Την αντίθεση της στο άρθρο 50 του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας εκφράζει με ανακοίνωσή της και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος
«Η ενδεχόμενη ψήφιση του άρθρου 50 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας που αναγνωρίζει τα ακαδημαϊκά προσόντα των τίτλων των Κολεγίων, ανοίγοντας έτσι τον ασκό του Αιόλου στο χώρο της Παιδείας και θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αποτελεί προϊόν επιβολής από την Ε.Ε., αλλά συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Άλλωστε όπως εξηγεί η Ομοσπονδία «Η Ε.Ε. είχε το 2016 αποδεχθεί την αντιστοίχιση του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) χωρίς να περιλαμβάνονται τα πτυχία των Κολλεγίων στα 8 επίπεδα του ελληνικού πλαισίου! Αντιθέτως, αποδέχτηκε την περίληψη στο Πλαίσιο Προσόντων των τίτλων των ΙΕΚ, δημόσιων και ιδιωτικών, αν και δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και ενώ παρέχουν, όπως τα Κολλέγια αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων».
«Όσοι επιδιώκουν να βάλουν το συμφέρον μιας ομάδας επιχειρηματιών πάνω από το συμφέρον της χώρας θα βρουν απέναντί τους το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας» αναφέρει χαρακτηριστικά η ΟΙΕΛΕ.
Διαβάστε όλη την ανακοίνωση
Η ενδεχόμενη ψήφιση του άρθρου 50 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας που αναγνωρίζει τα ακαδημαϊκά προσόντα (που δεν πρέπει να συγχέεται με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων) των τίτλων των Κολλεγίων, ανοίγοντας έτσι τον ασκό του Αιόλου στο χώρο της Παιδείας και θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αποτελεί προϊόν επιβολής από την Ε.Ε., αλλά συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης. Άλλωστε, η Ε.Ε. είχε το 2016 αποδεχθεί την αντιστοίχιση του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) χωρίς να περιλαμβάνονται τα πτυχία των Κολλεγίων στα 8 επίπεδα του ελληνικού πλαισίου! Αντιθέτως, αποδέχτηκε την περίληψη στο Πλαίσιο Προσόντων των τίτλων των ΙΕΚ, δημόσιων και ιδιωτικών, αν και δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και ενώ παρέχουν, όπως τα Κολλέγια αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Η προσπάθεια Αρβανιτόπουλου και το «κόκκινο» της Κομισιόν λόγω των παράνομων τίτλων στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων δεν ήταν μια ανέφελη και σύντομη διαδικασία. Το 2014 ο τότε Υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος επιχείρησε, όπως γίνεται και σήμερα, να εντάξει στο Πλαίσιο Προσόντων τα πτυχία των Κολλεγίων, βρίσκοντας όμως απέναντί του το σύνολο των κοινωνικών εταίρων και της κοινωνίας. Όμως τις διαδικασίες αντιστοίχισης μπλόκαρε η Κομισιόν, καθώς την Άνοιξη του 2014οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων με καταγγελία τους στην Κομισιόν παρουσίασαν συντριπτικά στοιχεία για πολυάριθμες περιπτώσεις παράνομων τίτλων σπουδών από παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να ζητήσουν από την ελληνική πλευρά τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για να αποκατασταθεί η διαφάνεια, η νομιμότητα στην έκδοση τίτλων και η διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η συμφωνία των κοινωνικών εταίρων
Οι εκπρόσωποι εργαζόμενων και εργοδοτών (ΙωάννηςΠαπαργύρης των εργοδοτικών φορέων, Οδυσσέας Ντριβαλάς της ΑΔΕΔΥ και Μιχάλης Κουρουτός της ΓΣΕΕ) στο AdvisoryGroupπου συνεδρίασε στο Cedefop, παρουσία εμπειρογνωμώνων της Ε.Ε., συμφώνησαν για τη μορφή του Εθνικού Πλαισίου και τα επίπεδά του και έτσι η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε την πρότασή της το Νοέμβριο του 2016 στο Βερολίνο, η οποία έγινε δεκτή από την Ε.Ε. με συγκεκριμένες δεσμεύσεις που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας για τη διαδικασία έκδοσης τίτλων από παρόχους του ιδιωτικού τομέα.
Επομένως, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων 8 επιπέδων που καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των προσόντων από την πρωτοβάθμια έως την ανώτατη εκπαίδευση (μεταξύ των οποίων και τα πτυχία των ΙΕΚ που παρέχονται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς) δεν περιέλαβε, και εύλογα, τα πτυχία των Κολλεγίων με τη σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. Τα επίπεδα έχουν ως εξής:
ΕΠΙΠΕΔΟ 1: Απολυτήριο Δημοτικού
ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Απολυτήριο Γυμνασίου
ΕΠΙΠΕΔΟ 3: Απολυτήριο Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), Απολυτήριο μεταγυμνασιακού ΙΕΚ
ΕΠΙΠΕΔΟ 4: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, Απολυτήριο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ 5: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας, Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΕΠΙΠΕΔΟ 6: Πανεπιστημιακός τίτλος
ΕΠΙΠΕΔΟ 7: Μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης
ΕΠΙΠΕΔΟ 8: Διδακτορικό δίπλωμα
Ποιος επιδιώκει την πλήρη απορρύθμιση της εκπαίδευσης;
Ε.Ε. και κοινωνικοί εταίροι στην Ελλάδα αποδέχτηκαν ότι η ακαδημαϊκή αναγνώριση και η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων απαιτούν συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες που θα εγγυώνται ότι οι εγχώριοι φορείς θα εκδίδουν νόμιμους τίτλους σπουδών.
Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι ορισμένοι επιχειρούν να μας φέρουν πίσω στο «αμαρτωλό» 2014. Να δώσουν ακαδημαϊκή ισοτιμία σε τίτλους που εκδίδονται από εντελώς ανεξέλεγκτους χώρους (τα Κολλέγια). Να γνωρίζουν, πάντως, ότι έχουν γνώσιν οι φύλακες, εντός και εκτός Ελλάδος. Όσοι επιδιώκουν να βάλουν το συμφέρον μιας ομάδας επιχειρηματιών πάνω από το συμφέρον της χώρας θα βρουν απέναντί τους το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.