«SOS τροχαία εγκλήματα»: Η Ελλάδα στις χειρότερες χώρες της ΕΕ – 621 νεκροί στην άσφαλτο το 2023

«SOS τροχαία εγκλήματα»: Η Ελλάδα στις χειρότερες χώρες της ΕΕ – 621 νεκροί στην άσφαλτο το 2023

Κόκκινη βάφτηκε η άσφαλτος στην Ελλάδα για μια ακόμη χρονιά. Ένα χωριό ή αλλιώς 621 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους το 2023 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβούλιου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC). Η Ευρώπη μένει «μετεξεταστέα» στους στόχους που η ίδια έχει θέσει σύμφωνα και με την ανακοίνωση του Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα». Αν και ο πανευρωπαϊκός στόχος για την μείωση των τροχαίων ήταν για το 2023 το 6,1% προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση 50% έως το 2030, η μείωση των τροχαίων το προηγούμενο έτος ήταν μόλις 1%.

Η χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει στην κατηγορία των χειρότερων χωρών σχετικά με την οδική ασφάλεια μαζί με την Κροατία, τη Λιθουανία, τη Σερβία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, στις οποίες δεν υπάρχει διαχρονικά καμία θετική εξέλιξη. Τριπλάσιες είναι οι πιθανότητες να χάσει ένας άνθρωπος τη ζωή του στους ελληνικούς δρόμους σε σχέση με αυτούς της Νορβηγίας και της Σουηδίας, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην 26η θέση σε νεκρούς (μεταξύ 32 αναφερόμενων χωρών)

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα».

«2023: Η Ελλάδα και πάλι πρωτοπόρος στα τροχαία εγκλήματα στην Ευρώπη.

Στις 19 Ιουνίου 2024 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) δημοσιοποίησε την έκθεση του για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη το 2023.

Για μια ακόμα χρονιά οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία στην Ευρώπη απέχουν πολύ από τους στόχους που τέθηκαν τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από τις κυβερνήσεις των κρατών μελών. 20.418 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το 2023, μια μείωση 1% σε σύγκριση με το 2022 (που κι αυτή πιθανότατα θα αναιρεθεί όταν κατατεθούν τα οριστικά στοιχεία από όλες τις χώρες), τη στιγμή που ήταν απαραίτητη η μείωση κατά 6,1% προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση 50% έως το 2030.

Για τρίτη συνεχή δεκαετία σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι στόχοι που τέθηκαν αποδεικνύονται ψευδεπίγραφοι στο βαθμό που δεν συνοδεύονται από την παραμικρή υποχρεωτικότητα στη λήψη μέτρων από τα κράτη μέλη. Εντύπωση προκαλεί ακόμα μια φορά ότι από τις πέντε ασφαλέστερες χώρες Νορβηγία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Ελβετία οι τρείς (Νορβηγία, Ην. Βασίλειο, Ελβετία) δεν είναι μέλη της ΕΕ!

Όσον αφορά στην Ελλάδα τα (προσωρινά) στοιχεία που παρατίθενται, με 621 νεκρούς, προκαλούν θλίψη και οργή. Θλίψη γιατί το μεγάλο αριθμό νεκρών και οργή για την παντελή έλλειψη μέτρων για τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους. Η εμφανιζόμενη μείωση των θανάτων κατά 5% σε σχέση με το 2022 στη χώρα μας αναμένεται να εξανεμιστεί μόλις οριστικοποιηθούν τα στοιχεία, αφού όλα τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια αύξηση γύρω στα 20 θύματα όταν η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει τα οριστικά στοιχεία.

Ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες για το 2023 η Ελλάδα μοιράζεται με τη Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, συνεχίζοντας μια μακρόχρονη παράδοση (27η το 2022, 26η το 2021) με τον αριθμό των νεκρών να υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό «μέσο όρο» (46) αλλά να υπολείπεται ακόμα και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 2013! (55).

Η πιθανότητα θανάτου για ένα χρήστη του οδικού δικτύου στην Ελλάδα είναι τριπλάσια από ότι στη Νορβηγία και τη Σουηδία, πάνω από διπλάσια από ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Δανία, την Ελβετία και την Μάλτα και πολύ μεγαλύτερη από ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Σε σχέση με την οδική ασφάλεια η Ελλάδα σταθερά καταγράφεται στην χειρότερη ομάδα στην Ευρώπη μαζί με τις Κροατία, Λιθουανία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, χώρες στις οποίες δεν υπάρχει διαχρονικά καμία θετική εξέλιξη.

Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν ακόμα μια φορά υπογραμμίζουν πως η μόνη αποτελεσματική πολιτική δραστικού περιορισμού των τροχαίων εγκλημάτων είναι αυτή του Vision Zero – Όραμα Μηδέν και πως οι χώρες που θέλησαν πραγματικά να περιορίσουν τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα τους μπόρεσαν να το κάνουν. Προφανώς, στη χώρα μας τέτοια επιθυμία δεν υπάρχει, αντίθετα υπάρχει υπερεπάρκεια νέων διαθέσιμων για ανθρωποθυσίες στο οδικό δίκτυο με την ευλογία του κράτους».

 

Διαβάστε επίσης:

Αμαλιάδα: Εντοπίστηκαν ανθρώπινα οστά κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς

Μαφιόζικη εκτέλεση στο Ψυχικό: Ποιος ήταν ο τοπογράφος που έπεσε νεκρός – Η Μύκονος στο «μικροσκόπιο» των Αρχών (Videos)

Καιρός: Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Έρχονται ισχυρές βροχές και καταιγίδες – Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν (LIVE)

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter