Η Ελλάδα σπάει το ένα μετά το άλλο τα μακάβρια ρεκόρ νεκρών στην άσφαλτο σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Ξεπεράσαμε τους 637 νεκρούς του 2022, ενώ όπως επισημαίνει ο Σύλλογος τα εν λόγω στοιχεία που ανακοίνωσε στις 4 Μαρτίου η ΕΛΣΤΑΤ είναι «προσωρινά».
Αν προστεθούν τα έτη (2020-2024) συνολικά 3.104 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους!
Όπως επισημαίνει ο Σύλλογος για τα στοιχεία του 2024 και γιατί τα ορίζει ως «προσωρινά»:
«1) ο αριθμός αυτός είναι «προσωρινός» και ο τελικός αριθμός που θα ανακοινωθεί περίπου σε ένα χρόνο θα είναι μεγαλύτερος μια και θα περιλαμβάνει και θύματα που κατέληξαν αργότερα και όχι τη στιγμή του συμβάντος
2) στα οριστικά στοιχεία περιλαμβάνονται μόνο τα θύματα που έφυγαν από τη ζωή εντός 30 ημερών από το συμβάν. Αν επέζησαν 31ημέρες ή περισσότερο, οι αρμόδιοι (πανευρωπαϊκά) έχουν συμφωνήσει να μη τους καταγράφουν ως νεκρούς από τροχαία
3) Αν και η ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει τον αριθμό ελαφρά και σοβαρά τραυματιών δεν θα ασχοληθούμε μ αυτό γιατί τα στοιχεία είναι παντελώς αναξιόπιστα μια και πηγή τους είναι η αστυνομία και όχι οι υπηρεσίες υγείας αφού η χώρα μας αρνείται εδώ και 10 τουλάχιστον χρόνια να εφαρμόσει το πρωτόκολλο ΜAIS3 + ώστε να υπάρχει μια σαφής εικόνα του αριθμού και της βαρύτητας των τραυματιών.
Ο αριθμός των 665 νεκρών σ ένα χρόνο (παρότι προσωρινός) αποτελεί ρεκόρ πενταετίας δεδομένου ότι είχαμε 524 νεκρούς το 2020, 624 το 2021, 654 το 2022 και 637 το 2023».
Από το κάδρο των ευθυνών δεν απουσιάζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Είναι η ίδια που υποσχόταν μικρότερους χρόνους στην απόδοση της δικαιοσύνης για τα θύματα των τροχαίων, με τις οικογένειες των θυμάτων και των τραυματιών, μέχρι και σήμερα να βιώνουν μια δικαστική οδύσσεια μέχρι να εκδικαστούν οι υποθέσεις τους.
Ο Σύλλογος πολλάκις έχει θίξει το ζήτημα της πραγματικής πρόληψης και της ανάπτυξης των υποδομών, ενώ καυτηριάζει και τον στόχο της κυβέρνησης για την μείωση των τροχαίων κατά 50% έως το 2030. Πρόκειται για μια διακήρυξη η οποία είναι ανέφικτο να γίνει πράξη, όπως επισημαίνει στην ανακοίνωση του ο Σύλλογος:
«Ο τρομερός αυτός αριθμός νεκρών που έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια προφανώς θεωρείται ικανοποιητικός από τους αρμοδίους που δεν εκφράζουν την παραμικρή ανησυχία και επανεκτυπώνουν με γλωσσικές και τιμαριθμικές αναπροσαρμογές τον προηγούμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αποτελούσε επανεκτύπωση του αμέσως προηγούμενου ενώ απέχουν από τις παγκόσμιες διυπουργικές συναντήσεις για την Οδική Ασφάλεια, όπως η πρόσφατη (18-20 Φεβρουαρίου) στο Μαρόκο με τη συμμετοχή 101 υπουργών, της ηγεσίας του ΠΟΥ και του ΟΗΕ.
Ικανοποιητικός θα πρέπει να θεωρείται επίσης και από τους Ευρωπαίους εταίρους μας που επέλεξαν να δώσουν την θέση τόσο του Επιτρόπου Μεταφορών όσο και του προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου σε Έλληνες εκτιμώντας προφανώς την μεγάλη εμπειρία της χώρας μας σε ζητήματα οδικής ασφάλειας (σταθερά ανάμεσα στους πρώτους σε αριθμό νεκρών επί δεκαετίες) στην οποία προστέθηκε και το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών μετά και το Έγκλημα των Τεμπών.
Υποτίθεται πως η χώρα μας, σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, έχει θέσει σα στόχο τη μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις κατά 50% στη δεκαετία 2021 – 2030. Αν πραγματικά στοχεύαμε σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα, να φτάσουμε από τους 624 νεκρούς του 2021 σε 312 το 2030 θα έπρεπε ήδη να έχει αποτυπωθεί μια πολύ σημαντική μείωση του αριθμού των νεκρών. Όχι μόνο δεν υπάρχει τέτοια τάση αλλά αντίθετα και τα τρία χρόνια μετά το 2021 κάθε χρόνο είχαμε περισσότερους νεκρούς από ότι το 2021!
Στην πράξη είναι ήδη ανέφικτος ο στόχος «50% το 2030» γεγονός που είχαμε από την πρώτη στιγμή επισημάνει μιας και στην ουσία δεν αποτελούσε στόχο αλλά ευχή.
Δυστυχώς στη χώρα μας, μετά από δεκάδες χιλιάδες νεκρούς και εκατοντάδες χιλιάδες ανάπηρους, το τροχαίο συμβάν εξακολουθεί να θεωρείται «ατομικό γεγονός». Δεν παράγει κοινωνικές αντιστάσεις ούτε καν διεκδικήσεις. Είναι «εκτός πολιτικής», μια συγκυριακή παράμετρος της Κοινωνίας του Θεάματος που ομολογεί την κατάρρευση του συλλογικού και της κριτικής σκέψης.
665 άνθρωποι σκοτώθηκαν στο δρόμο το 2024. 665 οικογένειες έμειναν χωρίς τους αγαπημένους τους ξαφνικά, βίαια με ένα φρικτό τρόπο.
Μόνοι. Αντιμέτωποι με το αποτρόπαιο στα Νοσοκομεία, στα Νεκροταφεία, στον ευτελισμό και την ταπείνωση των Δικαστηρίων.
“Όρθιοι και Μόνοι μες στη φοβερή ερημία του πλήθους”.
Ποιος νοιάζεται;».
Διαβάστε επίσης:
Η Λέσχη Μπούρδεμπεργκ βάζει φωτιά στον Μητσοτάκη
Ημαθία: Τρένο παρέσυρε μαθητή – Οι πρώτες πληροφορίες
Κύρτσος: Πώς το σκέφτεται ο Μητσοτάκης, θα κυβερνά με λιγότερο από 25%;
Νέα δημοσκόπηση – κόλαφος για την κυβέρνηση: 7 στους 10 βλέπουν συγκάλυψη για τα Τέμπη
Νέοι διοικητές στο ΕΣΥ τα… ίδια «γαλάζια» παιδιά
Θεσσαλονίκη: Νεκρός άνδρας μετά από φωτιά σε διαμέρισμα (Video)
Τραμπ για Γάζα: Υπέροχο μέλλον σας περιμένει, αλλά εάν κρατάτε ομήρους είστε νεκροί
Ο Τραμπ αναζητά τον διάδοχο του Ζελένσκι – «Μυστικές συνομιλίες και πιέσεις για πρόωρες εκλογές»