Σπίρτζης: Με τη λύση που προτείνει η ΝΔ για τον ΒΟΑΚ δεν θα κάναμε αυτοκινητόδρομο

Σπίρτζης: Με τη λύση που προτείνει η ΝΔ για τον ΒΟΑΚ δεν θα κάναμε αυτοκινητόδρομο

Τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκε η συγκεκριμένη χάραξη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, παρουσίασε σήμερα στο Ηράκλειο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εξηγώντας ότι η επιλογή του δρόμου των 181 χιλιομέτρων και όχι των 155 που προέβλεπε το άλλο σενάριο, είναι η βέλτιστη που θα μπορούσε να γίνει.

Ο νέος ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Χερσόνησο με βάση τη χάραξη που επέλεξε το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνει, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες συνολικού μήκους 18,8 χλμ. και σήραγγες συνολικού μήκους 24,5 χλμ.

«Ή θα πηγαίναμε σε μία λογική μικρού δρόμου χωρίς διαχωριστικά κλπ, ή θα πηγαίναμε σε μια τέτοια λύση που πιστεύουμε ότι είναι η βέλτιστη που θα μπορούσαμε. Η τελική χάραξη που επιλέχθηκε είναι η εναλλακτική χάραξη από Χανιά έως Χερσόνησο και είναι μια πρόταση ελκυστική για τους επενδυτές, με δεσμευτική επένδυση στα 245 εκατ. αντί για 406 εκατ., με δανειακά κεφάλαια περίπου στα 400 εκατ. αντί για 662 εκατ. ευρώ» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης συμπληρώνοντας ότι η διαφορά της μίας χάραξης από την άλλη, αγγίζει το ένα δισ. ευρώ.

Ο προϋπολογισμός, όπως εκτίμησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών θα ανέλθει στο 1,7 δισ. ευρώ, ενώ σε ότι αφορά το ζήτημα των διοδίων, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε πως οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού δεν θα πληρώνουν διόδια.

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης, παρουσίασε τα στοιχεία έρευνας και σε ότι αφορά τον κυκλοφοριακό φόρτο του Βόρειου Οδικού Άξονα, ενώ ταυτόχρονα υπενθύμισε τους αυστηρούς κανόνες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότηση αυτοκινητοδρόμων.

«Για να έχουμε διατομή αυτοκινητόδρομου και να έχουμε χρηματοδότηση πρέπει να έχουμε κυκλοφοριακούς φόρτους πάνω από 20 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα, αυτό ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή» εξήγησε, συμπληρώνοντας ότι στην Κρήτη, σε ελάχιστα σημεία αυτοί οι κανόνες πληρούνταν.

«Το μόνο σημείο που ξεπερνάει τις 20 χιλιάδες αυτοκίνητα είναι ο κόμβος Γαζίου – Ανωγείων με 22 χιλιάδες και στον κόμβο Αεροδρομίου με 34 χιλιάδες. Όλα τα υπόλοιπα σημεία όχι δεν φτάνουν τις 20 χιλιάδες, αλλά είναι πολύ χαμηλά, με εξαίρεση το τμήμα Κίσαμος- Χανιά που ήταν έξω από τον αρχικό διαγωνισμό και ξεπερνάει τις 15,5 χιλιάδες. Αν πηγαίναμε σε μία νεοφιλελεύθερη λογική δεν θα έπρεπε να κάνουμε αυτοκινητόδρομο» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης που διευκρίνισε ότι αυτό που λέει η Ν.Δ, για έναν αυτοκινητόδρομο από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία, «ακόμη και με διόδια, δεν θα έβγαινε», συμπληρώνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «να μιλάει για έργα που μπορούν να γίνουν» και όχι λαϊκίστικες διατυπώσεις.

Ο κ. Σπίρτζης πάντως εξήγησε ότι η Κρήτη θα μπορέσει να έχει τον αυτοκινητόδρομο που θα έπρεπε χρόνια τώρα να έχει υλοποιηθεί, ανεξάρτητα από τους κυκλοφοριακούς φόρτους, καθώς με τον τρόπο που επιλέχθηκε και δεν έχει σχέση με χρηματοδότηση από την Ε.Ε, ξεπερνιέται πρακτικά το «αγκάθι» της χαμηλής κυκλοφορίας σε αρκετά σημεία.

