Σε δημοσίευση της Εθνικής Πινακοθήκης παραπέμπει η Άννα Παναγιωταρέα για το πορτρέτο της

Σε δημοσίευση της Εθνικής Πινακοθήκης παραπέμπει η Άννα Παναγιωταρέα για το πορτρέτο της

Μια δημοσίευση της Εθνικής Πινακοθήκης για τα social media έστειλε στο Documentonews η Αννα Παναγιωταρέα για να εξηγήσει πώς βρέθηκε το πορτρέτο της στην έκθεση Τέτση.

Η παρουσίαση αυτού του πορτρέτου, σχολιάστηκε έντονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξαιτίας της σχέσης της κυρίας Παναγιωταρέα με το υπουργείο Πολιτισμού, στο οποίο είναι άμισθη σύμβουλος.

Διαβάστε σχετικά: Το πορτρέτο της Άννας Παναγιωταρέα… τεράστια προσφορά στην ανθρωπότητα

Η δημοσίευση της Εθνικής Πινακοθήκης

«Η Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου συμπεριλαμβάνει έργα τέχνης στις εκθέσεις που διοργανώνει με κριτήρια που σχετίζονται αποκλειστικά με την καλλιτεχνική τους αξία, την ιδιαίτερη τεχνοτροπία και τη σχέση τους με τα υπόλοιπα εκτιθέμενα έργα στο πλαίσιο του επιμελητικού σκεπτικού. Σχετικά με το «Πορτραίτο Α.Π», η κυρία Έφη Αγαθονίκου, Διευθύντρια Συλλογών, Καλλιτεχνικού και Μουσειολογικού Προγραμματισμού και Επιμελήτρια της έκθεσης Παναγιώτης Τέτσης – Η Εμμονή του Βλέμματος, τονίζει τη διαφορετικότητα του σε σχέση με τα υπόλοιπα και αναφέρει τα εξής στον αντίστοιχο κατάλογο:

« Ήδη από την εποχή του Παρισιού, το πορτραίτο του Λ.Σ, ο οποίος απεικονίζεται μπροστά σ΄ ένα ανοιχτό παράθυρο -αν όχι το μοναδικό, ένα από τα λίγα έργα που το βάθος ανοίγεται σε εξωτερικό χώρο- αποπνέει μια ποιητική διάθεση. Την ίδια ποιητική διάθεση αποπνέει και το πορτραίτο της Α.Π, πενήντα χρόνια αργότερα. Ζωγραφίζει το πρόσωπο με γκουάς και παστέλ, ενώ το σώμα παρουσιάζεται αφαιρετικά, σε λευκό φόντο με μαύρο κάρβουνο ή παστέλ, δίνοντας την εντύπωση του ατελείωτου, του σχεδίου. Ο ιδιαίτερος αυτός συνδυασμός αποτελεί έναν πειραματισμό για μια διαφορετική εικαστική έκφραση και αποτέλεσμα». (βλ. <<Παναγιώτης Τέτσης – Η εμμονή του βλέμματος>>, κατάλογος έκθεσης, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, σσ. 29-30, Αθήνα 2025)

»Ανάμεσα στα δεκαεννιά πορτραίτα της ενότητας «Οι Φίλοι» είναι το μοναδικό που έχει φιλοτεχνηθεί με παστέλ σε χαρτί και διακρίνεται από μια έντονα αφαιρετική διάθεση με εμφανή επικέντρωση στα προσωπογραφικά χαρακτηριστικά.

»Ο ίδιος ο καλλιτέχνης το είχε συμπεριλάβει σε έκθεση με πορτραίτα με τίτλο «Οι φίλοι» στη γκαλερί Νέες Μορφές στις 6 Δεκεμβρίου 2005.

»Στόχος της έκθεσης Παναγιώτης Τέτσης – Η εμμονή του βλέμματος είναι να αναδείξει τις πολλαπλές πτυχές της δημιουργικής «εμμονής» και να αποκαλύψει τον άγνωστο Τέτση στα μάτια των θεατών. Στην έκθεση υπάρχουν 3 ακόμη έργα του καλλιτέχνη που δεν θυμίζουν το γνωστό του εικαστικό ιδίωμα.
Ελάτε να τα ανακαλύψετε!!!»

Διαβάστε επίσης:

Πυρά από την αντιπολίτευση για το εταιρικό παρακράτος του Μητσοτάκη 

Η «Ομάδα Αλήθειας», οι δολοφονίες χαρακτήρα και ένας εμφύλιος πόλεμος στα κυβερνητικά τρολ

Επιβάτης πέθανε εν πτήσει – Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους της United Airlines στο Βενιζέλος

Τέμπη – Δικηγόρος συγγενών προς Αδειλίνη: Ένα πόρισμα, όπως του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, δεν συγκροτεί έννοια αθέμιτης επιρροής

Documento Newsletter