«Παρουσία πλήθους πολιτικών προσώπων της Κυβέρνησης της ΝΔ και του Υπουργού Ναυτιλίας, εγκαινιάστηκε σήμερα, από την CΟSCO, η αρχή υλοποίησης του έργου «επέκταση σταθμού κρουαζιέρας» στο Λιμάνι του Πειραιά, ενός έργου που όμως δεν υπάρχει!», σημειώνει μεταξύ άλλων στη δήλωσή του ο Νεκτάριος Σαντορινιός, τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ
Σημειώνει μάλιστα πως καθώς δεν έχει εγκριθεί ακόμα ούτε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, δεν έχει ολοκληρωθεί η Περιβαλλοντική Αδειοδότηση, ούτε έχει δοθεί λύση για τη διαχείριση των προΙόντων εκβάθυνσης του Λιμένα… το μόνο που εγκαινιάστηκε σήμερα, είναι η μακέτα!
Προσθέτει μάλιστα:
«Αν η Κυβέρνηση περιγράφει ως «μια νέα εποχή για την Ελλάδα και την Οικονομία» έργα που δεν έχουν αδειοδοτήσεις και έργα που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά προγράμματα, μπορούμε όλοι να φανταστούμε ποιο είναι το πραγματικό τους σχέδιο για την Ανάπτυξη της χώρας: Κορδέλες και μόνο κορδέλες.»
Συγκεκριμένα σημειώνει:
«Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το σύνολο της επένδυσης, δεν έχει ακόμη εγκριθεί. Η διαδικασία ανανέωσης της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του λιμανιού του Πειραιά (ΑΕΠΟ) δεν έχει καν ολοκληρωθεί.Δεν έχει δοθεί λύση για το πώς θα γίνει η διαχείριση των προϊόντων εκβάθυνσης του Λιμένα. Δεν έχει γίνει καμία σοβαρή μελέτη διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόλη του Πειραιά που θα προκύψει από την υλοποίηση του έργου. Γίνεται επομένως άμεσα κατανοητό ότι σήμερα, με στόμφο και επισημότητα, το μόνο που μπορεί να εγκαινιαστεί πραγματικά είναι η μακέτα!
Έτσι, από τη μια το έργο που δημοσίως παρουσιάστηκε, δεν έχει καμία πραγματική ή νομική βάση και από την άλλη, η Κυβέρνηση, δια στόματος κ. Πλακιωτάκη, έσπευσε να παρουσιάσει τη ΝΔ ως το κόμμα της ανάπτυξης και των επενδύσεων, με ψέματα. Το εν λόγω έργο, δεν είναι απότοκο της επιτυχούς αναπτυξιακής πολιτικής της Κυβέρνησης, αλλά εμπεριέχεται στη Σύμβαση Παραχώρησης και μάλιστα ως υποχρεωτική επένδυση, ενώ η χρηματοδότησή του γίνεται από το ΕΣΠΑ- Περιφερειακό Πρόγραμμα Αττικής.
Τέλος, υποσχόμενος ο κ. Υπουργός συνολικά έργα 600εκ ευρώ για το Λιμάνι του Πειραιά, παρέλειψε να αναφέρει ότι τα μόνα έργα που έχουν εγκριθεί είναι ύψους 300εκ ευρώ και αυτό έγινε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με απόφαση που έχει δημοσιευτεί σε ΦΕΚ από τις 3 Ιουλίου του 2019. Τα υπόλοιπα 300εκ για τα οποία επιμένει ο Υπουργός είναι έργα που έχει απορρίψει η αρμόδια Επιτροπή (ΕΣΑΛ).
Αν η Κυβέρνηση περιγράφει ως «μια νέα εποχή για την Ελλάδα και την Οικονομία» έργα που δεν έχουν αδειοδοτήσεις και έργα που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά προγράμματα, μπορούμε όλοι να φανταστούμε ποιο είναι το πραγματικό τους σχέδιο για την Ανάπτυξη της χώρας: Κορδέλες και μόνο κορδέλες.»