Με οδηγό τα προϊόντα Bacardi, που διανέμει από το 2021, η εταιρεία σημείωσε καθαρές πωλήσεις 315,13 εκατ. ευρώ το 2023, αυξημένες κατά 12,6% σε σχέση με το 2022
Αξιοσημείωτη αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 12,6% πέτυχε το 2023 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υπό τη διεύθυνση του Αλέξανδρου Δανιηλίδη, με την ανάπτυξη να οφείλεται εντούτοις όχι στην αγορά της μπίρας, όπου οι πωλήσεις παρέμειναν στάσιμες για όλο τον κλάδο, αλλά στη διανομή των προϊόντων Bacardi που η εταιρεία πραγματοποιεί από το 2021.
Σύμφωνα με τις οικονομικές εκθέσεις για τη χρήση 2023 που δημοσίευσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στο ΓΕΜΗ, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 455 εκατ. ευρώ έναντι 416,38 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας αύξηση 9,27%. Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας ωστόσο, που δεν συμπεριλαμβάνουν δηλαδή τον ειδικό φόρο κατανάλωσης που αποδίδεται στο κράτος, ανήλθαν σε 315,13 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 279,88 εκατ. ευρώ το 2022, με αύξηση 12,6%.
Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 11,3%, σε 48,41 εκατ. ευρώ από 43,46 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 37,52 εκατ. ευρώ από 33,43 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 12,2%. Το μέρισμα που θα δώσει η ελληνική θυγατρική στους μετόχους της Heineken φτάνει τα 36,55 εκατ. ευρώ, με το υπόλοιπο των καθαρών κερδών να διανέμεται στα διοικητικά στελέχη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Ανοδος 11% για τα αλκοολούχα
Η αύξηση της κερδοφορίας και των καθαρών πωλήσεων κατά 12,6% σε αξία οφείλεται σύμφωνα με την εταιρεία στην αύξηση του όγκου πωλήσεων των προϊόντων Bacardi. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις της μπίρας σε όγκο αυξήθηκαν πέρσι μόλις κατά 1%, ενώ των οινοπνευματωδών ποτών κατά 11%.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δρομολογεί για την τριετία 2024-26 επενδυτικές δαπάνες ύψους 85-90 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ αφορούν αμιγώς παραγωγικές επενδύσεις ενώ ποσό 25-30 εκατ. ευρώ θα πάει στα υλικά συσκευασίας.
Περαιτέρω, το ήμισυ των παραγωγικών επενδύσεων, ή ποσό μεταξύ 30 και 35 εκατ. ευρώ, αφορά πράσινες επενδύσεις, συγκεκριμένα τη μετατροπή των δύο μεγάλων εργοστασίων της εταιρείας που βρίσκονται στην Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη σε ζυθοποιίες μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε μια εξαετία, δηλαδή ως το 2030.
Διαμάχες με Βεργίνα και Carlsberg
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στις οικονομικές της εκθέσεις φέτος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία περιλαμβάνει αναφορά στην αγωγή που έχει καταθέσει σε βάρος της η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης (μπίρα Βεργίνα) ενώπιον της ολλανδικής Δικαιοσύνης, επικαλούμενη παραβίαση του δικαίου του ανταγωνισμού και ζητώντας αποζημίωση, προσθέτοντας μάλιστα ότι η υπόθεση αυτή θα εκδικαστεί στις αρχές Σεπτεμβρίου. Επίσης, περιλαμβάνει αναφορά στην αγωγή αποζημίωσης που έχει καταθέσει για τον ίδιο λόγο κατά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ολλανδία η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου Carlsberg – για την οποία ωστόσο οι δύο εταιρείες έχουν ζητήσει από κοινού αναστολή της διαδικασίας.
Η εταιρεία σημειώνει ακόμη ότι είναι αδύνατο να προβλέψει το αποτέλεσμα των δικαστικών αυτών διαδικασιών, αν δηλαδή θα κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις.