Σπατάλη 35 εκατ. ευρώ για χαλασμένα λεωφορεία

Σπατάλη 35 εκατ. ευρώ για χαλασμένα λεωφορεία

Η κυβέρνηση αριστείας εκτίθεται για άλλη μια φορά μπροστά στην δημοσιοποίηση εγγράφων που αποδεικνύουν την τεράστια σπατάλη για την μίσθωση λεωφορείων για την ΟΣΥ, που αποκάλυψε την Πέμπτη η εφημερίδα Δημοκρατία.

Οι χειρισμοί του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή συνάδουν απόλυτα με την πάγια τακτική της κυβέρνησης αριστείας να σπαταλά δημόσιο χρήμα και να αγνοεί πλήρως τις διαδικασίες διαφάνειας και λογοδοσίας. Με δημοσίευμα της Δημοκρατίας γίνεται εμφανές ότι η κυβέρνηση ακολούθησε για τη  διαδικασία μίσθωσης λεωφορείων για την ΟΣΥ, το 2021, την ίδια τακτική που ακολουθεί σήμερα με το θέμα των υποκλοπών. Δηλαδή διατηρώντας το απόρρητο ακόμα και σε δημόσιες συμβάσεις.

Σύμφωνα με τη Δημοκρατία, η αποκάλυψη των εγγράφων, 1,5 χρόνο μετά τη μίσθωση των λεωφορείων και 1,5 χρόνο μετά του αιτήματος της αντιπολίτευσης να κατατεθούν τα έγγραφα της μίσθωσης στη Βουλή, δείχνει πόσο ασύμφορη για το δημόσιο ήταν αυτή η συναλλαγή.

Οι συμβάσεις αφορούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος, και μετά την ανάγνωση των εγγράφων γίνεται ξεκάθαρο ότι ο υπουργός Μεταφορών είχε σοβαρούς λόγους να θέλει να τις κρατήσει κρυφές, καθώς δεν φαίνονται καθόλου συμφέρουσες για το Δημόσιο, αναφέρει η Δημοκρατία.

Τι προβλέπουν

Α) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93139 υπεγράφη (όπως και οι άλλες δύο) στις 2 Απριλίου 2021 μεταξύ του ΟΣΥ και της εταιρίας Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ για τη μίσθωση για τρία χρόνια 59 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων, ύψους 7.079.546,88 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Β) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93140 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίας ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ (ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Α.Ε. – MED BUS & TRUCK CENTER – ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ & ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ Α.Ε.) για τη μίσθωση για τρία χρόνια 146 λεωφορείων, ήτοι 106 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 40 λεωφορείων αρθρωτών-18μετρων. Το συνολικό ύψος ανέρχεται σε 17.718.865,92 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Γ) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93141 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίας ΕΘΝΙΚΗ ΛΗΖΙΝΓΚ Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία Χρηματοδοτικών Μισθώσεων (ΕΘΝΙΚΗ LEASING A.E.), για τη μίσθωση για τρία χρόνια 88 λεωφορείων, ήτοι 78 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 10 λεωφορείων αρθρωτών-18μετρων, ύψους 9.996.235,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΟΣΥ σπαταλά συνολικά 34.794.648 ευρώ για τη μίσθωση μόνο για τρία χρόνια 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων. Δηλαδή, τα νοικιάζει με ένα ποσό 118.763 ευρώ καθένα.

Όταν ο τομεάρχης Υποδομών-Μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκος Παππάς, πραγματοποίησε αυτοψία λίγο μετά τη μίσθωση, βρήκε το βιβλίο όπου καταγράφονται οι βλάβες και κατήγγειλε ότι «περίπου τα μισά οχήματα δεν εκτελούν δρομολόγια». Πρόσθεσε ότι πολλά λεωφορεία γράφουν έως και 700.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ, ότι έχουν ελάχιστα ανοιγόμενα παράθυρα, για να καταλήξει ότι το κόστος ενοικίασης «είναι λίγο χαμηλότερο από το κόστος αγοράς ίδιου αριθμού νέων». Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών» το βιβλίο βλαβών του αμαξοστασίου της Πέτρου Ράλλη έδειχνε ότι 8 λεωφορεία (μισθωμένα μέσω της Εθνικής Leasing) είχαν «βγάλει» ήδη διάφορες βλάβες.

Επίσης, όπως προκύπτει από έγγραφο της ΟΣΥ το οποίο είχε αποκαλύψει η «Αυγή» η τιμή ενός καινούριου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ. Δηλαδή αντί των περίπου 50 εκατ. ευρώ που θα διαθέσουμε για το leasing θα πληρώναμε 63 εκατομμύρια και θα διαθέταμε ασφαλή και ιδιόκτητα καινούργια λεωφορεία.

Με λίγα λόγια, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ενέκρινε να δοθούν 118.763 ευρώ ανά λεωφορείο, το οποίο μάλιστα, βάσει των όρων της σύμβασης, μπορεί να είναι και είναι έως και 12 ετών, όταν για την αγορά του ίδιου λεωφορείου, αλλά καινούργιου, το κόστος ανέρχεται σε 210.000 ευρώ έκαστο!

Διαβάστε επίσης

Επιτελικό φιάσκο: Στο αμαξοστάσιο λόγω βλάβης τα 23 από τα 40 πολυδιαφημισμένα νοικιασμένα λεωφορεία

Νέο επικοινωνιακό σόου Μητσοτάκη με τα 40 νοικιασμένα λεωφορεία ένα χρόνο μετά την πανδημία

«Πράσινο» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που πληρώνουμε σαν καινούρια

Documento Newsletter