Σειρές και φιλμ με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο Netflix

Σειρές και φιλμ με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο Netflix

Η εποχή προσφέρεται για να μπούμε ακόμη πιο βαθιά στο κλίμα των παρακάτω ταινιών και σειρών του Netflix. Έργα που έχουν ως θέμα μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης η οποία σπέρνει τον πανικό στους ανθρώπους που ψάχνουν να βρουν τη λύση της σωτηρίας.

Ομίχλη (The Mist) του 2017- 10 επεισόδια

Μια φαινομενικά ακίνδυνη ομίχλη εισέρχεται στη μικρή αμερικανική πόλη Bridgeville και προκαλεί το χάος, καθώς όποιος άνθρωπος βρεθεί μέσα σε αυτήν μετά από λίγη ώρα πεθαίνει. Σημαντική λεπτομέρεια: κάθε θάνατος είναι διαφορετικός από τον επόμενο.

Από το ομότιτλο bestseller του Στίβεν Κινγκ που είχε ήδη διασκευαστεί στη μεγάλη οθόνη το 2007 από τον Φρανκ Ντάραμποντ του δημοφιλούς «Τελευταία Έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ», η σειρά του Δανού Κρίστιαν Τόρπ (σε παραγωγή Spike) έχει διχάσει κοινό και κριτικούς αλλά όλοι συμφωνούν ότι πρόκειται για μια άκρως ατμοσφαιρικήhorror σειρά. 

Οι δημιουργοί της καταφέρνουν να πιάσουν καλά την προβληματική του συγγραφέα και να μεταφέρουν υποδειγματικά το κεντρικό μήνυμα του tagline “Fear. Human. Nature” στα επίπεδα μιας κατάστασης τρόμου όπου οι άνθρωποι βγάζουν τα πιο άγρια ένστικτα τους στην επιφάνεια.

The Rain, του 2018- 8 επεισόδια

Έξι χρόνια μετά από μια θανατηφόρα βροχή που αποδεκάτισε την ανθρωπότητα, δύο αδέλφια που ο επιστήμονας πατέρας τους έκρυψε σε ένα κρησφύγετο, βγαίνουν για πρώτη φορά μετά από την καταστροφή στην επιφάνεια της Γης.

Οι σταγόνες της βροχής που είναι ταυτόσημες με το θάνατο λόγω ιού που σε ξεκάνει σε ένα λεπτό, αποτελούν τον εφιαλτικό κράχτη για τη δανέζικη σειρά που λατρεύτηκε όσο λίγες και πλέον βρίσκεται στον τρίτο κύκλο της. 

Μεταποκαλυπτικός τρόμος, προστασία σε κλειστούς χώρους όταν τα σύννεφα μαζεύονται ξανά στον ουρανό, επικίνδυνες επαφές με συμμορίες αλλά και ένας σατανικός γρίφος για την προέλευση του ιού. Αρκούντως ανατριχιαστικό ακόμη κι όταν η πλοκή παραδίδεται σε εύκολα κλισέ.

How it ends- του 2018 (113’)

Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες όλη η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ βυθίζεται στο σκοτάδι. Καθώς όλες οι τηλεπικοινωνίες κόβονται και τα κινητά δεν έχουν σήμα, δύο άντρες επιχειρούν ένα παράτολμο ταξίδι στην «απαγορευμένη» ζώνη για να βρουν ένα αγαπημένο τους πρόσωπο.

Δυνατή η αρχήκαι με πολλές υποσχέσεις (η σκηνή με το τηλεφώνημα που χάνεται απότομα με την κοπέλα να κάνει αναφορά για ένα περίεργο θόρυβο), με το ενδιαφέρον να συντηρείται ικανοποιητικά και τον ΦόρεστΓουίτακερ να θυμίζει τον παλιό καλό εαυτό του («Bird», «Ο τελευταίος βασιλιάς της Σκωτίας», «Το παιχνίδι των λυγμών»). 

Δυστυχώς η ταινία του ΝτέιβιντΡόζενταλ δεν έχει ανάλογη συνέχεια καθώς κάποια επεισόδια έχουν καθαρά αποσπασματικό χαρακτήρα ενώ και η εξήγηση που δίνεται (;)για την λύση του μυστηρίου δεν είναι απόλυτα πειστική.

2012 –του 2009 (158’)

Το 2009 ένας Αμερικανός γεωλόγος παρουσιάζει μια επιστημονική μελέτη που αποδεικνύει ότι σε λίγα χρόνια επίκειται η καταστροφή του πλανήτη. Μετά από τρία χρόνια οι κάτοικοι της Γης πιάνονται απροετοίμαστοι.

Ο ΡόναλντΈμεριχ («Ημέρα ανεξαρτησίας», «Ο πατριώτης») ξέρει πώς να φτιάχνει σασπένς και θέαμα με όρους που έχουν επιστημονική βάση αλλά ταυτόχρονα δεν προδίδει και το χολιγουντιανό παρελθόν του. Εκμεταλλευόμενος κάθε λεπτομέρεια που σχετίζεται με το τέλος του κόσμου (που εδώ παρουσιάζεται με την μορφή του παγκόσμιου κατακλυσμού), ο γερμανός ενορχηστρώνει ένα απαράμιλλο φανταχτερό σόου, με εφέ που κόβουν την ανάσα αλλά και προκαλεί δεύτερες σκέψεις όσον αφορά την τελική λύση που προτείνεται καθώς και την πολιτική ιδεολογία της.

Με τα μάτια κλειστά (Birdbox) του 2018 (124)

Μια γυναίκα με καλυμμένα τα μάτια της (ΣάντραΜπούλοκ) οδηγεί δύο παιδιά μέσα από ένα δάσος σε μια βάρκα. Οι εντολές της είναι σαφείς: κανείς τους δεν πρέπει να ανοίξει τα μάτια, ότι κι αν συμβεί.

Η ταινία παραγωγής Netflix που έκανε μόδα την ανθρώπινη βλακεία πριν από μερικούς μήνες όταν κάποιοι επιχείρησαν να επαναλάβουν τις ενέργειες της ηρωίδας με τραυματικές συνέπειες, είναι ένα καλογυρισμένο εσχατολογικό θρίλερ της ΣουζάνεΜπίερ,διασκευή του ομότιτλου best-seller του ΤζοςΜάλεμεραν από το 2014. Η αφήγηση μπορεί να μην πρωτοτυπεί – αμέτρητα τα κλισέ- αλλά το φιλμ διαθέτει σοκαριστικές σεκάνς και μια ενδιαφέρουσα άποψη για το τέλος του κόσμου που προκύπτει από τον αθεράπευτο εγωκεντρισμό της αυτοκαταστροφικής ανθρώπινης φύσης.

Ετικέτες

Documento Newsletter