«Από τη στιγμή που το έργο δεν χρηματοδοτείται και η ίδια η αγορά ανταποκρίνεται, δεν τίθεται θέμα» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ο Χρήστος Σπίρτζης από το Ηράκλειο διευκρίνισε ότι τα έργα συνεχίζονται ανεξάρτητα από το όποιο προεκλογικό κλίμα: «Δεν κατεβάζουμε τα μολύβια επειδή θα έχουμε εκλογές τον Οκτώβριο» είπε, ενώ συμπλήρωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα παραδοθούν προς χρήση το τμήμα του δρόμου Γούβες -Χερσόνησος, ο δρόμος της Μεσαράς, η γέφυρα στο Χαμέζι, αλλά και όλο το έργο του Αποσελέμη.

Αυτή είναι η νέα χάραξη του ΒΟΑΚ

Η χάραξη που τελικά προέκρινε το υπουργείο υποδομών, την οποία εξ αρχής πρότεινε η περιφέρεια Κρήτης έχει μεν μεγαλύτερο μήκος από την εναλλακτική ωστόσο κοστίζει 1 δισεκατομμύριο λιγότερο και ως εκ τούτου είναι πιο ελκυστικό για τους επενδυτές.

Το τμήμα από Χανιά έως Χερσόνησο μήκους 181 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 51 υφιστάμενα, θα έχει όριο 120 χλμ. την ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες μήκους 19 χιλιομέτρων, καθώς και 20 ανισόπεδους κόμβους.

https://www.documentonews.gr/filegrid/2019/03/26/5c9a6103825e631ad30b9902.pdf

 Ικανοποίηση στην Περιφέρεια Κρήτης

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης για την υπογραφή της απόφασης οριστικής χάραξης του ΒΟΑΚ, καθώς και για την απόφαση να προστεθεί το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος Χανίων στο κομμάτι του έργου Χανιά – Χερσόνησος και ζήτησε παράλληλα από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, να μην ξεχαστούν τα θέματα ωρίμανσης των έργων του ΒΟΑΚ στο Λασίθι.

Στην τοποθέτησή του κατά τη συνέντευξη Τύπου στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπου ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ, ο κ. Αρναουτάκης, τόνισε: «Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα η οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ που βρίσκει σύμφωνη την Περιφέρεια, διότι ικανοποιεί το αίτημα που είχε διατυπώσει με επιστολή της η Περιφέρεια», υπενθυμίζοντας την επιστολή με την οποία μαζί με τον ΟΑΚ ζητούσε να μην υπάρχει χάραξη που να καθυστερήσει το έργο και ουσιαστικά να ανακύψει ενδεχόμενο ματαίωσής του λόγω υπέρογκου κόστους και αδυναμία χρηματοδότησης.

Αναφορικά με τον νομό Λασιθίου και το τμήμα από το Καλό Χωριό Αγίου Νικολάου μέχρι τη Σητεία, ζήτησε από τον υπουργό να δοθεί εντολή στις υπηρεσίες να τρέξουν οι μελέτες από τον Άγιο Νικόλαο ως τη Σητεία, σημειώνοντας πως από Παχιά Άμμο μέχρι Ιεράπετρα είναι ώριμη η μελέτη. «Θα περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα από το Καλό Χωριό μέχρι γέφυρα Φρουζή, γιατί πιστεύουμε πως αν πάει ο δρόμος μέχρι Παχιά Άμμο ή μέχρι και το Καβούσι, τότε θα λύσει πολλά μεγάλα προβλήματα. Θέλω να σας παρακαλέσω να το δείτε αυτό για να μην είναι υπάρχει καμιά αδικία απέναντι στο Λασίθι», τόνισε ο περιφερειάρχης.

Να σημειωθεί ακόμα πως ο περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο του ΒΟΑΚ, να προωθηθεί το έργο της οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκατ. ευρώ. διότι υπάρχουν έργα στον οδικό άξονα, όπως της Αγίας Πελαγίας και το Φόδελε – Λινοπεράματα, που πρέπει να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Neakriti.gr

Documento Newsletter