Σοβαρές ενστάσεις από τα Ζωοφιλικά Σωματεία σχετικά με το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς

Σοβαρές ενστάσεις από τα Ζωοφιλικά Σωματεία σχετικά με το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς

Η Ομοσπονδία Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας κατέθεσε τα συμπεράσματά της μετά την ανάλυση των βασικών σημειών του νέου σχεδίου νόμου της κυβέρνησης που αφορά τα ζώα συντροφιάς.

Μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ότι το εν λόγω νομοσχέδιο  συντάχθηκε χωρίς ευρύ και ανοιχτό διάλογο με όλους τους εμπλεκομένους φορείς «και φυσικά όχι υπό την σκέπη του αρμοδίου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τα ευρωπαϊκά ισχύοντα, Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων», ενώ δεν συμμετείχαν οι αρμόδιες κτηνιατρικές Υπηρεσίες στη σύνταξή του.

Παράλληλα, τονίζεται ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου αντιτίθεται σε μία σειρά συμβάσεων όπως η «Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς», η οποία σύμφωνα με την Ομοσπονδία «αποτελεί τον οδηγό όλων των Ευρωπαϊκών νομοθεσιών για την ευζωία των ζώων συντροφιάς», ο «Κώδικας για την Υγεία Χερσαίων Ζώων» (Terrestrial Code) και με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό που αφορά την υγεία των ζώων.

Τα συμπεράσματα της Ομοσπονδίας για το νέο νομοσχέδιο

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ζωοφιλικών Σωματείων:

  • Χαλαρώνει η εποπτεία της διαχείρισης του πληθυσμού των αδεσπότων ζώων, γεγονός απαράδεκτο από την άποψη της Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας, αλλά και της προστασίας και της Ευζωίας των ζώων, όταν όλοι γνωρίζουμε την κατάσταση στην Ελλάδα με τα αμέτρητα παράνομα καταφύγια ιδιωτών και φιλοζωικών οργανώσεων, όπου διαβιούν σε άθλιες συνθήκες ανεμβολίαστα και αστείρωτα ζώα συντροφιάς, που τελικά πολύ συχνά καταλήγουν αντικείμενο εκμετάλλευσης (trafficking).
  • Παράδοση της Εποπτείας των προγραμμάτων διαχείρισης αδεσπότων ζώων συντροφιάς σε εξωθεσμικούς παράγοντες (αφαίρεση αρμοδιότητας από τις κεντρικές κτηνιατρικές υπηρεσίες της Χώρας, αφαίρεση της αρμοδιότητας των Δήμων για υποχρέωση εποπτείας της διαχείρισης αδεσπότων ζώων συντροφιάς από τις φιλοζωικές οργανώσεις) και εκχώρησή τους σε άσχετες ειδικότητες του Υπουργείου Εσωτερικών και Επιτροπές όπου πλειοψηφούν ιδιώτες και συμμετέχουν με αποφασιστικό ρόλο ΜΚΟ.
  • Παράδοση της αδειοδότησης της αναπαραγωγής και εκτροφής των ζώων συντροφιάς από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες της Χώρας σε εξωθεσμικούς παράγοντες και ειδικότερα σε τριμελή επιτροπή όπου την πλειοψηφία έχουν ιδιώτες και εποπτεία της όλης διαδικασίας από το Υπουργείο Εσωτερικών, όταν την ίδια ώρα η αδειοδότηση των “επαγγελματιών εκτροφέων¨ γίνεται από το ΥΠΑΑΤ και ο Κανονισμός Ε.Ε. 2016/429 προβλέπει αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες.
  • Επισπεύδων Υπουργείο  οφείλει να είναι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης , διότι   η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥπΑΑΤ έχει οριστεί στον Παγκόσμιο Οργανισμό για την Υγεία των Ζώων (πρώην Διεθνές Γραφείο Επιζωοτιών-ΟΙΕ) από την ίδρυσή του ως η κεντρική Κτηνιατρική Αρχή η οποία σύμφωνα με τις Οδηγίες του εν λόγω Οργανισμού νομοθετεί, συντονίζει και εποπτεύει την εφαρμογή προγραμμάτων διαχείρισης των αδεσπότων ζώων συντροφιάς και την προώθηση της υπεύθυνης ιδιοκτησίας των ζώων συντροφιάς (Terrestrial Animal Health Code, Chapter 7.7., Stray Dog Population Control, 2011).
  • Η βελτίωση του πρωτοποριακού νομοθετικού πλαισίου Ν4039/12, πρέπει να συνάδει  με α) την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς που κυρώθηκε με τον ν. 2017/1992 (Α΄32) η οποία αποτελεί τον οδηγό όλων των Ευρωπαϊκών νομοθεσιών για την ευζωία των ζώων συντροφιάς , β) Τον Κώδικα για την Υγεία των Χερσαίων Ζώων (TerrestrialCode) του Παγκόσμιου Οργανισμού για την Υγεία των Ζώων (O.I.E.) που είναι υποχρεωμένη η Χώρα μας να εφαρμόζει και γ) με τον Κανονισμό  για την υγεία των ζώων με αριθ. Ε.Ε 2016/429 «Animal Health Law»

Διαβάστε ολόκληρη την ανάλυση της Ομοσπονδίας:

Ετικέτες

Documento Newsletter