνδυασμένου πλάτους, σύμφωνα με τα διεθνή σιδηροδρομικά πρότυπα, θα επωμιστεί εξολοκλήρου η εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε και θα πραγματοποιηθεί υπό την τεχνική επίβλεψη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Μετά την ολοκλήρωση του έργου, η σιδηροδρομική γραμμή θα περιέλθει στον ΟΣΕ και θα αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της Εθνικής σιδηροδρομικής Υποδομής.

Κατά την παρουσίαση του πλαισίου συνεργασίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε, ότι «Η βασική αρχή της πολιτικής της κυβέρνησης για τις υποδομές, είναι να ενταχθούν τα έργα στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και των κοινωνικών αναγκών. Θεωρώ, ότι η συμφωνία που έγινε, είναι μια πρότυπη συμφωνία που υπηρετεί αυτή την αρχή. Μιλάμε για τη σύνδεση από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τον Ισθμό με σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα έχει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές» Και πρόσθεσε: «Είναι κατά τη γνώμη μου πραγματικά ελπιδοφόρο, μέσα στην κρίση, συγκεκριμένες εταιρείες να χρηματοδοτούν υποδομές που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες. Και αυτό το βλέπετε τον τελευταίο καιρό και στις σιδηροδρομικές Υποδομές και στις Υποδομές των αεροδρομίων. Είναι αν θέλετε ένα παράδειγμα προς μίμηση και για πολλούς άλλους. Εγώ θα ήθελα να ξαναευχαριστήσω γι’ αυτή τη συνεργασία και να βάλουμε ένα χρονικό όριο για να έχουμε την ίδια συνεργασία και στη Θεσσαλονίκη που έχετε αντίστοιχες υποδομές».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε, ότι «Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική υποδομή δε θα υπηρετεί μόνο τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ αλλά όλες τις βιομηχανίες της περιοχής. Και βέβαια καταλαβαίνετε τις κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν για τη μεταφορά τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των εργαζομένων στην ευρύτερη βιομηχανική ζώνη. Όπως καταλαβαίνετε επίσης και τα θετικά αποτελέσματα που θα υπάρχουν για όλες τις βιομηχανίες της περιοχής, να συνδεθούν με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όταν το Φθινόπωρο ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική υποδομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνηση και η Θεσσαλονίκη – Ειδομένη για την έξοδο της χώρας προς τα Βαλκάνια και προς την Κεντρική Ευρώπη».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Θεοχάρης ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με σκοπό να ενισχύσει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και αυτό είναι μια απόδειξη της προσπάθειας που κάνουμε». Και πρόσθεσε, ότι για το συγκεκριμένο έργο, «Ο ΟΣΕ με τις δικές του δυνάμεις θα εισφέρει με τα μηχανήματα και την τεχνογνωσία που διαθέτει, έτσι ώστε να έχουμε μια σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα εντάσσεται στο σύνολο της εθνικής υποδομής».

Ο Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε Κ. Ιωάννης Βαρδινογιάννης υπογράμμισε από την πλευρά του: «Εγώ πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους εμπλεκομένους φορείς για τη γρήγορη και αποτελεσματική επίλυση ενός προβλήματος, μιας πρότασης, που ήταν τουλάχιστον 5-6 χρόνια πίσω κατατεθειμένη κι αυτή τη φορά υλοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ». Και πρόσθεσε: «Άρα πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους του ΟΣΕ ξεχωριστά με τα ονόματά τους, δε θα τα πω, και τον κ. Υπουργό ο οποίος είχε την πολιτική βούληση και την αμεσότητα να ολοκληρώσει αυτή την προσπάθεια. Θέλω να τονίσω, ότι είναι το αυτονόητο, να θέλει οποιαδήποτε βιομηχανία να συνδεθεί μ’ ένα δίκτυο για να μπορεί να έχει πιο δυνατή θέση στο κομμάτι των μεταφορών των προϊόντων της. Αυτό το αυτονόητο, δυστυχώς μέχρι πρότινος δεν ήταν αυτονόητο. Κι ενώ είχαμε όλη τη διάθεση να το χρηματοδοτήσουμε σαν εταιρεία, υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Τώρα πια δεν υπάρχουν και είμαι αισιόδοξος ότι σ’ ένα χρόνο από τώρα, ενάμιση, θα μπορούμε να κάνουμε τα εγκαίνια και να προχωρήσουμε σε νέες δραστηριότητες»

Ο Αν. Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε κ. Ιωάννης Κοσμαδάκης, τόνισε από την πλευρά του: «Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να συμφωνήσουμε και να επιβεβαιώσουμε με υπογραφές τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής που είναι γύρω από τα διυλιστήρια με το κεντρικό εθνικό δίκτυο» Σημείωσε ακόμη: «Μέχρι τώρα είχαμε μια άριστη διασύνδεση με τη θάλασσα και με τη στεριά. Αυτή τη φορά, τώρα ξεκινάμε να έχουμε και με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα μας ενώσει με τη Θεσσαλονίκη, μας ενώνει γενικώς, με τα πολλά υποσχόμενα σχέδια του ΟΣΕ, να κάνει το σιδηροδρομικό δίκτυο ευρωπαϊκού επιπέδου όπως πρέπει στη χώρα μας».

Documento Newsletter