Σαντορινιός: Αυτές ήταν βήμα-βήμα οι κινήσεις μας μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Σαντορινιός: Αυτές ήταν βήμα-βήμα οι κινήσεις μας μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής στην τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της ΝΔ για το ναυάγιο του «Αγίου Ζώνη ΙΙ» και της ρύπανσης που προκλήθηκε στο Σαρωνικό, παρέθεσε το πλήρες πρόγραμμα των δράσεων του υπουργείου Ναυτιλίας από τη μέρα που βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο, ενώ έκανε αναδρομή σε πλήθος ναυαγίων κατά το πρόσφατο παρελθόν για τα οποία κανείς δεν ζήτησε την αρωγή του EMSA.

«Από την πρώτη στιγμή όλα τα διαθέσιμα πλωτά μέσα ήταν εκεί» είπε για το ναυάγιο ο Νεκτάριος Σαντορινιός και παρουσίασε τα παρακάτω αναλυτικά στοιχεία:

10/9: 3 σκάφη του Λιμενικού και 11 της αναδόχου εταιρείας,

11/9: 3 σκάφη του Λιμενικού και 14 της αναδόχου,

12/9: 5 σκάφη του Λιμενικού και 17 της αναδόχου,

13/9: 6 σκάφη του Λιμενικού και 16 της αναδόχου,

14/9: 7 του Λιμενικού και 16 της αναδόχου,

15/9: 7 του Λιμενικού και 18 της αναδόχου.

«Παράλληλα, καθημερινά λειτουργεί Συντονιστικό Όργανο με την ευθύνη της εκτίμησης των δράσεων που έλαβαν χώρα την τρέχουσα ημέρα και του σχεδιασμού των μέσων που πρόκειται να επιχειρήσουν την επόμενη» τόνισε και συμπέρανε ότι για πρώτη φορά σε παρόμοιο περιστατικό έχει λειτουργήσει τέτοιος τρόπος οργάνωσης των δυνάμεων.

«Για πρώτη φορά Ανώτατοι Αξιωματικοί του ΛΣ έχουν χρεωθεί περιοχές ευθύνης και επιβλέπουν τις επιχειρήσει. Και πιστέψτε με το κάνουν με ζήλο. Για πρώτη φορά στην οργάνωση των δράσεων συμμετέχουν ενεργά εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας. Για πρώτη φορά όλοι μαζί, όσοι βιώνουν το πρόβλημα, όσοι είναι από το πρωί μέχρι το βράδυ στο πεδίο, βρισκόμαστε κάθε μέρα στο ίδιο τραπέζι και συζητάμε για τις επιχειρησιακές ανάγκες κάθε περιοχής» ανέφερε, για να σχολιάσει: «Όλα αυτά δεν έχουν ξαναγίνει, κυρίες και κύριοι».

«Δεν μπορεί να είναι όλα καλά», είπε ο υφυπουργός κάνοντας λόγο για ένα πρωτόγνωρο περιστατικό. Και πέρασε στη σύγκριση της διαχείρισης αυτής της κρίσης, σε αντιστοιχία του τι έχει γίνει κατά το παρελθόν.

«Στο Ναυάγιο της ΑΓΙΑ ΖΩΝΗΣ 2: Σε δυο ώρες από τη βύθιση του πλοίου ξεκίνησε η διαδικασία πόντισης του φράγματος και σε 5 ώρες ολοκληρώθηκε. Η στεγανοποίηση ολοκληρώθηκε 2 μέρες μετά τη βύθιση» σημείωσε για το πρόσφατο ναυάγιο και ξεκίνησε την αναδρομή για να γίνει η σχετική σύγκριση με τους χειρισμούς του παρελθόντος. «Φορτηγό πλοίο EUROBULKER X: Ένας νεκρός. Βυθίστηκε την 01-09-2000 στη θαλάσσια περιοχή Λευκαντί, στο νότιο Ευβοϊκό κόλπο 10.30 το πρωί. Επλήγησαν οι περιοχές Ερέτρια, Λευκαντί, Βαρνάβα Αττικής, Αυλίδα, Δήλεσι, Χαλκούτσι, Σκάλα Ωρωπού, Μαρκόπουλο, Βαρνάβα συνολικού μήκους 24χιλ. Συνολικά έπεσαν στην θάλασσα 500 κυβικά μέτρα fueloil και dieseloil. Χρόνος απόκρισης των αρχών: 7 ώρες».

Σχετικά με τον ναυάγιο του ΣΛΟΠΣ1 στις 15-06-2000, αφηγήθηκε: «1 νεκρός. Εκδηλώθηκε πυρκαγιά και βυθίστηκε. Προκλήθηκε ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής Κυνοσούρας, Σαλαμίνας, Πέραμα, Κερατσίνι, Βουλιαγμένη, Αίγινα, απο Άκρα Βαθύ έως Άκρα Τούρλος, Φρεαττύδα, Πειραική, Αλιμο, Γλυφάδα, Αγκίστρι, Νήσοι Λαγούσες, μέχρι και την Επίδαυρο». Τότε, συνολικά, διέρρευσαν στη θάλασσα 600 κ.μ. επικίνδυνα απόβλητα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Σαντορινιού. «Η απόφαση της απόφασης καταλογισμού του ΥΝΑΝΠ αναφέρει ότι καθυστέρησε σημαντικά η πόντιση πλωτών φραγμάτων γύρω από το πλοίο» πρόσθεσε και πέρασε στην περίπτωση του SEADIAMOND, όπου υπήρχαν δύο αγνοούμενοι. «Βυθίστηκε στις 06-04-2007, στις 06:58. Το πρώτο αντιρρυπαντικό σκάφος έφτασε 12 ώρες μετά, ενώ στο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ έφτασε σε μια ώρα και 20 λεπτά» υποστήριξε.

Για το δεξαμενόπλοιο Α1 που βυθίστηκε το Μάρτιο του 2012 στον κόλπο Ελευσίνας, ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι επλήγησαν οι περιοχές Ελευσίνα, Μεγάλο Πεύκο, Μέγαρα, Ασπρόπυργος, Σαλαμίνα -σε ακτή αρμοδιότητας του ναυτικού και το Μπατσί. «404 κυβικά μέτρα πετρελαίου συνελέχθησαν, ενώ το πλοίο στεγανοποιήθηκε 7 μέρες μετά» συμπλήρωσε.

Αφού παρέθεσε τα παραπάνω ο κ. Σαντορινιός, ρώτησε τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Πότε άλλοτε ενεργοποιήθηκε τόσο γρήγορα και συστηματικά ένας μηχανισμός αντιμετώπισης παρόμοιας κρίσης;» και συνέχισε παραθέτοντας κι άλλο ερώτημα: «Πότε ξανά, από το 2002 που έχει ιδρυθεί η EMSA, έχει επιχειρήσει πλοίο της, στις ελληνικές θάλασσες για αντιμετώπιση ρύπανσης μετά από Ναυάγιο;». Και απάντησε ο ίδιος: «Ποτέ ως τώρα κυρίες και κύριοι».

Ετικέτες

Documento Newsletter