Σοκαριστική καταγγελία: Ανέθεσαν την εκπαίδευση 74 νέων μηχανοδηγών σε προσωπικό χωρίς εμπειρία και γνώση της νομοθεσίας

Σοκαριστική καταγγελία: Ανέθεσαν την εκπαίδευση 74 νέων μηχανοδηγών σε προσωπικό χωρίς εμπειρία και γνώση της νομοθεσίας

Απίστευτα και όμως αληθινά είναι όσα είχε καταγγείλει στις αρχές Ιανουαρίου σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), δηλαδή το Σωματείο των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ σχετικά με την εκπαίδευση 74 νέων μηχανοδηγών, η οποία είχε ανατεθεί σε άπειρο προσωπικό και χωρίς γνώση της κείμενης νομοθεσίας.

Πρόκειται για 74 άτομα που είχαν προσληφθεί τον Οκτώβριο του 2021 και η εκπαίδευσή τους έγινε το καλοκαίρι του 2022. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η ο εκπαιδευτικός κύκλος των συγκεκριμένων μηχανοδηγών «είχε ανατεθεί σε προσωπικό που όχι μόνο δεν γνώριζε την κείμενη νομοθεσία, αλλά που δεν είχε και καμία εμπειρία γύρω από την απόλυτα εξειδικευμένη διαδικασία, οδηγώντας την στο τέλμα». Τελικά μετά από παρέμβασή του Σωματείου η Hellenic Train ανέθεσε την εκπαίδευση σε έμπειρο προσωπικό το οποίο είχε απομακρυνθεί το 2021.

Στην ίδια ανακοίνωση οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν επίσης ότι «η αρμόδια για τις πιστοποιήσεις μηχανοδηγών Δομή που ανήκει πλέον στην Τεχνική Διεύθυνση της Hellenic Train, είναι υποστελεχωμένη, καθώς σε αυτήν εργάζονται μόλις 2 μηχανικοί αντί για 4 εξειδικευμένους συναδέλφους, είτε μηχανικούς, είτε μηχανοδηγούς». Όλα αυτά δείχνουν έναν εγκληματικό ευτελισμό όλων των διαδικασιών που αφορούν στην ασφάλεια και προστασία. Πως είναι δυνατόν να ανατίθεται η εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών σε ανθρώπους χωρίς εμπειρία και γνώση της νομοθεσίας.

Αναλυτικά η καταγγελία

Σε αιφνιδιαστικό έλεγχο που πραγματοποίησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στις 3 Ιανουαρίου, διαπιστώθηκε ότι παρότι οι Ευρωπαϊκές άδειες μηχανοδήγησης του προσωπικού ίσχυαν κανονικά, η Hellenic Train δεν είχε ανανεώσει τα πιστοποιητικά (τύπου Β) 3 μηχανοδηγών που έληγαν στις 31/12/2022 (μηχανοδηγών με εμπειρία από 3- 40 χρόνια εργασίας), μολονότι οι συνάδελφοί μας πληρούσαν όλα τα κριτήρια (επαγγελματική επάρκεια, ιατρικές εξετάσεις, κλπ.), ενώ σε άλλη (4η περίπτωση) δεν είχε ανακοινωθεί στην ΡΑΣ η κτήση πιστοποιητικού νέου μηχανοδηγού, η οποία είχε γνωστοποιηθεί επίσημα στο Σωματείο μας στις 5 Δεκεμβρίου 2022.

Λόγω του αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που διέπει το επάγγελμα των μηχανοδηγών, ο Νομοθέτης έχει προβλέψει σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, αυστηρές κυρώσεις σε περιπτώσεις παραλείψεων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και αυτές έχουν ενταχθεί στην Κείμενη Νομοθεσία με το άρθρο 29 του Νόμου 3911/2011.

Μόλις διαπιστώθηκαν τα ως άνω αναφερόμενα, το Σωματείο μας, έχοντας ήδη προσβάλει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο την προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών να υποβαθμίσει τα προσόντα που απαιτούνται για την κτήση Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδήγησης, προχώρησε σε διαμαρτυρία προς την Hellenic Train για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται υποχρεώσεις της εταιρείας, γύρω από την πιστή τήρηση Κανονιστικών Διατάξεων, καθώς οι ανανεώσεις πιστοποιήσεων έμπειρών μηχανοδηγών οφείλουν να γίνονται έγκαιρα και να αποστέλλονται οι πληροφορίες στην Ρυθμιστική Αρχή.

