Νέα διάσταση παίρνει η υπόθεση της απορρύπανσης του Σαρωνικού μετά και τις δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας στη βουλή, αλλά και εκείνες της εκπροσώπου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).
Όπως προκύπτει, το μοναδικό πλοίο που θα μπορούσε να διαθέσει ο EMSA για την απορρύπανση από τη βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ ήταν το «Ακταία» που βρισκόταν στον Πειραιά.
Μιλώντας σήμερα στη Βουλή ο Παναγιώτης Κουρουμπλής ανέφερε επί λέξει πως την ημέρα του ναυαγίου το «Ακταία» «μάζευε τα πετρέλαια του “Πάτμος” και ήταν σε σύμβαση», γι’ αυτό -σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού- κλήθηκαν τα ανάλογα πλοία της Μάλτας, της Κύπρου και αυτό στη Βουλγαρία.
Περισσότερο αναλυτικός ήταν ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας απαντώντας στον αντιπρόεδρο της Ν.Δ., Άδωνι Γεωργιάδη.
Ο κ. Δρίτσας, προσκόμισε αντίγραφο από το ημερολόγιο του πλοίου σύμφωνα με το οποίο το πλοίο «Ακταία» ήταν στην Δραπετσώνα στις 13 Σεπτεμβρίου.
Όπως απέδειξε ο κ. Δρίτσας, με βάση το ημερολόγιο της γέφυρας απελευθερώθηκε την Τρίτη το βράδυ με Τετάρτη πρωί γιατί μάζευε τα πετρέλαια του Πάτμος, όπως προβλεπόταν στη σύμβαση.
Σύμφωνα με χθεσινή δήλωση της Ραντίνα Ρούσεβα, εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα, το μοναδικό πλοίο που ήταν κοντά στον Πειραιά, ήταν το “Ακταία”. Τα άλλα τρία πλοία του EMSA που ήταν σχετικώς κοντά στην περιοχή του συμβάντος – κατά δήλωση της ιδίας – ήταν το “Balluta” στη Βαλέτα της Μάλτας, το “Αλεξάνδρεια” (Λεμεσός, Κύπρος) και το Galaxy Eco (Βάρνα, Βουλγαρία).
Σύμφωνα με την ίδια για να φτάσουν στο χώρο της βύθισης τα πλοία χρειάζονταν:
– Balluta Bay (La Valletta, Μάλτα) 3 ημέρες και 7 ώρες.
– Αλεξάνδρεια (Λεμεσός, Κύπρος) 3 ημέρες και 10 ώρες.
– Galaxy Eco (Βάρνα, Βουλγαρία) 4 ημέρες.
Η εκπρόσωπος του EMSA είχε αναφέρει επίσης πως σύμφωνα
με τους συμβατικούς όρους, τα σκάφη του δικτύου έχουν μέγιστη περίοδο 24 ωρών
προκειμένου να ανταποκριθούν σε αίτημα παροχής βοήθειας και να ξεκινήσουν την
πορεία τους προς τον τόπο ενός ατυχήματος