Σούζαν Σάραντον vs Τζέσικα Λανγκ – Η πιο μεγάλη βεντέτα του παλιού Χόλυγουντ

Σούζαν Σάραντον vs Τζέσικα Λανγκ – Η πιο μεγάλη βεντέτα του παλιού Χόλυγουντ

Η κόντρα Μπέτι Ντέιβις -Τζόαν Κρόφορντ στα παρασκήνια του «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;» αποτυπώνεται στη νέα σειρά του Fox «Feud».

Το μοναδικό Οσκαρ της ταινίας «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;» πήγε στην ενδυματολόγο Νόρμα Κοτς που μάλλον μαζί με τον σκηνοθέτη Ρόμπερτ Ολντριτς τράβηξε τα χειρότερα. Γιατί πώς να ντύσεις την Τζόαν Κρόφορντ παράλυτη στο κρεβάτι γνωρίζοντας ότι η ντίβα έχει φορέσει κρυφά (όπως λέει ο θρύλος) μια βαριά σιδερένια ζώνη κάτω από τα ρούχα της, με αποτέλεσμα όταν η Μπέτι Ντέιβις προσπαθεί να τη σηκώσει, να της γίνεται η μέση θρύψαλα;

Σε αντίποινα, σε μια σκηνή που η Ντέιβις επιτίθεται στην Κρόφορντ κλοτσώντας την στο κεφάλι είχε ενισχύσει το παπούτσι της με αποτέλεσμα η Τζόαν να καταλήξει στο νοσοκομείο για ράμματα και με ένα καρούμπαλο καρπούζι; Εστω και τα μισά απ’ όσα έχουν ειπωθεί για το τι έγινε στα γυρίσματα να είναι αλήθεια είναι μια ταινία από μόνα τους ή μια σειρά που δεν θα μπορούσε να βρει πιο κατάλληλο προβοκάτορα δημιουργό από τον ανοιχτά γκέι και μάστορα τηλεοπτικών «ακατάλληλων» σουξέ Ράιαν Μέρφι («American horror story», «Glee»). Αναφέρω το «γκέι» σε αισθητική βάση, όσον αφορά την camp υπερβολή (που και η ίδια η ταινία έχει) σε συνδυασμό με τον παράγοντα γυναίκα – σκύλα – ντίβα – γκλαμουράτη – λατρεμένη θεά.

Είναι ο ίδιος που έχει βάλει την Τζέσικα Λανγκ καλόγρια σε ψυχιατρείο να γδύνεται και να αυνανίζεται με κόκκινα εσώρουχα, την Κάθι Μπέιτς να έχει μούσι – μουστάκι και τη Lady Gaga να γκαγκανιάζει ως κόμισσα βαμπιρέλα στο «American horror story». Αμφότερες οι πρωταγωνίστριες του κλασικού «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;» Τζόαν και Μπέτι αρνήθηκαν πεισματικά τη μεταξύ τους κόντρα, όμως η ατάκα της Ντέιβις έναν χρόνο μετά τον θάνατο της Κρόφορντ σε συνέντευξή της το 1979 τα λέει όλα: «Δεν γνωριζόμασταν, γυρίσαμε απλώς μια ταινία μαζί. Ούτως ή άλλως, οι περισσότεροι από τους εχθρούς της είναι νεκροί πλέον». 

Ομως η ιστορία (ή το παραμύθι) κρύβει πολλά ακόμη μυστικά και λεπτομέρειες –όνειρο κάθε κουτσομπόλη και λάτρη του κλασικού Χόλιγουντ–, τα οποία θα ζωντανέψουν αν κρίνω από το τρέιλερ με τον πιο τεχνικολόρ ειρωνικό φόρο τιμής, από ένα καστ ονειρεμένο για οσκαρική ταινία εφόσον δίπλα στις πρωταγωνίστριες η Τζούντι Ντέιβις υποδύεται τη θρυλική κοσμικογράφο που κατέστρεφε καριέρες Εντνα Χόπερ, η Κάθριν Ζίτα-Τζόουνς την Ολίβια ντε Χάβιλαντ, ο Στάνλεϊ Τούτσι τον μεγιστάνα των στούντιο Τζακ Γουόρνερ, η Κάθι Μπέιτς… και… και… 

Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Γιατί η σειρά δεν τελειώνει εδώ. Θα επανέρχεται κάθε χρονιά με μια άλλη μεγάλη έχθρα, έχοντας προγραμματίσει για του χρόνου την αγαπημένη, βασιλική τρυφερή σχέση μεταξύ του Καρόλου και της Νταϊάνας.

Λεσβιακό πάθος, αλήθειες και ψέματα (;)

***Το μίσος μεταξύ της Τζόαν Κρόφορντ και της Μπέτι Ντέιβις ξεκίνησε στη χρυσή τους εποχή, τη δεκαετία του ’30, με την αμφισεξουαλική Κρόφορντ να είναι ερωτευμένη με την Ντέιβις και να τρώει «πόρτα» και την Τζόαν (στον δεύτερο γάμο της) να παντρεύεται τον έρωτα της ζωής της Μπέτι, τον Φρανσό Τόουν, συμπρωταγωνιστή της στο «Dangerous» του 1935.

***Οι «ψίθυροι» της εποχής ουρλιάζουν για ερωτικές σχέσεις της Κρόφορντ με την Γκρέτα Γκάρμπο, τη Μαρλένε Ντίτριχ, την Μπάρμπαρα Στάγνουικ και, ναι, τη Μέριλιν Μονρόε.

***H Tζόαν ήταν αστέρι της MGM και η Mπέτι της Warner. Οταν στα μέσα της δεκαετίας του ’40, και ενώ το άστρο της Μπέτι έχανε τη λάμψη του, η Τζόαν πήρε μετεγγραφή στη Warner, ζήτησε το καμαρίνι της να είναι δίπλα στης «αγαπημένης» της φίλης.

***Το 1962, με τις δύο τους 60φεύγα σε απόλυτη παρακμή και ξεχασμένες, υποτίθεται πως η Κρόφορντ ανακάλυψε το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε το «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;» και πρότεινε την Ντέιβις για συμπρωταγωνίστρια, με τον Τζακ Γουόρνερ να λέει στον σκηνοθέτη Ρόμπερτ Ολντριντς, που πίστεψε στην ταινία, «δεν δίνω δεκάρα για ταινία με αυτές τις κωλόγριες».

***Με την κυκλοφορία του φιλμ και οι δύο ντίβες έβγαλαν μια περιουσία και ύστερα από πολλά χρόνια έγιναν ξανά σταρ.

***Σύμφωνα με την Ντέιβις, η Κρόφορντ, χήρα του τότε προέδρου της Pepsi Cola, Αλφρεντ Στιλ, είχε πάντα στο πλατό ένα μίνι ψυγείο με το σήμα της Pepsi Cola, μέσα στο οποίο τα μπουκάλια είχαν βότκα. Στην επόμενη συνεργασία της Ντέιβις με τον Ολντριντς, το «Hush… hush, sweet Charlotte» του 1964, η Μπέτι έβγαλε αναμνηστικές φωτογραφίες από τα γυρίσματα με όλους τους συνεργάτες να πίνουν Coca Cola.

Ετικέτες

Documento Newsletter