Όπως πληροφορηθήκαμε μετά την διαμαρτυρία μας, η αρμόδια για τις πιστοποιήσεις μηχανοδηγών Δομή που ανήκει πλέον στην Τεχνική Διεύθυνση της Hellenic Train, είναι υποστελεχωμένη, καθώς σε αυτήν εργάζονται μόλις 2 μηχανικοί αντί για 4 εξειδικευμένους συναδέλφους (είτε μηχανικούς, είτε μηχανοδηγούς).

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε τα όσα τραγελαφικά ζήσαμε το περασμένο καλοκαίρι όταν η εκπαίδευση των 74 νέων μηχανοδηγών που προσλήφθηκαν τον Οκτώβρη του 2021, είχε ανατεθεί σε προσωπικό που όχι μόνο δεν γνώριζε την κείμενη Νομοθεσία, αλλά που δεν είχε και καμία εμπειρία γύρω από την απόλυτα εξειδικευμένη διαδικασία, οδηγώντας την στο τέλμα. Εξέλιξη που ανάγκασε το Σωματείο μας να συμφωνήσει με την Hellenic Train για την μεταφορά των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηγών σε μεταγενέστερες ημερομηνίες για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος, αλλά και να απαιτήσει να επανέλθει το έμπειρο προσωπικό που είχε αδικαιολόγητα απομακρυνθεί και διαχειριζόταν μέχρι το 2021 την διαδικασία αυτή (όπως και έγινε τελικά).

Αντίστοιχα, σε κρίσιμες Διευθύνσεις της Hellenic Train (Λειτουργία) όπου προβλεπόταν και υφίστατο στελέχωση με έμπειρους μηχανοδηγούς, την τελευταία περίοδο έχουν τοποθετηθεί ή προσληφθεί -χωρίς προκήρυξη των θέσεων εργασίας- στελέχη είτε άλλων κλάδων, είτε από την αγορά, που δεν είχαν καμία απολύτως εμπειρία γύρω από την Νομοθεσία που διέπει τους μηχανοδηγούς ή και γνώση της Ελληνικής πραγματικότητας.

Οι πειραματισμοί αυτοί, τα κίνητρα των οποίων πρέπει να αναζητηθούν σε πιέσεις από εξωγενείς παράγοντες που επιβάλουν ενδοεταιρικές αποφάσεις με εργαλείο την Κρατική χρηματοδότηση που λαμβάνει η Hellenic Train για την εκτέλεση των λεγόμενων άγονων γραμμών, έχουν ως αποτέλεσμα να επικρατεί μια άκρως δυσάρεστη κατάσταση που προκαλεί –τουλάχιστον- εκνευρισμό στο προσωπικό που ενώ εργάζεται με αυταπάρνηση, αισθάνεται απροστάτευτο και εκτεθειμένο, ενώ βλέπει και «αλεξιπτωτιστές» να καταλαμβάνουν χωρίς καμία διαδικασία αξιολόγησης, θέσεις που απαιτούν γνώση και εμπειρία, και με απολαβές πολλαπλάσιες από όσα προβλέπει η ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (με παχυλά bonus) και μάλιστα χωρίς καμία οριοθέτηση πραγματικών στόχων που θα βελτιώσουν την εικόνα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.

Οι μηχανοδηγοί απαιτούν να διερευνηθούν σε βάθος τα αίτια για τα όσα έγιναν προχτές και να αποδοθούν οι ευθύνες που αναλογούν στους υπαιτίους, ενώ η εταιρεία οφείλει να πληρώσει τα πρόστιμα που υποβλήθηκαν στο προσωπικό λόγω υπαιτιότητάς της.

Ο νομικός Σύμβουλος του Σωματείου μας προετοιμάζει εξώδικη παρέμβαση για όσα έχουμε διαπιστώσει με τις «έξωθεν» παρεμβάσεις και την προχειρότητα στην καθημερινή λειτουργία, την οποίαν και σκοπεύουμε να δημοσιοποιήσουμε τις επόμενες ημέρες προς αποκατάσταση των πραγματικών γεγονότων, αλλά και προς ανάδειξη των πραγματικών αιτιών τους».

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter