Σφίγγει η κυβερνητική θηλιά για τις ΜμΕ

Λίγο λίγο κάθε μέρα σχεδιάζεται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη η μεταστροφή του ελληνικού επιχειρείν από κατακερματισμένο σε πολλές μικρές επιχειρήσεις σε μικρό όπου θα κυριαρχούν οι λίγες, τεράστιων διαστάσεων εκμεταλλεύσεις (που όλως τυχαίως {;} είναι ενταγμένες στον ΣΕΒ). Ομως το ζήτημα είναι η μετάβαση και ποιος θα πληρώσει το κόστος… Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να καταστραφούν ζωές και περιουσίες. Καταστρέφεται η παραδοσιακή ελληνική αυτοαπασχόληση για χάρη των ολίγων. Το πρόβλημα είναι ότι οι επιχειρήσεις που έχουν μπει στο στόχαστρο συνιστούν το 92% του ελληνικού επιχειρείν, στο οποίο απασχολείται τουλάχιστον το 80% της μισθωτής εργασίας!

Για να ξεδιπλώσουμε αυτή την κυβερνητική επιλογή θα πρέπει να πάμε σε κάθε κλάδο ξεχωριστά. Διαπιστώνουμε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν ορρωδεί προ ουδενός. Ακόμη και να κατακρημνίσει τα δημόσια έσοδα εγγράφοντας ζημίες προς χάριν του στόχου της καταστροφής της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.

Εργαζόμενοι στα κάγκελα

Κραυγή αγωνίας ακούστηκε στη Βουλή μες στην εβδομάδα από τους αυτοδιοικητικούς που πλήττονται από την απολιγνιτοποίηση (χωρίς να υπολογίζουμε την αγωνία εκατοντάδων νοικοκυριών ανά την Ελλάδα που πρέπει να πληρώσουν υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος). Περισσότερο παραστατικός ο περιφερειάρχης δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, ο οποίος ανέφερε ότι έως το 2028 θα χαθούν στη δυτική Μακεδονία 20.000 θέσεις εργασίας και 1,5 δισ. ετήσιο εισόδημα (εύκολα προκύπτουν και οι απώλειες στα κρατικά έσοδα από φορολόγηση και ασφαλιστικές εισφορές).

Στα κάγκελα βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες οι φορτηγατζήδες των διεθνών μεταφορών… Ο λόγος βρίσκεται στις ποσοστώσεις διέλευσης τουρκικών φορτηγών που αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών. Οπως καταγγέλλουν, δόθηκαν 11.000 επιπλέον άδειες για το 2022 και ένα πακέτο 20.000 τράνζιτ αδειών. Επιπρόσθετα η κυβέρνηση Μητσοτάκη (προς δόξα των μεγάλων μεταφορικών εταιρειών) κατήργησε στην πράξη τη σχέση αμοιβαιότητας Ελλάδας – Τουρκίας στο μεταφορικό έργο! Για να καταλάβουμε τι συμβαίνει αρκεί να πούμε ότι η Τουρκία είναι η τρίτη χώρα ως προς τον όγκο των ελληνικών εξαγωγών. Στην πράξη και με δεδομένη την πτώση της τουρκικής λίρας θα λειτουργήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός εις βάρος των Ελλήνων φορτηγατζήδων διεθνών μεταφορών… Το κερασάκι στην τούρτα; Σε πρώτη φάση το ελληνικό δημόσιο θα έχει ετήσιες απώλειες της τάξης των 2.000.000 ευρώ!

Τεράστιες απώλειες τζίρου στις μικρές (από έναν έως εννέα εργαζόμενους) επιχειρήσεις της εστίασης που λειτουργούν στην Αττική καταγράφει έρευνα της ICAP για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Το 2020 η συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων απώλεσε το 42,7% του τζίρου σε σχέση με το 2019 (σε απόλυτους αριθμούς, 537,5 εκατ. ευρώ). Ποσοστό άνω του 90% των επιχειρήσεων του κλάδου, που αριθμεί περί τις 80.000 επιχειρήσεις, αφορά μικρές επιχειρήσεις, ενώ το 50% εξ αυτών υπολογίζεται ότι λειτουργούν στην Αττική. Το 2021 εκτιμάται από την έρευνα της ICAP ότι θα επέλθει επιπρόσθετη μείωση τζίρου της τάξης του 10,6% (-72,6 εκατ. ευρώ). Ωστόσο το πρόβλημα επεκτείνεται, καθώς υπολογίστηκε ότι η απώλεια των προμηθευτών του κλάδου της εστίασης θα ανέλθει στα 607,4 εκατ. ευρώ!

Χαίρεται ο «λύκος»

Υπό αυτά τα δεδομένα, στο τέλος Νοεμβρίου ο «δείκτης φόβου» των χρηματιστηριακών παραγώγων του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) εκτινάχτηκε στο 32,4%. Ομως υπάρχει και η αισιόδοξη πλευρά, που εκφράζεται από τον ΣΕΒ ο οποίος εκπροσωπεί το 0,48% του ελληνικού επιχειρείν. Οι εταιρείες-μέλη του ΣΕΒ υιοθετούν αισιόδοξη εκτίμηση για την τωρινή και μελλοντική οικονομική τους κατάσταση. Είναι προφανές γιατί οι 4.000 μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας (που είναι μέλη του ΣΕΒ) ατενίζουν αισιόδοξα το παρόν και το μέλλον σε σχέση με τους 830.000 περίπου επαγγελματικούς ΑΦΜ… Η πίτα του τζίρου των πολλών θα γίνει πίτα του τζίρου των εκλεκτών του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ετικέτες